{ Life }

5+1 λόγοι που η καφεΐνη είναι πραγματικά χρήσιμη.

Tι λέει η επιστήμη;


Κατηγορίες: Αυτό το ξέρατε;

5+1 λόγοι που η καφεΐνη είναι πραγματικά χρήσιμη.



5+1 λόγοι που η καφεΐνη είναι πραγματικά χρήσιμη.

Την καταναλώνουμε μέσα από τα ενεργειακά ποτά, τον καφέ, το τσάι ή τα energy coffee που αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα. Πολλοί από εμάς δε μπορούμε να ξεκινήσουμε τη μέρα μας χωρίς καφεΐνη. Εδώ και πολλούς αιώνες η καφεΐνη είναι γνωστή για την ικανότητα της να μας κρατάει σε αφύπνιση, όμως λίγοι από εμάς γνωρίζουν τα υπόλοιπα οφέλη που μπορεί να προσφέρουν τα ροφήματα με βάση την καφεΐνη.
Ας δούμε μερικά από τα λιγότερα γνωστά πλεονεκτήματα της καφεΐνης σύμφωνα με την επιστήμη.
 
1. Ανανεώνει και ενισχύει τη λειτουργία του μυαλού μας
Ως αποτέλεσμα της επίδρασης που έχει στον εγκεφαλικό φλοιό, η καφεΐνη βελτιώνει την σκέψη, τη γνωστική λειτουργία και τις δεξιότητες σύνδεσης. Εκτός αυτού, σταματά τις επιδράσεις της αδενοσίνης στον εγκέφαλο, μίας ένωσης που μειώνει τη δραστηριότητα και την εγρήγορση. Έτσι, σταματώντας την αδενοσίνη, η καφεΐνη αποκτά τις ενεργειακές τις επιδράσεις.
 
2. Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους
Η περιστασιακή κατανάλωση αυξάνει το μεταβολισμό κατά 5-25%, ενώ η καφεΐνη μπορεί να βρεθεί σχεδόν σε όλα τα συμπληρώματα για την καύση του λίπους. Η καφεΐνη βοηθά το σώμα μας να παράγει περισσότερη θερμότητα, που σημαίνει ότι καταναλώνει περισσότερη ενέργεια κάνοντάς το.
3. Βελτιώνει τη φυσική αντοχή
Τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη, είτε πρόκειται για καφέ, ενεργειακά ποτά, συσκευασμένο iced coffee ή τσάι, ανεβάζουν τα επίπεδα αδρεναλίνης στο αίμα προετοιμάζοντας τους μύες για δράση. Τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται, οι παλμοί της καρδιάς αυξάνονται και η λειτουργία του εγκεφάλου γίνεται πιο έντονη.
4.  Μειώνει τη πιθανότητα κατάθλιψης
Σύμφωνα με μία έρευνα από το ιατρικό περιοδικό JAMA Internal Medicine στην οποία εξετάστηκαν 50,000 γυναίκες, αποδείχθηκε πως μόλις 120mg καφεΐνης ανά εβδομάδα είχε τη δυνατότητα να μειώσει την πιθανότητα ανάπτυξης κατάθλιψης κατά 15%. Καθημερινή κατανάλωση 240-360mg καφεΐνης, μειώνει τη πιθανότητα κατά 20%.
 
5. Ανακουφίζει από τον πόνο
Η καφεΐνη ενισχύει τη δράση των παυσίπονων, που σημαίνει ότι χρειάζεστε μικρότερη δόση για να πετύχετε τα ίδια αποτελέσματα.
 
6. Καταπολεμά το άσθμα
Η καφεΐνη διαστέλλει τους βρόγχους στους πνεύμονες. Η μακροχρόνια κατανάλωση ποτών με καφεΐνη μπορεί ακόμα και να αποτρέψει την εμφάνιση άσθματος. Όταν η καφεΐνη μεταβολίζεται από το σώμα, παράγεται το υποπροϊόν θεοφυλλίνη – μία ουσία που συχνά χρησιμοποιείται στα φάρμακα για το άσθμα. Αυτό σημαίνει πως μια μικρή κούπα καφέ ή ενός ροφήματος με υψηλή περιεκτικότητα καφεΐνης, μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία των πνευμόνων. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται για φάρμακο για το άσθμα και θα πρέπει να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση της καφεΐνης.
 
“Η καφεΐνη έχει πολλές ευεργετικές δράσεις, όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με την ημερήσια πρόσληψή μας. Εκτός από τους κόκκους του καφέ, υπάρχουν περισσότερα από 60 είδη φυτών, όπως οι κόκκοι του κακάο, το τσάι και ο καρπός kola που περιέχουν καφεΐνη ή ενεργά συστατικά που είναι παρόμοια στη δομή τους, όπως η θεοβρωμίνη. Όπως έχουν καθορίσει οι κλινικές έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από την EFSA (European Food Safety Authority) σε περισσότερους από 66.000 ανθρώπους, η ημερήσια πρόσληψη 400mg καφεΐνης δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία μας. Αυτό σημαίνει 4-5 καφέδες, cappuccino ή ενεργειακά ποτά των 250ml ανά μέρα. Ωστόσο, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μη ξεπερνάμε τα 200mg καφεΐνης ανά μερίδα και να περιμένουμε τουλάχιστον 2 ώρες μεταξύ της κατανάλωσης ροφημάτων με καφεΐνη”, δήλωσε η διατροφολόγος Dr. Judit Kovács.
 
 
 
 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ