θέατρο

6η Συνάντηση Ερασιτεχνών Θεατρικών Σχημάτων «Θυμέλη»

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου διοργανώνει την
6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ «ΘΥΜΕΛΗ»
στο θέατρο «ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ» (Πολυλειτουργικό Κέντρο Δήμου Κορδελιού Ευόσμου, Παρατσίκογλου 1, Ελευθέριο-Κορδελιό (είσοδος από οδό Μοναστηρίου) 7.10.2022– 11.10.2022 και ώρα 20:00
ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

Αντί εισιτηρίου θα συλλέγονται: τρόφιμα μακράς διαρκείας, χαρτικά – απορρυπαντικά – είδη προσωπικής υγιεινής – ΥΠΕΡ της «ΑΡΩΓΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ»

Στη «Θυμέλη» φιλοξενούνται και φέτος οι καλύτερες ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και μακάρι να στηρίξετε με την παρουσία σας και να χειροκροτήσετε το ταλέντο αλλά και την προσπάθεια των καλλιτεχνών, που με ολοφάνερη την αγάπη τους για το θέατρο και την πίστη τους στον εθελοντισμό θα δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους. Στη «Θυμέλη» θα φιλοξενηθούν τα έργα:

• Παρασκευή 7/10 – «Το Φυντανάκι» του Παντελή Χορν
• Σάββατο 8/10 – «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη
• Κυριακή 9/10 – «H μικρή μας πόλη» του Θόρντον Ουάιλντερ
• Δευτέρα 10/10 – «Συμπέθεροι από τα Τύραννα» των Ρέππα- Παπαθανασίου
• Τρίτη 11/10 – «Ματωμένη Μικρασία» διασκευή του έργου «Ματωμένα Χώματα» της Διδούς Σωτηρίου

Ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα των παραστάσεων:

 

Παρασκευή 7.10.22
20:00 Κεντρική Σκηνή των Θεατρικών Εργαστηρίων «Μελίνα Μερκούρη» της Κοινωφελούς Επιχείρησης Υπηρεσιών του Δήμου Νεάπολης – Συκεών

Έργο: «Το Φυντανάκι» του Παντελή Χορν

Περίληψη:

Σε μια Αθηναϊκή αυλή, μία νεαρή μοδίστρα θα προδοθεί ερωτικά από έναν άνεργο νέο,για χάρη μιας γυναίκας που θα μπορούσε να του εξασφαλίσει μία ανέμελη επιβίωση.
Η νεαρή όμως περιμένει το παιδί του.

Το έργο είναι μία ηθογραφία όχι με την έννοια της απλοϊκής καταγραφής της ζωής αλλά με την σημαντικότερη και ευρύτερη έννοια που περικλείει ο όρος, της περιγραφής ενός
δοσμένου πολιτικοκοινωνικού περιβάλλοντος, όπου δημιουργούνται χαρακτήρες και συγκρούσεις, εξηγούνται κίνητρα και διαμορφώνονται συνειδήσεις.

Πόση δύναμη μπορεί να αντιτάξει η αγάπη μπροστά στο οικονομικό αδιέξοδο; Πόσο μπορεί να αντισταθεί ο έρωτας και ο άνθρωπος, όταν οι κοινωνικοί μηχανισμοί τον καθιστούν εμπορεύσιμο είδος;

Η παράσταση έχει να κάνει με ένα σύγχρονο λαϊκό παραμύθι, που ξετυλίγεται έχοντας στοιχεία συμβολισμού και την δύναμη του αστικού ρεαλισμού. Εκεί όπου ο έρωτας και το χρέος εξελίσσονται παράλληλα, σκιαγραφώντας την συμπεριφορά ατόμων υπό το καθεστώς ηθικής και οικονομικής χρεοκοπίας.

Όπως αναπτύσσεται η ιστορία, η ελπίδα και η αγάπη για την ζωή σβήνουν, όπως ένα χαμόγελο που νομοτελειακά και βασανιστικά καταλήγει σε πικρό σφίξιμο των χειλιών.

Σκηνικά-Κοστούμια : Ο Θίασος της Κεντρικής Σκηνής
Βοηθός Σκηνοθέτη : Ελένη Σεραφειμίδου
Εμβόλιμα Κείμενα : Γιούλη Αλεξίου
Στίχοι : Αναστασία Τσακίρη
Πρωτότυπη Μουσική : Άννα-Χριστίνα Στάμογλου

Εμφανίζονται στους ρόλους

Ελεγκτής : Σωτήρης Γκουντσούδης
Φαίδων : Μιλτιάδης Παπαδόπουλος
Αντιγόνη : Βενετία Σέμκα
Κυρά Κατίνα : Γιώτα Καραβασίλη
Εύα : Μαριάννα Διαμαντοπούλου
Γιάνγκος : Στέφανος Παπακυριακίδης
Κυρ Αντώνης : Δημήτρης Μπατάκης
Τούλα : Γεωργία Αγγελίδου
Κυρά Φρόσω : Αργυρή Τσιώμου
Θείος : Παύλος Παυλίδης
Γιαβρούσης : Σταμάτης Στάμογλου
Τραγουδάει η Άννα-Χριστίνα Στάμογλου

Σκηνοθεσία- Προσαρμογή: Σταμάτης Στάμογλου


Σάββατο 8.10.22
20:00 Πολιτιστικός Αθλητικός Σύλλογος Λαγκαδά (ΠΑΣ Λαγκαδά) & Το Σπίτι του Θεάτρου (Theatrehouse network)

Έργο: «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη

Περίληψη:

Στην Αρχαία Αθήνα λίγο μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, όταν η λάμψη και η δόξα του Χρυσού Αιώνα έχουν χαθεί οριστικά, οι γυναίκες βλέποντας τον άθλιο τρόπο με τον οποίο κυβερνούν οι άνδρες, αποφασίζουν, οι οποίες δεν έχουν κανένα δικαίωμα ψήφου, να αναλάβουν τα ηνία της Αθηναϊκής Πολιτείας. Μεταμφιεσμένες λοιπόν σε άνδρες, κερδίζουν την πλειοψηφία στη Βουλή (Εκκλησία του Δήμου) και θέτουν δύο βασικούς νόμους: πρώτον τη κατάργηση της ιδιοκτησίας και κοινοκτημοσύνη όλων των αγαθών και δεύτερον την κατάργηση του γάμου και κοινοκτημοσύνη των γυναικών.
Άραγε εξακολουθούν στις μέρες μας να φαντάζουν ως ακίνδυνες και ουτοπικές αυτές οι καταστάσεις;

Οι Εκκλησιάζουσες πρωτοπαίχτηκαν το 392 π.Χ.. Ο Αριστοφάνης μετά από 19 χρόνια ξαναφέρνει ως κεντρικά πρόσωπα στο έργου του τις γυναίκες (μετά τις Θεσμοφοριάζουσαις και την Λυσιστράτη 411 π.Χ.). Οι γυναίκες πάλι διεκδικούν από τους άνδρες το αποκλειστικό τους προνόμιο, δηλαδή τη διακυβέρνηση της πόλεως, αφού αυτές είναι εξ ορισμού αποκλεισμένες από κάθε συμμετοχή στο πολιτικό δικαίωμα. Αυτή τη φορά όμως, δεν πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση αλλά για μόνιμη επιβολή γυναικοκρατίας στη διαχείριση της εξουσίας. Ο σκοπός του Αριστοφάνη ήταν να στοχοποιήσει τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης κάτω από τις οποίες ζει και δρα ο κάθε πολίτης.

Επειδή σε κάθε μορφή τέχνης τα πάντα επιτρέπονται και ο κάθε καλλιτέχνης μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, ο Αριστοφάνης κινούμενος στο χώρο της φαντασίας και των ουτοπικών καταστάσεων, με σκοπό την πρόκληση γέλιου μέσα από την προκλητική γλώσσα και τις βωμολοχίες, παρουσιάζει ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας για την εποχή του.

Συγγραφέας: Αριστοφάνης
Μετάφραση: Κώστας Ταχτσής
Διδασκαλία χορών: Γιώργος Τερζόγλου, Ιωάννα Κουκουτσέλου
Σκηνικά/κουστούμια/αφίσα: η ομάδα
Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Πουταχίδης
Φωτισμός: η ομάδα
Project manager: Ελισσάβετ Καλίγκα

Διανομή:
Πραξαγόρα – Όλια Στολτίδου, Μαρία Καραγεώργου
Βλέπυρος – Παρασκευάς Πινέλης
Χρέμης – Δημήτρης Τσιμέρης, Ελένη Χαραμψιδου
Νέος – Χριστόδουλος Τζίμας
Νέα – Φωτεινή Κόκουλα
Γριά 1η – Ελένη Ματθαιοπούλου
Γριά 2η – Παρασκευάς Πινέλης
Γριά 3η – Δημήτρης Τσιμέρης
Παιδί – Χρήστος Πουταχίδης
Γείτονας – Χριστόδουλος Τζίμας
Χορός – Ειρήνη Τιπίδου, Ελένη Τριανταφύλλου, Ελένη Ματθαιοπούλου, Ελένη Χαραμψιδου

Σκηνοθεσία: Γιάννης Πουταχίδης


Κυριακή 9.10.22
20:00 Θεατρική Ομάδα «Φύρδην Μίγδην» Συλλόγου Προσφύγων Ανατολικής Θράκης Αγ. Τριάδας

Έργο: «Η μικρή μας πόλη» του Θόρντον Ουάιλντερ

Περίληψη:

Tο έργο μιλάει για την ιστορία των κατοίκων του Γκρόβερς Κόρνερς, μιας συνηθισμένης αμερικανικής πόλης στις αρχές του εικοστού αιώνα, όπως απεικονίζεται στην καθημερινή ζωή τους. Ξημερώματα και νύχτες, έρωτες και γάμοι, γειτονιές και παρέες και βόλτες στο φεγγαρόφωτο αποτελούν κάποιες από τις μικρές ή μεγάλες στιγμές των ηρώων αυτής της πόλης, που θα μπορούσε να είναι οποιαδήποτε πόλη σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Η «Μικρή μας πόλη» δεν είναι μόνο «μια προσπάθεια να αποτιμηθεί το ανεκτίμητο και των πιο μικρών συμβάντων της καθημερινής μας ζωής», όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο συγγραφέας, αλλά αγγίζει με ευαισθησία και τρυφερότητα την πεμπτουσία της Ζωής. Καθημερινές, σημαντικές ή ασήμαντες στιγμές που ο Χρόνος σβήνει από τη μνήμη με το πέρασμά του, φωτίζονται αριστουργηματικά για να αναδείξουν τη μαγεία που κρύβεται πίσω από όλα όσα καθόρισαν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την πορεία και το μέλλον της ανθρώπινης ύπαρξης.

Βοηθός σκηνοθέτη: Χαρίκλεια Ζαγοριανού
Σκηνικά: Γιώτα Αλεξοπούλου/Γιάννης Σακελλαρίδης
Κοστούμια: Δέσποινα Προδρομίδου
Μουσική/Στίχοι: Νόννα Ιωαννίδου/Μάνος Κανταλάς/Γιώργος Μπάκας
Διδασκαλία τραγουδιών/κινησιολογία: Χαρίκλεια Ζαγοριανού
Πιάνο: Νόννα Ιωαννίδου
Φωτισμοί/Ήχος: Βαγγέλης Βαλάσης

Διανομή:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΚΗΝΗΣ: Νίκος Τσιρίδης
ΓΙΑΤΡΟΣ ΦΡΑΝΚ ΓΚΙΜΠΣ: Σωτήρης Αποστολίδης
ΚΑ ΤΖΟΥΛΙΑ ΓΚΙΜΠΣ: Σωτηρία Κατούνα
ΤΖΩΡΤΖ ΓΚΙΜΠΣ: Γιώργος Μπάκας
ΡΕΒΕΚΚΑ ΓΚΙΜΠΣ: Ευαγγελία Κουζούμη
ΚΟΣ ΤΣΑΡΛΣ ΓΟΥΕΜΠ: Χρήστος Σπυρίδης
ΚΑ ΜΥΡΤΛ ΓΟΥΕΜΠ: Νίκη Χατζηπαρτάλη
ΕΜΙΛΥ ΓΟΥΕΜΠ: Νάνσυ Δρούγκα
ΓΟΥΩΛΙ ΓΟΥΕΜΠ: Δημήτρης Κωτόπουλος
ΧΑΟΥΙ ΝΙΟΥΣΑΜ: Γιάννης Σακελλαρίδης
ΤΖΟ ΚΡΟΟΥΕΛ: Θανάσης-Λεωνίδας Γαλούσης
ΣΙ ΚΡΟΟΥΕΛ: Άγγελος Γαλούσης
ΣΑΪΜΟΝ ΣΤΙΜΣΟΝ: Μάνος Κανταλάς
ΚΑ ΛΟΥΕΛΑ ΣΟΑΜΣ: Μαρία Σούκου
ΚΑ ΕΘΕΛ ΓΟΥΩΡΕΝ: Ελένη Διγενή
ΚΑ ΙΡΜΑ ΜΟΡΓΚΑΝ: Νάνσυ Σκόντζου
ΣΑΜΑΝΘΑ ΚΡΕΪΓΚ: Ευαγγελία Καμπούρη
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΓΟΥΙΛΑΡΝΤ/ΤΖΟ ΣΤΟΝΤΑΡΝΤ: Χρήστος Δελτσίδης
ΝΕΚΡΟΙ: Μαρία Λαγούδα, Γιάννης Σακελλαρίδης, Νάνσυ Σκόντζου, Ελένη Διγενή, Δημήτρης Κωτόπουλος, Άγγελος Γαλούσης, Θανάσης-Λεωνίδας Γαλούσης

Σκηνοθεσία: Γιώτα Αλεξοπούλου


Δευτέρα 10.10.22
20:00 Θεατρική Ομάδα Θεατροποινίτες του Π.Σ ΕνΔράσει

Έργο: «Συμπέθεροι από τα Τύραννα»

Περίληψη

Σε μια φανταστική κωμόπολη της κεντρικής Ελλάδας, η Πένη και ο Λυκούργος περιμένουν την κόρη τους Λίζα να έρθει από το Λονδίνο που σπουδάζει, για τις διακοπές του Πάσχα. Μαζί έρχεται και το αγόρι της, ο Άλφρεντ, που κατάγεται από την Αλβανία αλλά η Λίζα, φοβούμενη τις αντιδράσεις των γονιών της, δεν τους αποκαλύπτει την εθνικότητά του. Κι έτσι αρχίζει ο κύκλος των παρεξηγήσεων. Οι γονείς της Λίζας πιστεύουν ότι ο Άλφρεντ είναι Άγγλος και μάλιστα λόρδος.

Ο γάμος των δύο παιδιών είναι το επίκεντρο της υπόθεσης αλλά το πραγματικό θέμα του έργου είναι τα εθνικά μας ελαττώματα, όπως διαμορφώθηκαν στα τελευταία τριάντα χρόνια. Οι Αλβανοί συμπέθεροι είναι ο καταλύτης, που θα βοηθήσει να ξεδιπλωθούν ο νεοπλουτισμός, η ξιπασιά, ο σουσουδισμός, η απληστία, η ημιμάθεια, η επιπολαιότητα και πάνω απ’ όλα η ανειλικρίνεια, που γίνεται διαρκώς αιτία για αλυσιδωτές φαρσικές επιπλοκές.

ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ
Πένη Νταλαούρα (ΜΑΡΙΑ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ): Η αιώνια Ελληνίδα μάνα που ανακατεύεται παντού, θέλει να παρεμβαίνει στη ζωή των παιδιών της, και στο τέλος τα κάνει όλα χειρότερα.
Λυκούργος Νταλαούρας (ΝΑΝΣΥ ΜΑΤΗ): Σύζυγος της Πένης.Ιδιοκτήτη σούπερ μαρκετ. Επίμονος εκεί που δεν πρέπει, υποχωρητικός εκεί που δεν πρέπει. Θέλει να δει την κόρη του να παντρεύεται με ένα πλούσιο γαμπρό.
Λίζα Νταλαούρα (ΣΟΦΙΑ ΛΥΤΡΙΔΟΥ): Κόρη της Πένης και του Λυκούργου. Γλυκιά, υποχωρητική και διαλλακτική. Θέλει να φύγει από τον στενό κλοιό της οικογένειας που την πνίγει λόγω υπερβολικής προστασίας.
Πωλίνα Βαρδάκα (ΘΩΜΗ ΝΙΚΟΛΑΊΔΟΥ): Αδερφή της Πένης αλλά το ακριβώς αντίθετο της. Η Πωλίνα είναι επιπόλαιη, φιλάρεσκη, φαντασμένη και ερωτόληπτη.. Είναι παντρεμένη με τον
Βασίλη Βαρδάκα (ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ) ιδιοκτήτη σκυλάδικου, προαγωγού ρωσίδων, καλλιεργητή φούντας, ρατσιστή, μισογύνη, τυχοδιώκτη. Ο Βασίλης είναι η επιτομή του νεοέλληνα στην χειρότερή του βερσιόν.
Αλφρεντ Ντουρχάϊ (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΥΡΟΔΗΣ): Στην αρχή όλοι νομίζουν ότι είναι λόρδος από το Λονδίνο. Η καταγωγή του είναι από την Αλβανία κι αυτό, στην οικογένεια της αγαπημένης του Λίζας, αποτελεί «πρόβλημα».
Κλαμπέτα Ντουρχάι(ΣΤΕΛΛΑ ΠΟΝΤΙΚΑ) ΚΑΙ
Μπουκουράν Ντουρχάι(ΚΟΥΛΑ ΠΑΤΜΑΝΙΔΟΥ): Γονείς του Άλφρεντ και …συμπέθεροι απ τα Τύραννα.
Νικίτας Λαλαμπίρδας (ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΣΙΑΣ): Ο βουλευτής της περιοχής. Θα συμμαχήσει με όποιον χρειάζεται για να γίνει αυτό που θέλει. Θα πουλήσει όποιον χρειάζεται, αρκεί να παραμείνει στην Βουλή.

Σκηνοθεσία: Βίκυ Γρηγοριάδου


Τρίτη 11.10.22
20:00 Θεατρική Ομάδα Συλλόγου Απανταχού Τριγλιανών (N.Τρίγλια)

Έργο: «Ματωμένη Μικρασία» διασκευή του έργου «Ματωμένα Χώματα» της Διδούς Σωτηρίου

Περίληψη:
Οι ηθοποιοί σε ρόλο προσφύγων που επιβιώσαν της Γενοκτονίας, αναβιώνουν με συγκλονιστικό τρόπο τις περιπέτειες των Ελλήνων της Μικράς Ασίας κατά τη διάρκεια εκείνης της ταραγμένης περιόδου. Το έργο μεταφέρει τον αναγνώστη στην πραγματικότητα της εποχής εκείνης, με τον αέρα, τους ήχους, τις μυρωδιές, τις εικόνες της καθημερινότητας των διαφόρων εθνικοτήτων που ζούσαν στα παράλια της Μικράς Ασίας, όπως επίσης και τον πόνο, τη βία και τις αδυσώπητες συνθήκες του πολέμου. Η παράσταση πλαισιώνεται από μουσική και ζωντανή εκτέλεση τραγουδιών της εποχής από επαγγελματίες τραγουδιστές και σύμφωνα με το πνεύμα του έργου.

Το εμβληματικό έργο της νεοελληνικής λογοτεχνίας παρουσιάζεται φέτος με αφορμή τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή και είναι ιδιαίτερα επίκαιρο εξαιτίας της εισβολής στην Ουκρανία, με χιλιάδες νεκρούς και εκατομμύρια πρόσφυγες.

“Ματωμένα Χώματα” της Διδούς Σωτηρίου
Παίζουν: Μητρακούδης Πασχάλης, Μπαμπαροξής Σταύρος, Παπαλάγκα Σοφία, Μπαρμπή Δήμητρα, Ταβουλάρης Θοδωρής, Μουχτάρογλου Φωτεινή, Μπαρμπή Φρόσω, Μελέτογλου Σοφία, Βαλιάνος Βαγγέλης, Σάγγου Κατερίνα, Ελευθέρογλου Ρίτσα, Παπαλάγκα Μελπομένη, και ο μικρός Τζελέπης Χρήστος.
Σκηνικά – Κοστούμια: Η ομάδα
Μουσικοί επί σκηνής: Πόντικα Στέλλα, Βαγγέλης Βαλιάνος.

Σκηνοθεσία – Διασκευή: Ζουμπούλης Παπαπαρασκευάς


 

► Info

 

6η Συνάντηση Ερασιτεχνών Θεατρικών Σχημάτων «Θυμέλη»
στο θέατρο «ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ» (Πολυλειτουργικό Κέντρο Δήμου Κορδελιού Ευόσμου, Παρατσίκογλου 1, Ελευθέριο-Κορδελιό (είσοδος από οδό Μοναστηρίου)
7.10.2022– 11.10.2022 και ώρα 20:00
ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ


Διαβάστε επίσης: 

Ο «Αμερικάνικος Βούβαλος» στο θέατρο Metropolitan