Absent Without Leave

Absent Without Leave

O Γιώργος Μαστροκώστας, ο άνθρωπος πίσω από το σχήμα Absent Without Leave που εκπροσωπεί επάξια την Ελλάδα στη διεθνή shoegaze και post-rock σκηνή, μιλάει στη Δανάη Σοφία Βαρδαλή και το περιοδικό CITY για τη μουσική του και για την εμφάνιση στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2011.

Πώς θα περιέγραφες τον ήχο σου, αποφεύγοντας να χρησιμοποιήσεις όλους τους όρους που συνήθως σου προσάπτουν (ambient, shoegaze, post-rock, electronica);  Γενικά αποφεύγω και εγώ να χρησιμοποιώ αυτούς τους όρους, καθώς δεν μου αρέσει καθόλου να χωρίζω τη μουσική σε κατηγορίες, βάζοντας ταμπέλες. Ακόμη και αυτοί οι όροι είναι λίγο δύσκολο να δώσουν την ακριβή περιγραφή του ήχου μου αφού δεν παίζω κάποιο συγκεκριμένο είδος και η μουσική μου καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα ήχων. Τον ήχο μου θα τον περιέγραφα σαν ένα όμορφο ταξίδι, τον προορισμό του οποίου μπορεί να διαλέξει ο κάθε ακροατής. Σίγουρα δεν με ενδιαφέρει να παίζω ένα είδος μόνο και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να βάλω τέτοιους περιορισμούς και όρια στον εαυτό μου.

Τι θα παρουσιάσεις στο Τελλόγλειο; Θα είναι live με φυσικά όργανα ή περισσότερο μια ηχητική εγκατάσταση;
Η συναυλία στο Τελλόγλειο θα είναι η τελευταία στάση της ευρωπαϊκής μου περιοδείας, στην οποία θα παρουσιάσω κομμάτια τόσο από το νέο μου album «Faded photographs» όσο και από τις προηγούμενές μου κυκλοφορίες. Όλα τα live μου βασίζονται στη χρήση πληθώρας οργάνων (κιθάρες, drum machine, loopers, μεταλλόφωνα, καμπανάκια, μελόντικα, πλήκτρα κ.ά.) και η μουσική συνοδεύεται συνήθως από την προβολή οπτικού υλικού.

Ένας εκθεσιακός/μουσειακός χώρος, όπως αυτός του Τελλογλείου πιστεύεις ότι επιδρά διαφορετικά στην (ανα)παραγωγή της μουσικής και στον τρόπο που την αντιλαμβάνεται το ζωντανό κοινό;
Σίγουρα ο κάθε χώρος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Πολλές φορές κάποιοι μικροί χώροι λειτουργούν καλύτερα για είδη μουσικής, όπως η δική μου, καθώς είναι πιο «ζεστοί» και έρχεσαι πιο κοντά με το κοινό, το οποίο αισθάνεται επίσης πιο φιλικά και οικεία, από ό,τι στους μεγαλύτερους κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους. Έχω την εντύπωση ότι σε τέτοιους ιδιαίτερους χώρους το κοινό παρακολουθεί με μεγαλύτερη προσοχή τη μουσική, πράγμα που, κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ σημαντικό.
Ένας εκθεσιακός/μουσειακός χώρος, ο οποίος παρουσιάζει διάφορα έργα τέχνης, όπως το Τελλόγλειο Ίδρυμα, σίγουρα δημιουργεί μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα τόσο για τον καλλιτέχνη, ο οποίος παρουσιάζει τη δουλειά του, όσο και για το κοινό.

Πριν την εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη θα βρίσκεσαι σε ευρωπαϊκή περιοδεία. Πες μας λίγα πράγματα για τα μέρη όπου θα παίξεις, τις συνεργασίες σου εκεί και πώς προέκυψε τελικά αυτή η περιοδεία…
Πράγματι, μέσα στον Απρίλιο – Μάιο  πραγματοποιώ μια ευρωπαϊκή περιοδεία παίζοντας σε χώρες όπως Γαλλία (3 live σε διαφορετικές πόλεις), Αυστρία, Ουγγαρία, Ρουμανία (επίσης 3 live σε διαφορετικές πόλεις) κ.ά. Έχουν ανακοινωθεί οι ημερομηνίες για live σε δέκα ευρωπαϊκές πόλεις ενώ σύντομα ίσως προστεθούν και κάποιες ακόμη. Σε ορισμένες πόλεις θα εμφανιστώ μαζί με κάποια από τα πιο αξιόλογα και σημαντικά ονόματα της παγκόσμιας σκηνής όπως με τους Arms And Sleepers, Jeniferever, The Samuel Jackson Five, :Take: κ.ά. Εδώ και χρόνια υπήρχε η σκέψη για μια ευρωπαϊκή περιοδεία καθώς και κάποιες προτάσεις για live σε πόλεις του εξωτερικού, όμως για διάφορους λόγους δεν είχε προκύψει τελικά κάτι τέτοιο. Φέτος, ευτυχώς όλα ήρθαν καλά και πραγματικά είναι η κατάλληλη στιγμή για την πραγματοποίηση μιας ευρωπαϊκής περιοδείας.

Έχεις συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της shoegaze (και μη) σκηνής, από τους Port-Ρoyal, Yellow6, Stafraenn Hakon και Epic45 μέχρι και μέλη των Hood, Slowdive, Plumerai, Eksi Ekso κ.ά. Πόσο εύκολο είναι για ένα μουσικό με έδρα την Αθήνα να πετυχαίνει και να διατηρεί επαφές και συνεργασίες τέτοιου μεγέθους; Θεωρώ τιμή μου το γεγονός ότι συνεργάζομαι με όλους αυτούς τους σπουδαίους, κατά τη γνώμη μου, καλλιτέχνες καθώς μια συνεργασία αποτελεί ένδειξη αλληλοεκτίμησης και αναγνώρισης. Το γεγονός ότι έχω φτάσει στο σημείο να συνεργάζομαι με αυτά τα σημαντικά ονόματα της παγκόσμιας shoegaze/post-rock/ambient σκηνής, των οποίων τη δουλειά παρακολουθούσα και θαύμαζα για χρόνια, δεν μπορώ να πω ότι είναι κάτι εύκολο από τη στιγμή που δεν έγινε ούτε τυχαία ούτε μέσω κάποιου μεσάζοντα (π.χ. manager, εταιρείας κλπ). Αυτό έχει επιτευχθεί με τον καιρό και μέσα από την αναγνώριση της δουλειάς μου από τα συγκεκριμένα άτομα, ενώ πλέον, με αρκετά από αυτά τα άτομα, πέρα από τις συνεργασίες, έχουμε αναπτύξει και μια φιλία σε προσωπικό επίπεδο.

Αρκετές από τις κυκλοφορίες σου είναι EPs. Για ποιο λόγο επιλέγεις το συγκεκριμένο format;
Τα EPs είναι όντως από τα αγαπημένα μου format, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για βινύλιο ή 3” CD. Όταν έχω κάποιο νέο υλικό το οποίο αποτελεί ένα όμορφο ενιαίο σύνολο, χωρίς όμως να είναι τόσο μεγάλο σε διάρκεια ώστε να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο album, τότε επιλέγω να το κυκλοφορήσω σε μορφή EP. Γενικά, πολλές φορές τα EPs μπορεί να είναι πιο ουσιαστικά από κάποια albums που κυκλοφορούν, καθώς συχνά συμβαίνει κάποιος καλλιτέχνης να έχει 3-4 κομμάτια καλής ποιότητας και να τα πλαισιώνει με άλλα τόσα κομμάτια χαμηλότερης ποιότητας, απλά για να συμπληρώσει το album του. Σε μια τέτοια περίπτωση η κυκλοφορία ενός EP είναι κατά τη γνώμη μου η πιο καλή επιλογή, καθώς θα είναι σίγουρα πιο ουσιαστικό και λιγότερο κουραστικό για τον ακροατή.

Το ότι συνεργάζεσαι κατά βάση με εταιρείες από το εξωτερικό (Distant Noise, Chat Blanc, Awkward Silence, Thisquietarmy κλπ) έχει να κάνει με την έλλειψη κάποιας ελληνικής εταιρείας που αρμόζει στον ήχο σου ή ήταν καθαρά ένα βήμα προς την αγορά του εξωτερικού;
Στο ξεκίνημά μου είχα στείλει κάποια demos, κυρίως σε εταιρείες του εξωτερικού τις οποίες θεωρούσα αξιόλογες και εκτιμούσα τη δουλειά τους, αλλά και σε 2 – 3 ελληνικές εταιρείες. Τελικά δεν προέκυψε κάποια συνεργασία με τις ελληνικές εταιρείες, είτε γιατί δεν ενδιαφέρθηκαν είτε γιατί δεν μπορούσαν εκείνη τη συγκεκριμένη περίοδο να κυκλοφορήσουν το υλικό μου, παρότι τους άρεσε, είτε γιατί δυστυχώς σταμάτησαν τη λειτουργία τους εκείνη την εποχή. Αντιθέτως από κάποιες ξένες εταιρείες υπήρξαν κάποιες προτάσεις και έτσι έγιναν οι πρώτες μου κυκλοφορίες εκεί. Από τότε είμαι πλήρως ευχαριστημένος από τη συνεργασία μου με τις εταιρείες του εξωτερικού με τις οποίες έχω δουλέψει και έτσι δεν ασχολήθηκα ξανά με κάποια ελληνική εταιρεία. Σε αυτές τις εταιρείες έχω βρει πολλά θετικά, με βασικότερο το ότι μου δίνουν την πλήρη ελευθερία στο να κάνω αυτό ακριβώς που θέλω, χωρίς να παρεμβαίνουν καθόλου στη δουλειά μου. Επίσης, οι ξένες εταιρείες έχουν πολύ καλύτερα δίκτυα διανομής και απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό, σε αντίθεση με τις περισσότερες ελληνικές. οι οποίες περιορίζονται στον ελληνικό χώρο, οπότε με αυτό τον τρόπο οι κυκλοφορίες μου διανέμονται σε πάρα πολλές χώρες, πέρα από αυτές στις οποίες έχουν κυκλοφορήσει.
Γενικά, ο τρόπος δουλειάς τους είναι πολύ επαγγελματικός, παρότι πρόκειται για ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες, και η γενικότερη αισθητική των εταιρειών με τις οποίες έχω συνεργαστεί ταυτίζεται απόλυτα με τη δική μου. Τέλος, θεωρώ πολύ τιμητικό το γεγονός ότι όλες αυτές οι εταιρείες, οι οποίες δέχονται καθημερινά πάρα πολλά demos, πολλαπλάσια από αυτά που δέχονται οι αντίστοιχες ελληνικές, ενδιαφέρονται για τη μουσική μου και συνεργάζονται μαζί μου.

Μετά το περσινό άλμπουμ σου «Faded photographs», δουλεύεις σε κάτι νέο αυτό το διάστημα; 
Έχω ήδη προγραμματίσει δύο νέες κυκλοφορίες μέσα στο 2011. Η επόμενή μου δουλειά θα κυκλοφορήσει μέσα στο Μάιο και ονομάζεται «Νeath the tumbling stars EP». Πρόκειται για ένα EP, το οποίο θα κυκλοφορήσει από την ελβετική Three: Four Records αποκλειστικά σε μορφή 12” βινυλίου. Αργότερα, το φθινόπωρο, θα κυκλοφορήσω ένα ακόμη EP, σε μορφή 3” CD, στην αγγλική Rural Colours -η οποία είναι θυγατρική της Hibernate Recordings. Αυτό θα είναι μέρος μιας σειράς ambient EPs που κυκλοφορεί η Rural Colours, όπου έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής καλλιτέχνες όπως οι Jasper TX, d_rradio, Celer, Offthesky, Ghost & Tape κ.ά. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν σχέδια και για κάποιες άλλες κυκλοφορίες (π.χ. κάποιες ακόμη συνεργασίες, συμμετοχές σε συλλογές κλπ…) οι οποίες μάλλον θα πραγματοποιηθούν αργότερα, αν όλα πάνε καλά.

info:

Αγ. Δημητρίου 159Α
Τετάρτη 18 Μαΐου
Τ: 2310 247111

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε