Αγώνας για τη Δόξα: Audi vs Lancia (2024) | Κριτική

Αγώνας για τη Δόξα: Audi vs Lancia (2024) | Race for Glory: Audi vs. Lancia Δραματική περιπέτεια, ιταλικής και διεθνούς συμπαραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Στέφανο Μορντίνι, με τους Ρικάρντο Σκαμάρτσο, Ντάνιελ Μπρουλ, Χέιλι Μπένετ, Φόλκερ Μπρουχ κ.ά.

Όχι, η ταινία του, άγνωστου στην Ελλάδα, Στέφανο Μορντίνι δεν αφορά τη θρυλική Lancia Delta Intergrale, αλλά το πρωτότυπο μοντέλο 037, το τελευταίο πισωκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο που κέρδισε το πρωτάθλημα ράλι. Και μαζί, θα λέγε κανείς, μία έμμεση απάντηση των Ιταλών στο «Κόντρα σε Όλα», με Κρίστιαν Μπέιλ, Ματ Ντέιμον, για τη διαμάχη Ford-Ferrari, που είδαμε πριν περίπου πέντε χρόνια.

Την ταινία, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μια «οικονομική» έκδοση μπροστά στα θηρία του Χόλιγουντ (πέρσι είχαμε και το φιλμ «Ferrari», διά χειρός Μάικλ Μαν), θα την ευχαριστηθούν σίγουρα οι θιασώτες των ράλι, των σπορ αυτοκινήτων και ιδίως οι λάτρεις της ιταλικής φίρμας, με τις σκηνές από τους αγώνες, τις μελωδίες των κινητήρων, τα τρελά γκάζια.

Όμως, για τους υπόλοιπους το φιλμ έχει περιορισμένο ενδιαφέρον, καθώς, πέρα από κάποια περιπαιχτικά «τσιμπήματα» για τους Γερμανούς της Audi και θυγατρικής του τεράστιου ομίλου της Volkswagen, φέρνει στο μυαλό περισσότερο σαν προσεγμένη τηλεταινία.

Η ιστορία αφορά το πρωτάθλημα ράλι του 1983, όταν η Lancia (του ομίλου της FIAT) θέλει να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Audi, η οποία έχει ήδη εφαρμόσει την τετρακίνηση με το Quattro, δίνοντας φτερά στα αυτοκίνητά της και κυρίως στους χωμάτινους δρόμους, όπου διεξάγεται το μεγαλύτερο μέρος των αγώνων. Ο διευθυντής αγώνων της Lancia Τσέζαρε Φιόριο, χωρίς να έχει τη χρηματοδότηση των Γερμανών και τον χρόνο να εξελίξει την τετρακίνηση στα αυτοκίνητά του, θα κάνει το παν για να κερδίσει το πρωτάθλημα, εκμεταλλευόμενος τους πανίσχυρους κινητήρες του, το ελαφρό αμάξωμα, τα ιταλικά «κρατήματα», να «δουλέψει» ουκ ολίγες φορές τους αντιπάλους του και να εμπιστευτεί τους υπέροχους οδηγούς του.

Το φιλμ καταγράφει χαλαρά την πραγματική ιστορία και επικεντρώνεται σχεδόν εξολοκλήρου στην προσωπικότητα του Φιόριο. Η απέναντι πλευρά, αυτή της ομάδας της Audi και του αντίστοιχου αντίπαλού του Βάλτερ Ρερλ, ακόμη μίας σπουδαίας φυσιογνωμίας των αγώνων ράλι, θα έχει τοΝ ρόλο κομπάρσου, καθώς ο σκηνοθέτης αγνοεί πλήρως τις δικές τους αγωνίες, τους μηχανισμούς λειτουργίας τους, τις πιθανές ίντριγκές τους.

Έτσι, πέρα από την αδρεναλίνη και μία όχι και τόσο διαφωτιστική προσέγγιση της προσωπικότητας του Φιόριο, είναι λίγες οι συγκινήσεις που προσφέρει η ταινία του Μορντίνι, εν αντιθέσει με αυτές που δίνει απλόχερα ένα πρωτάθλημα ράλι.

Απλώς ικανοποιητικός ο συμπαθέστατος Σκαμάρτσο, που φαίνεται να μην είχε τον χρόνο να δουλέψει τον χαρακτήρα του Φιόριο, ενώ οι υπόλοιπες ερμηνείες ήταν σχεδόν αδιάφορες.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι του 1983 δεν θα είναι το ίδιο με όλα τα άλλα. Κι αυτό επειδή η Lancia θέλει να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Audi, ακόμα και με κίνηση μόνο σε δύο τροχούς, σε έναν απίθανο αγώνα ταχύτητας και αντοχής νεύρων που θυμίζει Δαυίδ και Γολιάθ.


Cinema | Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 | Πηγή: ΑΠΕ – Χάρης Αναγνωστάκης
Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε