{ Εκπαίδευση }

Απογείωσε τους επαγγελματικούς στόχους σου με τα σεμινάρια ρομποτικής ενηλίκων στην Υδρόγειο!

 

Κατηγορίες: Εκπαίδευση

Απογείωσε τους  επαγγελματικούς στόχους σου με τα σεμινάρια ρομποτικής ενηλίκων στην Υδρόγειο!



Καθημερινά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και κυρίως στο διαδίκτυο, υπάρχει ένας καταιγισμός πληροφοριών σχετικά με τα πιστοποιημένα σεμινάρια ρομποτικής που πραγματοποιούνται  για ενήλικες, καθώς τους επιτρέπουν να γνωρίσουν τις μεθόδους διδασκαλίας του αύριο που θα απογειώσουν την καριέρα τους. 
Επειδή όμως αρκετές φορές δεν υπάρχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση γύρω από την ερμηνεία του όρου σεμινάρια για το θέμα αυτό και λόγω του ότι δημιουργούνται ερωτηματικά, το cityportal.gr συνάντησε τους καταξιωμένους εκπαιδευτές του εκπαιδευτικού οργανισμού Υδρόγειος, οι οποίοι παραχώρησαν μία εκ βαθέων συνέντευξη σχετικά με το ενδιαφέρον αυτό αντικείμενο.
 
Τι ακριβώς εννοούμε όταν μιλάμε για σεμινάρια εκπαιδευτών ρομποτικής; 
 
«Τα τελευταία χρόνια η εκπαιδευτική ρομποτική έχει αρχίσει να γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής δραστηριότητα για παιδιά, καθώς τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν γνώσεις σε διάφορους τομείς μέσα από το παιχνίδι και τον πειραματισμό. Ωστόσο, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτικοί με τις απαραίτητες γνώσεις για να διδάξουν αυτό το αντικείμενο. 
Η Υδρόγειος από το 2009 αποτελεί την πρώτη σχολή ρομποτικής που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Με όλα αυτά τα χρόνια εμπειρίας και μέσω της καθημερινής ενασχόλησης της ομάδα μας με τη ρομποτική, δημιουργήσαμε τα πιστοποιημένα σεμινάρια εκπαιδευτών ρομποτικής, ώστε να καλύψουν αυτό το κενό δίνοντας τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν τη ρομποτική, να μάθουν πώς μπορούν να την εντάξουν στην τάξη τους, να γνωρίσουν τα διαθέσιμα εργαλεία και να επιλέξουν το κατάλληλο, να μάθουν τι υλικοτεχνική δομή απαιτείται, πώς πρέπει να οργανώσουν τα μαθήματά τους και κυρίως πώς να διδάξουν τη ρομποτική ώστε τα παιδιά να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη».
 
Γιατί να παρακολουθήσει κάποιος αυτά τα σεμινάρια από τη στιγμή που υπάρχει πολλή πληροφορία στο ίντερνετ; Δεν μπορεί από μόνος του να μάθει;
 
«Σίγουρα, αν κάποιος έχει πολύ ελεύθερο χρόνο και διάθεση θα μπορούσε να αγοράσει ένα ή και περισσότερα εργαλεία ρομποτικής και να πειραματιστεί μόνος του. Στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει πολλές πληροφορίες, όπως και για πολλά άλλα αντικείμενα, οι οποίες όμως είναι διασκορπισμένες και προέρχονται από διάφορες πηγές, αξιόπιστες και μη. Η αξιολόγηση αυτών των πηγών και οι δοκιμές θα του στερήσουν χρόνο και επίσης η γνώση που θα αποκομίσει θα είναι αποσπασματική, στην καλύτερη περίπτωση. 
Στα σεμινάρια, πέρα από την εκμάθηση των εργαλείων δίνονται και πληροφορίες που εμείς έχουμε συγκεντρώσει από την πρακτική εφαρμογή ετών σε μαθητές και που για να αποκτήσει κάποιος μόνος του θα πρέπει να κάνει πολλές δοκιμές σε βάθος χρόνου. Τέλος, ένα σημαντικό στοιχείο είναι το κόστος. Κάθε ρομποτικό πακέτο είναι διαφορετικό και το κόστος τους είναι σχετικά υψηλό. Μέσα από τα σεμινάρια που προσφέρουμε οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικά εργαλεία και μέσα από τη χρήση τους να αποφασίσουν ποιο ή ποια είναι τα κατάλληλα για την περίπτωσή του χωρίς να χρειαστεί να τα αγοράσει όλα για να τα δοκιμάσει.». 
 
Ποιοι μπορούν να παρακολουθήσουν αυτά τα σεμινάρια ρομποτικής για ενήλικες και ποιους στόχους μπορούν να κατακτήσουν οι συμμετέχοντες;
 
«Τα σεμινάρια απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (νηπιαγωγούς, δασκάλους, καθηγητές), καθώς και σε απόφοιτους θετικών και πολυτεχνικών σχολών που θέλουν να εντάξουν τη ρομποτική στην τάξη τους. Ακόμη, απευθύνονται και σε μεμονωμένους γονείς, ΚΔΑΠ ή συλλόγους, που θέλουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με τη ρομποτική ή και να λάβουν μέρος σε κάποιο διαγωνισμό. 
Για να παρακολουθήσει κανείς το σεμινάριο δεν απαιτείται να έχει γνώσεις πληροφορικής αλλά καλό θα ήταν να έχει κάποια εκπαιδευτική εμπειρία ή γνώσεις σχετικές με τη διδασκαλία.
Σκοπός των σεμιναρίων είναι να μάθουν οι εκπαιδευτές πώς να οργανώσουν τα μαθήματά και την αίθουσά τους, πώς να επιλέξουν τα κατάλληλα εργαλεία, πώς να χρησιμοποιήσουν τη ρομποτική για να κάνουν το μάθημά τους πιο ενδιαφέρον και δελεαστικό για τα παιδιά, πως να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό και κυρίως πώς να διδάξουν διαφορετικά θέματα με τη βοήθεια της ρομποτικής». 
 
Πόσο διαρκούν τα σεμινάρια και τι είδους προβλήματα καλούνται συνήθως να επιλύσουν;
 
«Στην Υδρόγειο γίνονται σεμινάρια δια ζώσης στα πλήρη εξοπλισμένα μας 
Εργαστήρια, αλλά και εξ αποστάσεως(Webinars) σε εκπαιδευτικούς σε ολόκληρη την Ελλάδα και Κύπρο. Μπορείτε να δείτε εδώ όλα τα διαθέσιμα πιστοποιημένα σεμινάρια για τους εκπαιδευτές ρομποτικής - https://idrogios.com/seminaria-rompotikhs-enhlikwn
Τα δια ζώσης σεμινάρια χωρίζονται σε 3 επίπεδα, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών που σκοπεύει κανείς να διδάξει. Κάθε σεμινάριο έχει διάρκεια 10 ώρες και ολοκληρώνεται σε 2 ημέρες. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, πέρα από την εκμάθηση διαφόρων εργαλείων, οι εκπαιδευτικοί βλέπουν διάφορα σενάρια μαθημάτων κατάλληλα για τις αντίστοιχες ηλικίες των παιδιών που θα κληθούν να διδάξουν, μαθαίνουν που μπορούν να βρουν υλικό για μαθήματα, παίρνουν ιδέες και συμβουλές για την οργάνωση της τάξης και του εξοπλισμού. 
Με το πέρας των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε μία διαδιακασία αξιολόγησης μέσω συστήματος εξετάσεων από αναγνωρισμένο φορέα πιστοποίησης για την απόκτηση πιστοποίησης «Εκπαιδευτή Ρομποτικής και STEM», για το αντίστοιχο επίπεδο.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι σε κάθε επίπεδο συζητάμε για τις προκλήσεις που παρουσιάζει κάθε ηλικιακή ομάδα και σε ποια σημεία πρέπει να δώσει κανείς προσοχή τόσο για το κομμάτι της ρομποτικής, όσο και της συνεργασίας και της διαχείρισης της τάξης».
 
Ποια εργαλεία χρησιμοποιούνται και τι οφέλη μπορεί να αποκομίσει  ένας εκπαιδευτικός από την ένταξη της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία;
 
«Μέσα από το σεμινάριο εκπαιδευτικοί έρχονται σε επαφή με πολλά και διαφορετικά εργαλεία. Αυτό γίνεται συνειδητά και για δύο λόγους. Πρώτον για να δουν και να δοκιμάσουν και οι ίδιοι διαφορετικά εργαλεία ώστε να εντοπίσουν αυτό που τους ταιριάζει περισσότερο για αυτό που θέλουν να διδάξουν. Είναι καλό να μην περιοριστούν σε ένα μόνο εργαλείο γιατί δεν υπάρχει μία λύση κοινά αποδεκτή για όλους. Και δεύτερον, και πιο σημαντικό για να δουν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα εργαλεία και να ανακαλύψουν και μόνοι τους ότι όλα έχουν κάποιες βασικές κοινές αρχές. Αυτό θα τους βοηθήσει στο μέλλον να μπορούν από μόνοι τους να μάθουν τα νέα εργαλεία, που αναπόφευκτα θα κυκλοφορήσουν, και να προσαρμόσουν το ήδη υπάρχον υλικό τους. 
Με την ένταξη της ρομποτικής στην εκπαιδευτική διαδικασία, ο εκπαιδευτικός μπορεί να εμπλέξει τους μαθητές και να τους μετατρέψει από παθητικούς δέκτες γνώσης σε μικρούς εξερευνητές και επιστήμονες που μπορούν μόνοι τους να μάθουν και να ανακαλύψουν μέσα από τον πειραματισμό και την έρευνα. Το ρομπότ δίνει το έναυσμα στα παιδιά να ερευνήσουν για κάποιο αντικείμενο (το οποία δεν είναι απαραίτητο να είναι σχετικό με την τεχνολογία και τις θετικές επιστήμες) και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι. Ακόμη τους δίνει τη δυνατότητα να δουν στην πράξη έννοιες μαθηματικών, φυσικής, μηχανικής κ.τ.λ., οι οποίες όταν παρουσιάζονται στο χαρτί μπορεί να τους φαίνονται ακαταλαβίστικες και βαρετές, όμως όταν μπορούν να τις δουν και να τις χρησιμοποιήσουν τότε είναι πολύ πιο εύκολο να τις κατανοήσουν και να τις θυμούνται. 
Η ρομποτική όμως πέρα από την απόκτηση γνωστικών δεξιοτήτων δίνει στα παιδιά και κοινωνικές δεξιότητες και κίνητρα. Σαν ομαδική δραστηριότητα μπορεί να δείξει στους μαθητές τη σημασία της συνεργασίας, της ομαδικότητας, της συζήτησης και της ανταλλαγής απόψεων. Τέλος δίνει ένα κίνητρο στα παιδιά να προσπαθήσουν περισσότερο σε πεδία και μαθήματα που μπορεί να τους φαίνονται δύσκολα ή και βαρετά και να εξάψει τη δημιουργικότητά τους. 
Πολλοί μπορεί να έχουν τα λανθασμένη αντίληψη ότι η ρομποτική είναι ένα ξεχωριστό αντικείμενο το οποίο πρέπει να μάθουν τα παιδιά. Αυτό σε μεγάλο βαθμό πηγάζει από το γεγονός ότι τα άτομα που ασχολούνται με τη διδασκαλία του δεν έχουν ασχοληθεί σε βάθος και δεν έχουν καταλάβει ποιος είναι ο πραγματικός σκοπός της. Αν όμως ασχοληθεί κανείς θα δει ότι η ρομποτική μπορεί να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια του κάθε εκπαιδευτικού για να διδάξει και να προσελκύσει το ενδιαφέρον μίας γενιάς παιδιών, που η παραδοσιακή διδασκαλία δεν μπορεί πλέον να προσεγγίσει».
 
Γονείς που παρακολουθούν σε πρόγραμμα ρομποτικής ενηλίκων θα είναι σε θέση να υποστηρίξουν τα παιδιά τους σε δράσεις ρομποτικής  μετά από την παρακολούθηση αυτών των σεμιναρίων;
 
«Τα σεμινάρια ρομποτικής δίνουν τις βασικές γνώσεις για να μπορεί κανείς να ασχοληθεί με τη ρομποτική. Μέσα από αυτά, και με το υλικό που δίνεται στους εκπαιδευτικούς, καλύπτεται ένα μεγάλο κομμάτι γνώσης. Ωστόσο χωρίς προσωπική εμπλοκή στη συνέχεια και αφιέρωση χρόνου δεν γίνεται τίποτα.  Όπως και για τη διδασκαλία οποιουδήποτε αντικειμένου, το ότι κάποιος μαθαίνει τις βασικές αρχές δεν σημαίνει αυτόματα ότι μπορεί να διδάξει το αντικείμενο αυτό σε υψηλό επίπεδο. Και αυτό αφορά τη διδασκαλία της ρομποτικής στο σύνολό της. Απαιτείται προετοιμασία, εξάσκηση και διαρκής ενασχόληση ώστε να μπορέσει κάποιος να εμπλέξει τα παιδιά του σε βάθος χρόνου με τη ρομποτική και όχι μόνο να κάνει 5-10 ρομπότ για παιχνίδι». 
 
Πέρα από την Υδρόγειο στη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν στην υπόλοιπη Ελλάδα σχολές για ενήλικες που επιθυμούν να καταρτιστούν στον παιδαγωγικό σχεδιασμό και την τεχνολογική υλοποίηση δράσεων ρομποτικής;
 
«Υπάρχουν κάποιες σχολές στην Ελλάδα οι οποίες μπορεί να παρέχουν παρόμοια εκπαιδευτικά προγράμματα, όμως, οι περισσότερες περιορίζονται σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά εργαλεία και εστιάζουν περισσότερο στην εκμάθηση του συγκεκριμένου εργαλείου με απώτερο σκοπό και την προώθησή του παρά στο πώς να χρησιμοποιήσεις τα ρομπότ ως μέσο διδασκαλίας και να τα προσαρμόσεις στις ανάγκες του κάθε μαθήματος. Κάποιοι άλλοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί εξυπηρετούν μόνο συγκεκριμένους σκοπούς, όπως η οργάνωση εκπαιδευτών για συμμετοχή των παιδιών σε διαγωνισμούς και άλλοι πάλι παρέχουν συγκεκριμένα μαθήματα μόνο για συγκεκριμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών.
Επιπλέον παρέχουμε το μοναδικό πρόγραμμα που οδηγεί σε έγκυρη πιστοποίηση (διαπιστευμένη από ΕΣΥΔ) κατόπιν εξετάσεων που δίνουν οι υποψήφιοι σε αναγνωρισμένο φορέα και όχι απλά μια βεβαίωση παρακολούθησης χωρίς εξετάσεις.
Τέλος στην Υδρόγειο ασχολούμαστε πλέον 10 χρόνια με τη διδασκαλία της ρομποτικής και τα περισσότερα από όσα διδάσκονται στα σεμινάριά μας έχουν προκύψει από πειραματισμούς μας σε βάθος χρόνου και είναι συμπεράσματα και πληροφορίες που δύσκολα κάποιος μπορεί να γνωρίζει όταν δεν έχει καθημερινή τριβή με παιδιά.» 
 
Υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά οι ενήλικες και με επιτυχία σε Ρομποτικούς Διαγωνισμούς στην Ελλάδα ή και ακόμα και στο εξωτερικό;
 
«Οι διαγωνισμοί ρομποτικής αφορούν κυρίως παιδιά και προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιος διαγωνισμός ρομποτικής με αντίστοιχα εργαλεία για ενήλικες. Υπάρχουν βέβαια διαγωνιστικές κατηγορίες ενηλίκων οι οποίες όμως αφορούν κυρίως φοιτητές. Ωστόσο αν κάποιος ενήλικας θέλει να εμπλακεί στο διαγωνιστικό κομμάτι, μπορεί να αναλάβει τον ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο του προπονητή. Το έργο του προπονητή σε μία ομάδα είναι ιδιαίτερα απαιτητικό καθώς πρέπει να προετοιμάσει και να καθοδηγήσει τα παιδιά ώστε να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό. 
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διάφοροι διαγωνισμοί ρομποτικής τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε παγκόσμιο με εκατοντάδες παιδιά να συμμετέχουν κάθε χρόνο. Η συμμετοχή σε έναν από αυτούς, αποτελεί σημαντική εμπειρία τόσο για τον προπονητή όσο και για τα παιδιά. Όμως εδώ να τονίσουμε ότι όσο και να ακούγεται εύκολη, μία τέτοια συμμετοχή απαιτεί πολύ καλή οργάνωση και πολλή δουλειά για αυτόν που θα την αναλάβει». 
 
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Υδρογείου σχετικά με την εκπαίδευτική ρομποτική; Σκοπεύετε να αναπτύξετε κάποιες συνεργασίες με άλλα εκπαιδευτικά κέντρα και οργανισμους;
 
«Η εκπαιδευτική ρομποτική, τα STEM, η διδασκαλία του προγραμματισμού και των νέων τεχνολογιών σε μικρά παιδιά αποτελεί την καθημερινότητά μας τα τελευταία δέκα χρόνια. Η ομάδα μας σήμερα πλέον των συνεργατών αποτελείται από 8 μόνιμους εργαζόμενους που σε καθημερινή βάση προετοιμάζουν δράσεις και εκπαιδευτικό υλικό για τους μαθητές μας και επιπλέον διεξάγουν σε μηνιαία βάση εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκπαιδευτές τόσο δια ζώσης στα εργαστήρια μας όσο και εξ αποστάσεως σε ολόκληρη την Ελλάδα αλλλά και την Κύπρο. 
Τους τελευταίους μήνες έχουμε ξεκινήσει μια σειρά από συνεργασίες με εκπαιδευτικά κέντρα σε Ελλάδα και Κύπρο που ενδιαφέρονται να εντάξουν την εκπαιδευτική ρομποτική στο πρόγραμμα μαθημάτων τους. Προσφέρουμε συνεχή κατάρτιση στο προσωπικό τους καθώς και πρότυπο εκπαιδευτικό υλικό, δημιουργημένο και αξιολογημένο από την ομάδα μας, ώστε να μπορούν να διδάσκουν ρομποτική, προγραμματισμό και να χρησιμοποιούν τους άξονες STEM στην εκπαιδευτική τους διαδικασία. 
 


:







TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ___