14.8 C
Thessaloniki
15 C
Athens

Δαπάνες διαφήμισης σε επιχειρήσεις

* Γράφει ο Βεράνης Οδύσσεας

Κάθε επιχείρηση έχει δικαίωμα σε δαπάνες διαφήμισης, με σκοπό την αύξηση των πωλήσεών της.

Με τον τρόπο αυτό δίνεται κίνητρο στις εταιρείες, να προβαίνουν σε δαπάνες διαφήμισης, με σκοπό την τόνωση της κατανάλωσης και ως εκ τούτου την ενίσχυση του εμπορίου.

Τα ποσά των δαπανών διαφήμισης που βαρύνουν την επιχείρηση, εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα, κατά το έτος της έκδοσης του προβλεπόμενου φορολογικού στοιχείου.

Για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, αν η δαπάνη αφορά την ανάρτηση επιγραφών σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση ή διαφημιστικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων ή στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση από τα μέσα ψυχαγωγίας όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, ο κινηματογράφος, το διαδίκτυο, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση που έχει καταχωρισθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης, των εφημερίδων και περιοδικών, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021 υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • H διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα περ.β) Μέσα Ψυχαγωγίας για το έτος 2019.
  • H διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 ανέρχεται τουλάχιστον στο εκατό πέντε τοις εκατό (105%) του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης στα οριζόμενα στην περ. β) Μέσα Ψυχαγωγίας για το έτος 2019.

Εφόσον η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του Κορωνοΐού η ανωτέρω υπό στοιχείο (i) προϋπόθεση πληρούται εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019. Αν προκύψουν ζημιές μετά από την αφαίρεση των ως άνω ποσοστών, αυτές μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27.

Στις δαπάνες διαφήμισης υπολογίζεται τέλος διαφήμισης το οποίο πρέπει να αποδοθεί πριν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της οικείας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Διαφορετικά η δαπάνη αυτή δεν εκπίπτει από τα συνολικά έξοδα της επιχείρησης και θα πρέπει να αναμορφωθεί. Το τέλος διαφήμισης επιβάλλεται σε διαφημίσεις που γίνονται με δώρα, ημερολόγια, έντυπα, αυτοκόλλητα αλλά και για διαφημίσεις που γίνονται από τον ”αέρα” με οποιοδήποτε τρόπο. Τα ένθετα διαφημιστικά φυλλάδια που βρίσκουμε μαζί με την αγορά εφημερίδας ή περιοδικού, υπόκεινται στο παραπάνω τέλος, καθώς και η προβολή προϊόντων σε καταστήματα είτε με έντυπη μορφή ή επιγραφή κ.α., θεωρείται διαφήμιση και υπόκειται σε τέλος διαφήμισης βάσει των τιμολογίων παροχής υπηρεσιών που έχουν εκδοθεί από το κατάστημα.

Η απόδοση του τέλους γίνεται πάντα από τον διαφημιζόμενο.

Συντάκτης: Βεράνης Οδύσσεας

*Υπεύθυνος Τμήματος Λογιστικής Υποστήριξης και Φορολογικού Σχεδιασμού Γραφείου Αθηνών ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α.Ε.

Για ερωτήσεις, ιδιαίτερες περιπτώσεις και εξειδικευμένες συμβουλές, Λογιστικές, Φοροτεχνικές Μισθοδοτικές, Επενδυτικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον οικονομικό συνεργάτη του cityportal.gr την ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕ, Αθήνα: 210 33 11 330  και Θεσσαλονίκη: 2310 514 669

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Διαβάστε όλα τα Τελευταία Νέα (Ελλάδα, Διεθνή) στο Cityportal.gr

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως

City ΕΞΟΔΟΣ

Τελευταία νέα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Thessaloniki
clear sky
13.8 ° C
16 °
9.6 °
56 %
0.5kmh
0 %
Πα
24 °
Σα
29 °
Κυ
29 °
Δε
29 °
Τρ
23 °