δεσμώτες στό βελούδο τού «κοινωνικά ορθού …

Πές κάποιον «χοντρό», καί έγινες αυτομάτως ρατσιστής. Μέ τό «χοντρή», αυτομάτως έγινες ΚΑΙ σεξιστής. Αποκάλεσε κάποιον «μελαχροινό», καί θεωρείσαι ύποπτος γιά φιλοναζιστικές πεποιθήσεις, χαρακτήρισε κάποια «ξανθειά» καί είσαι δεδομένως μισογύνης καί ανοργασμικός. Είσαι καπνιστής; Eπομένως, έχεις στοματική-καθήλωση-μέ τάσεις-απομόνωσης-καί-δυνάμει-αντικοινωνικές, καί επί πλέον αδιάφορος γιά τήν υγεία καί τήν ευεξία τών άλλων. Είσαι μή καπνιστής; Tότε, είσαι πρωκτικός τύπος, υποχόνδριος, μανιακός γιά τή λεπτομέρεια καί εσωστρεφής. Είσαι αντικαπνιστής; Έ, σίγουρα είσαι κοντρόλ φρήκ μέ αδυναμία ιεραρχήσεως ψυχολογικών διεξόδων καί πνεύμα αντιλογίας.
 
   Αναφέρεσαι σέ έναν ανάπηρο μέ τή λέξη αυτή; Τόν θίγεις! Τόν αποκαλείς «άτομο μέ ειδικές ανάγκες»; τόν περιθωριοποιείς. «Άτομο μέ περιορισμένη κινητικότητα»; Τόν κατηγοριοποιείς. «Άτομο χρήζον βοηθείας»; Είσαι αναίσθητος καί ανάλγητος.
 
   Αναφερόμενος σέ κάποια γενικότητα προτιμάς τό αρσενικό γένος (όπως έκανα εγώ σέ όλες τίς προηγούμενες προτάσεις); Διαιωνίζεις μιά παράδοση πατριαρχίας. Αναφέρεσαι σέ αρσενικό ΚΑΙ θηλυκό (λέγοντας, άς πούμε, «τόν/τήν»); Άν προτάσεις τό αρσενικό, είσαι φαλλοκράτης. Άν προτάσσης τό θηλυκό, τό κάνεις υποκριτικά καί τονίζεις διά τού αντιθέτου τήν κοινωνική υποτέλεια τών γυναικών, καί, άρα, είσαι ΑΚΌΜΗ ΠΙΟ ΦΑΛΛΟΚΡΆΤΗΣ. Σέ κάθε περίπτωση είσαι φαφλατάς.
 
   Χτυπάς φιλικά στόν ώμο; Είσαι κυριαρχικός! Αγκαλιάζεις μέ τό μπράτσο σου τή μέση; Είσαι χοντρά εξουσιαστικός! Σφίγγεις τό χέρι ελαφρά καί επιπόλαια; Είσαι υποκριτής καί φοβικός. Τό σφίγγεις δυνατά; Είσαι υπερβολικά εγκάρδιος καί, άρα, εισβάλλεις στόν κοινωνικό χώρο τού άλλου. Τό κουνάς πάνω – κάτω στή χειραψία; Ρέπεις στήν αυτοϊκανοποίηση. Τό κουνάς πέρα – δώθε; Είσαι ψιλοσχιζοειδής. Τό κρατάς παρατεταμένα; Κάνεις καμάκι. Τό κρατάς ελάχιστα;  Είσαι σνόμπ. Δέν τό πιάνεις καθόλου; Ή είσαι ψυχρός μέ έντονο οιδιπόδειο, ή είσαι υποχόνδριος καί κοινωνικά ευνουχισμένος.
 
   Κοιτάς ένα νέο ή μιά νέα μέ διακόσια πήρσινγκ, ογδόντα τατουάζ, τά μισά μαλλιά ράστα καί τά υπόλοιπα μασάϊ παρατεταμένα; Είσαι αδιάκριτος! Αδιάφορα; Είσαι κοινωνικά ανάλγητος στά μηνύματα τών νέων! Μέ περιέργεια; Είσαι βλαχάρα καί έχεις δυσανεξία στή διαφορετικότητα! Χωρίς περιέργεια; Είσαι αναίσθητος καί εθισμένος στήν κοινωνική αδιαφορία τού μικροαστισμού σου.
 
   Χαϊδεύεις ένα παιδάκι ή τού χαμογελάς; Καλά θά έκαναν νά σέ συλλάβουν καί νά ερευνήσουν τό πί σί σου καί τά σάιτ πού μπαίνεις! Δίνεις δέκα λεπτά στό παιδί ή στόν έγχρωμο τών φαναριών; Ενισχύεις ένα καθεστώς εκμετάλλευσης καί τή μαφία τών αλλοδαπών. Δέν δίνεις; Κλείνεις τά μάτια στήν ανθρώπινη δυστυχία δίπλα σου.
 
  Καί, συνεπώς :
– όταν δής ένα αυτοκίνητο νά έχη μείνει στή μέση τού δρόμου, ΔΕΝ κατεβαίνεις (όπως αυτονόητα κάναμε «άλλοτε» …) νά βοηθήσης νά τό σπρώξη ο οδηγός στήν άκρη τού δρόμου (άν βοηθήσης, τόν ταπεινώνεις, υποκαθιστάς τήν οδική βοήθεια, άσε δέ πού ξεβολεύεσαι).
– όταν δής στό λεωφορείο ένα γέροντα (σόρρυ ! «άτομο τής τρίτης ηλικίας»), αποφεύγεις νά παραχωρήσης τή θέση σου, διότι μπορεί νά τήν/τόν (νά κι εγώ!) προσβάλλης ως σωματικά ευάλωτο.
– άν δής κάποιον μέ σωματική αδυναμία ή αναπηρία, κάνεις γενικώς ότι δέν τόν είδες – καί είσαι σωστός !
– άν δής ένα κήτος, τόν ή τήν χαρακτηρίζεις «πληθωρικό/ή», ή τόν/τήν μακαρίζεις, πού έχει εξήντα χιλιάδες γραμμάρια ζωντάνιας περισσότερα από σένα.
– ένα καταστροφικό πάθος (τσιγάρα, ποτά, χαρτιά, ναρκωτικά) δέν αντανακλά πλέον τήν όποια προσωπική αδυναμία, μειονεξία ή ό,τι άλλο θέλετε τού έχοντος, αλλά τήν αναλγησία καί τήν αδιαφορία ΌΛΩΝ ΜΑΣ απέναντι σέ ένα άτομο μέ αυξημένες ευαισθησίες.
– καί, ναί, είναι πολύ καλλίτερο νά αποθηκεύονται τά μικρά, άτυχα παιδιά σέ διάφορους οργανισμούς υπό τήν εποπτεία εκλεκτών κοινωνικά κυριών (χωριά, χαμόγελα, ελπίδες κττ), παρά νά ανατίθενται σέ ζευγάρια πού δέν απέκτησαν (καί πού δέν ξέρουμε πώς θά τούς φερθούν), αφού στή σημερινή κοινωνία ούτε κάν η αγάπη καί η στοργή δέν πρέπει ή δέν μπορούν νά βιωθούν επωφελώς γιά τό παιδί από ερασιτέχνες !
 
Εύγε μας λοιπόν! Ζήτω η κοινωνική μας ορθότητα! Ανακαλύπτοντας τή «διαφορετικότητα» ξεχάσαμε τή «διαφορά». Ίσως γι’ αυτό ποτέ μέχρι σήμερα στήν ιστορία τόσες κοινωνίες τόσο αναισθήτων δέν έπασχαν από τόσες πολλές καί λεπτεπίλεπτες ευαισθησίες …


Leo
leonline@hotmail.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε