{ επικαιρότητα }

ΟΑΣΘ: Αλλαγή διοίκησης με αιχμές και… δηλητήριο

ΟΑΣΘ: Αλλαγή διοίκησης με αιχμές και… δηλητήριο

Μόνο μαχαίρια δεν βγήκαν στην παράδοση-παραλαβή της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης από τους μετόχους στους εκκαθαριστές παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη. Ειδικά ο διάλογος μεταξύ απερχόμενου και νέου προέδρου έσταζε δηλητήριο, ενώ πρώτος άρχισε να εξαπολύει βολές ειδικά στον υπουργό ο απερχόμενος πρόεδρος του Οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης.
 
Ο κ. Στεφανίδης, πριν να παραστεί στην “τελετή”, που έγινε στα γραφεία του Οργανισμού, φρόντισε να επισκεφθεί τον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης, για να ζητήσει εισαγγελική εντολή, προκειμένου να πάρει αντίγραφα αρχείων των συμβάσεων προμηθειών του ΟΑΣΘ, των γενικών συνελεύσεων και των διοικητικών συμβουλίων. “Η διοίκηση είναι έκθετη και ανυπεράσπιστη από την ενέργεια αποπομπής μας εντελώς παράτυπα και αιφνίδια”, αναφέρει στο έγγραφο. Ο εισαγγελέας δέχτηκε να δώσει την εντολή, όμως απέρριψε το “επικουρικό” αίτημα του κ. Στεφανίδη να απομακρυνθούν τα νεοδιορισθέντα μέλη του νέου συμβουλίου, μέχρι να λάβει τα αντίγραφα που ζητά.
 
Ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΑΣΘ άρχισε τις βολές από τον υπουργό, απευθυνόμενος στον οποίο είπε “θα σας στενοχωρήσω, έχετε φροντίσει να απαθανατίσετε το θρίαμβό σας μέσω της τηλεόρασης” και τον κατηγόρησε ότι έστησε τηλεοπτικό σόου. Παράλληλα σημείωσε πως ήταν μεθόδευση του ιδίου η οικονομική ασφυξία του ΟΑΣΘ. “Σε εμάς λέγατε ότι δεν χρωστά το κράτος και τώρα αναγνωρίζετε οφειλές 11 εκατομμύρια. Πώς έγινε αυτό;”, επισήμανε.
Στην ομιλία του κατά την παράδοση ο κ. Στεφανίδης κατηγόρησε τον κ. Σπίρτζη για επιλογές βάσει της κομματικής επετηρίδας και των συγγενικών σχέσεων και όχι της γνώσης και της εμπειρίας και μίλησε για “φαυλότητα σε όλο της το μεγαλείο” αναφορικά με τις οφειλές που τώρα αναγνωρίζονται. Υποστήριξε πως ο νόμος διάλυσης του μετοχικού ΟΑΣΘ παραβιάζει το σύνταγμα και ανέφερε πως θα γίνουν δικαστικές ενέργειες σε Ελλάδα και Ευρώπη για την ακύρωσή του.
 
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών ευχαρίστησε “τυπικά” την απερχόμενη διοίκηση “για όποια συνεργασία είχαμε”, όπως είπε, και εξαπέλυσε με τη σειρά του τα βέλη του στην απερχόμενη διοίκηση των μετόχων και στην κατάσταση που επικρατούσε στον ΟΑΣΘ. “Δεν υπήρχε οικονομική ασφυξία στον Οργανισμό. Υπήρχαν διασφαλισμένα έσοδα για τους μετόχους. Αυτή η εποχή τελειώνει σήμερα”, απάντησε ο κ. Σπίρτζης. Ανέφερε πως το διάστημα της εκκαθάρισης θα είναι σύντομο για έναν Οργανισμό 60 ετών, όμως προειδοποίησε ότι θα αναζητηθούν όλα τα στοιχεία. “Θα εξεταστεί το συγκοινωνιακό έργο που προσφέρθηκε και όλοι οι διαγωνισμοί για τις προμήθειες που έγιναν”, τόνισε με νόημα. Λίγο νωρίτερα άλλωστε με δηλώσεις του και ο νέος πρόεδρος Στ. Παππάς είχε προαναγγείλει ότι θα ερευνηθούν σκάνδαλα, εάν υπάρχουν.
 
Ο υπουργός Μεταφορών είπε πως με το νέο καθεστώς “παύει η Θεσσαλονίκη να είναι η πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού και του παρακράτους”, ενώ αμφισβήτησε τη σύμβαση που υπογράφηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση επί υπουργίας Κ. Χατζηδάκη. Παρουσιάζοντας τον κ. Παππά ανέφερε ότι έχει εμπειρία στην εκκαθάριση ως πρώην πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου και επιβεβαίωσε όσα ανακοινώθηκαν χθες πως δεν ζήτησε μισθό, όταν είδε ότι οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι δύο μήνες.
 
Διάλογος -φωτιά
 
Το κλίμα στην αίθουσα του 6ου ορόφου του Οργανισμού ήταν ήδη τεταμένο, όταν μετά την εισήγηση -και τις βολές- του κ. Σπίρτζη προσπάθησε να πάρει το λόγο πάλι ο απερχόμενος πρόεδρος Χρ. Στεφανίδης.
 
“Θέλω να συνεχίσω”, είπε, για να δεχτεί την αντίδραση του νέου προέδρου τού υπό εκκαθάριση Οργανισμού Στέλιου Παππά. “Εμείς όμως πρέπει να δουλέψουμε”, είπε έντονα. “Δηλαδή σας καθυστερούμε;”, είπε δηκτικά ο κ. Στεφανίδης, για να λάβει την πρώτη αιχμή του κ. Παππά. “Θα περίμενα να είχα ένα πρώτο πλάνο με τις εκκρεμότητες του Οργανισμού για την παράδοσή του”, ανέφερε, ενώ ο κ. Στεφανίδης αντέδρασε παραπέμποντάς τον στους διευθυντές των υπηρεσιών και το γενικό διευθυντή.
 
“Το ότι δεν πληρώθηκαν οι εργαζόμενοι δεν είναι εκκρεμότητα;”, ρώτησε ο κ. Παππάς, για να λάβει την απάντηση Στεφανίδη πως, “επειδή εσείς δεν δίνετε το ΦΠΑ, γι? αυτό δεν πληρώθηκαν”. Ο διάλογος συνεχιζόταν στο ίδιο ύφος, μέχρι που ο νέος πρόεδρος είπε στον κ. Στεφανίδη: “Αφού δεν είστε έτοιμοι να παραδώσετε, μπορείτε να αποχωρήσετε”. “Εγώ δεν τελείωσα”, αντέτεινε ο κ. Στεφανίδης, που αμέσως μετά επιτέθηκε πάλι στον κ. Σπίρτζη. Ειδικότερα ανέφερε πως η κατάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης δεν συγκρίνεται με αυτή της Αθήνας και ότι στην πρωτεύουσα χαρίστηκαν οφειλές 4 δισεκατομμυρίων, ενώ η τιμή του εισιτηρίου είναι 1,40 και όχι 1,10, όπως στη Θεσσαλονίκη.
 
Ο στόλος
 
Ο προβληματισμός πάντως, ειδικά των εργαζομένων, που “βάζουν πλάτη στη νέα διοίκηση”, όπως δήλωσε χθες ο πρόεδρός τους Δημήτρης Τσερμενίδης, αφορά το στόλο του ΟΑΣΘ και εάν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που θα προκύψουν από το Σεπτέμβριο. Όπως έλεγαν εργαζόμενοι, εδώ και καιρό δεν υπάρχουν προμήθειες ανταλλακτικών, με συνέπεια ο αριθμός των λεωφορείων που βγαίνουν στο δρόμο να μειώνεται διαρκώς.
 
Στη χθεσινή παράδοση-παραλαβή ο κ. Σπίρτζης ρώτησε τον πρόεδρο των εργαζομένων και έλαβε την απάντηση πως λειτουργούν 270 λεωφορεία, ενώ έπρεπε να είναι 420 και το Σεπτέμβριο χρειάζονται 525. Ο κ. Τσερμενίδης σε δηλώσεις του μετέφερε τη “θετική εντύπωση” που είχε από τη νέα διοίκηση, όμως επισήμανε ότι πρέπει άμεσα να επιλυθούν προβλήματα και να επιδιορθωθούν τα περισσότερα λεωφορεία που είναι σταθμευμένα.
 
Πάντως για ακόμη μία φορά διαβεβαιώθηκε ότι οι μισθοί των εργαζομένων θα προσαρμοστούν με αυτούς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, “δεν θα είναι πολλών ταχυτήτων”, αλλά είναι διασφαλισμένοι.
 
Του Κώστα Καντούρη
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία»

 

Cityportal Team:

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal