{ Arts & culture }

Θέρμης Δρώμενα 2017 - Γιορτή Σπανακιού στην Αγία Παρασκευή


Θέρμης Δρώμενα 2017 - Γιορτή Σπανακιού στην Αγία Παρασκευή

Ένα από τα πιο νόστιμα και υγιεινά λαχανικά, αλλά και από τα βασικά και καλύτερα προϊόντα της περιοχής της Αγίας Παρασκευής γιορτάζουν τα «Θέρμης Δρώμενα», το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017.
Για 17η χρονιά, ο Πολιτιστικός Σύλλογος και η δημοτική κοινότητα Αγ. Παρασκευής σε συνεργασία με τη ΔΕΠΠΑΘ διοργανώνουν μια γιορτή αφιερωμένη στο σπανάκι.

Η Γιορτή Σπανακιού κάθε χρόνο συγκεντρώνει αρκετούς επισκέπτες που έρχονται στην περιοχή μας για τις εκδηλώσεις και τις ωραίες και νόστιμες λιχουδιές από σπανάκι που ετοιμάζουν και μοιράζουν οι κάτοικοι της περιοχής.
Οι μάγειρες και μαγείρισσες της Αγίας Παρασκευής διαγωνίζονται για την καλύτερη σπανακόπιτα και άλλα πιάτα που βασίζονται στο σπανάκι. 

Όλα αυτά υπό τους ήχους παραδοσιακής ορχήστρας, χορούς από τα τμήματα του συλλόγου και λαϊκό γλέντι.

Φεύγοντας μην ξεχάσετε να πάρετε τη σακούλα με το σπανάκι σας.

 
«Θέρμης Δρώμενα 2017»
ΓΙΟΡΤΗ ΣΠΑΝΑΚΙΟΥ 2017
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Πλατεία Αγίας Παρασκευής
Ώρα έναρξης 20.00.
 
Διοργάνωση : 
Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού, Περιβάλλοντος & Αθλητισμού Θέρμης
Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίας Παρασκευής
Αγροτικός Συνεταιρισμός Αγίας Παρασκευής
 
Το σπανάκι είναι ένα από τα πλουσιότερα σε θρεπτικά συστατικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά. 
Ένα φλιτζάνι βρασμένο σπανάκι υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας σε βιταμίνες Α και Κ. Επίσης, το σπανάκι είναι πλουσιότατη πηγή μαγγανίου και φυλλικού οξέος, ενώ παρέχει μαγνήσιο και σίδηρο , βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. 
Είναι λογικό, λοιπόν, που οι επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν πόσο ωφέλιμο είναι για την υγεία μας. 
Αντικαρκινική προστασία
Oι επιστήμονες μελετούν εκτενώς τις αντικαρκινικές ιδιότητες του σπανακιού, κυρίως λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς του σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες (αντιοξειδωτικές ουσίες). 
Σε μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην έγκυρη επιστημονική επιθεώρηση «International Journal of Cancer»  το Δεκέμβριο του 2007, διαπιστώθηκε μια ακόμη ιδιότητα του σπανακιού: Ότι προστατεύει σημαντικά από την εμφάνιση καρκίνου του οισοφάγου.
Φιλικό με την καρδιά
Το σπανάκι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά - μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε αυτό 13 διαφορετικά είδη φλαβονοειδών, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. 
Το σπανάκι θωρακίζει τα αγγεία και παρέχει προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Αυτό επιβεβαιώνεται από ευρύτατες επιδημιολογικές μελέτες του Πανεπιστημίου του Harvard, οι οποίες απέδειξαν ότι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, μαζί με τα φρούτα, που είναι πλούσια σε βιταμίνη C, είναι ιδιαίτερα καρδιοπροστατευτικά. Επιπλέον, σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), τα κραμβοειδή (όπως το μπρόκολο) και τα εσπεριδοειδή συσχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού. 
Ωφέλιμο για τα οστά
Το σπανάκι αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης Κ - ένα φλιτζάνι φρέσκο σπανάκι καλύπτει το 200% των ημερήσιων αναγκών μας.
 Η βιταμίνη Κ ενεργοποιεί την οστεοκαλσίνη, μια πρωτεΐνη που συμμετέχει στην εναπόθεση ασβεστίου στα οστά. Έχει παρατηρηθεί ότι η βιταμίνη Κ επενεργεί θετικά στην οστική πυκνότητα και μειώνει τον κίνδυνο καταγμάτων. 
Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Nutrition in Clinical Practice» προτείνει την αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης Κ στο πλαίσιο της προστασίας των οστών. 
Δυναμώνει το μυαλό!
Η κατανάλωση σπανακιού φαίνεται ότι μπορεί να καθυστερήσει τον εκφυλισμό των νευρικών κυττάρων του εγκεφάλου που επέρχεται με την πάροδο των χρόνων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα έρευνας που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «Journal of Neuroscience» και πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια. Oι ερευνητές πειραματίστηκαν με το σπανάκι, τη φράουλα και τη βιταμίνη Ε, αλλά παρατήρησαν ότι η δράση του σπανακιού ήταν η πλέον εντυπωσιακή.
3 μυστικά
• O σίδηρος που περιέχει το σπανάκι είναι σε μια μορφή (μη αιμικός σίδηρος) που δύσκολα απορροφάται από τον οργανισμό. Το μυστικό για να διπλασιάσετε την απορρόφησή του είναι να το συνοδεύσετε με κάποιο τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (π.χ. λεμόνι, ντομάτα, πιπεριά).
• Για να αυξήσετε την απορρόφηση της λουτεΐνης (καροτενοειδές αντιοξειδωτικό) που περιέχει το σπανάκι, προσθέστε ελαιόλαδο. Oι έρευνες δείχνουν ότι τα λιπαρά ευνοούν την απορρόφησή του.
• Το σπανάκι είναι διαθέσιμο στην αγορά όλο το χρόνο. Ωστόσο, οι περίοδοι κατά τις οποίες έχει την καλύτερη σύσταση και γεύση είναι από το Μάρτιο έως το Μάιο και από το Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο. Και φυσικά το καλύτερο σπανάκι παράγεται στην Άγια Παρασκευή του Δήμου Θέρμης στη Θεσσαλονίκη.

Arts & Culture - εκθέσεις και ξεναγήσεις που γίνονται τις επόμενες 7 μέρες στη Θεσσαλονίκη

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες


 
:
Κατηγορίες: Arts & culture

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal