{ επικαιρότητα }

Παγκόσμια Ημέρα Αγοραστικής Αποχής


Παγκόσμια Ημέρα Αγοραστικής Αποχής

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες παγκόσμιες γιορτές είναι και η σημερινή : “Παγκόσμια Ημέρα Αγοραστικής Αποχής”…. Αυτοί που υποστηρίζουν την ιδέα μας καλούν να αποστασιοποιηθούμε έστω και για μια ημέρα, από το υπερκαταναλωτικό πνεύμα της εποχής.
 
Σκοπός είναι  να αναλογιστούμε έστω για 24 ώρες την σχέση της κατανάλωσης με την περιβαλλοντική καταστροφή και την φτώχεια. Η Ημέρα του Αντικαταναλωτισμού γιορτάζεται από τότε που ο Καναδοεσθονός, Κάλε Λασν, συνέλαβε την ιδέα μιας ημέρας, όπου οι καταναλωτές θα απείχαν από μία από τις ανάγκες που θεωρείται βασική. Ξεκινώντας ο ίδιος ως στέλεχος διαφημιστικής εταιρείας, στην πορεία τάχθηκε εναντίον του καταναλωτισμού, υπενθυμίζοντας σε όλους πως, “Η κατανάλωση από μόνη της δεν προκαλεί κακό αλλά πολλές φορές, επιζήμιο είναι το τι αγοράζουμε”.
 
Στον δυτικό κόσμο, οι πλούσιες χώρες, που αποτελούν το 20% του παγκόσμιου πληθυσμού, καταναλώνουν το 80% των πόρων της Γης, προκαλώντας ανεπανόρθωτες και δυσαναπλήρωτες καταστροφές στο περιβάλλον. Στη Βόρειο Αμερική, οι ακτιβιστές αυτή την ημέρα, πηγαίνουν σε εμπορικά κέντρα και καταστρέφουν πιστωτικές κάρτες, αναρτούν σχετικά συνθήματα, χορεύουν, τραγουδούν, συζητούν με τον κόσμο, στήνουν θεατρικές παραστάσεις δρόμου, προκαλώντας την οργή των καταστηματαρχών.
 
Όσοι διαφωνούν με την καθιέρωση εορτασμού της αγοραστικής αποχής, θεωρούν πως το μήνυμα που προσπαθεί να μεταφερθεί, είναι μάταιο, καθώς η παροδική απομάκρυνση των καταναλωτών από τις αγορές δεν μπορεί να επιφέρει καμία αλλαγή στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Αξίζει να αναφερθεί πως μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα, όπως το ABC, το CBS, το NBC, αρνούνται να προβάλλουν διαφημιστικά της Παγκόσμιας Ημέρας Αγοραστικής Αποχής. 
 
Στην Ελλάδα, η ιδέα της αγοραστικής αποχής δεν φαίνεται πως έχει ωριμάσει στο μυαλό πολλών πολιτών. Χαρακτηριστική προσπάθεια σημειώθηκε ωστόσο, το 2002, σύμφωνα με στοιχεία της Καθημερινής, όταν οι καταναλωτικές οργανώσεις είχαν καλέσει σαν σήμερα, τον κόσμο να ξοδέψει λιγότερο από ένα ευρώ, διαμαρτυρόμενοι για την ακρίβεια, Το αποτέλεσμα ήταν οι εταιρείες λιανικής να παρατηρήσουν και να καταγράψουν μείωση της αγοραστικής κίνησης έως και 70% στα προϊόντα τους.  

 
Cityportal Team:

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal