{ Θέατρo }

Συνέντευξη με την ταλαντούχα ηθοποιό Βερόνικα Δαβάκη


Συνέντευξη με την ταλαντούχα ηθοποιό Βερόνικα Δαβάκη

Η Βερόνικα Δαβάκη είναι μια περίπτωση ηθοποιού που τραβά το ενδιαφέρον του προσεκτικού θεατή πολύ εύκολα. Είναι όμορφη, με εξαιρετική φωνή, επιμονή για τη δουλειά της και αξιόλογες θεατρικές επιλογές και συμμετοχές.
Αν και φοίτησε στη Νομική  Σχολής Αθηνών, η αγάπη της για την τέχνη υπερίσχυσε. Σπούδασε παράλληλα κλασικό τραγούδι, πιάνο και θεωρία μουσικής.Έδωσε με επιτυχία εξετάσεις στη δραματική σχολή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν και συνέχισε τις σπουδές τις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών στο τμήμα Ιστορίας & Θεωρίας της Τέχνης.
Το πολύπλευρο ταλέντο της αναδείχτηκε μέσα απο την ανοδική επαγγελματική της πορεία στην υποκριτική και το τραγούδι.
 
Ακολουθεί ένα απόσπασμα απο τη συζήτησή μας για τη ζωή της, τις συνεργασίες, τις φετινές δουλειές της και τα πλάνα της.
 
Ποια ήταν η πρώτη στιγμή στη ζωή σας που συλλάβατε τον εαυτό σας να μαγεύεται από το θέατρο και την τέχνη  και να λέει ''εγώ αυτό θα κάνω στη ζωή μου'';
 
Το θέατρο και το τραγούδι ήταν πάντα ο προορισμός . Σαν να λέμε μαγεμένη από πάντα..Δεν υπήρξε νομίζω κάποιο γεγονός η ερέθισμα συγκεκριμένο , ούτε και χρονικά μια δεδομένη στιγμή. Απλώς άνοιγε ο δρόμος σιγά σιγά. Όταν άφησα τη Νομική όλα έγιναν πιο επίσημα, μέσα μου όμως δεν ήταν κάτι καινούργιο. 
 
Σας συγκινεί περισσότερο το θέατρο ή το τραγούδι; και γιατί; Αν θα έπρεπε να διαλέξετε τι θα επιλέγατε;
 
Με συγκινούν τα παραμύθια και έχω ανάγκη να τα ζωντανέψω , να τα «φορέσω» με έναν τρόπο εγώ για να τα επικοινωνήσω  σε άλλους. Αυτό κάνω είτε μέσα από το τραγούδι είτε μέσα από το θέατρο. Θέλω να πάμε μια βόλτα μαζί στον χώρο και στον χρόνο. Εύχομαι να μη χρειαστεί να διαλέξω ποτέ !
 
Πείτε μας λίγα λόγια για τη συνεργασία σας με τους συνεργασία με τους Bijoux de Kant και τη μουσική παράσταση «Ρεμπέτικη Ακολουθία του Νυμφίου». Ακούγεται ανατρεπτική!
 
Μου τηλεφώνησε η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη όταν οι bisoux de Kant ξεκίνησαν να λειτουργούν το hood, τον δικό τους χώρο στην οδό Αθηνάς. Ήταν λίγο πριν τη μεγάλη εβδομάδα.Τα κείμενα προέρχονταν από την ακολουθία του Νυμφίου και με βάση αυτά διαλέξαμε και τα μουσικά μέρη.Οι αφηρημένες έννοιες του πάθους, της αμαρτίας, της προσευχής και τελικά της λυτρωτικής αγάπης του θρησκευτικού κειμένου, στο ρεμπέτικο γίνονται ύλη, πράξη, αποκτούν σάρκα, συμβαίνουν. Έχω την αίσθηση πως η ψυχική διαδρομή ενός γλεντιού και μιας θρησκευτικής λειτουργίας είναι ίδιες, μόνο που αλλάζει το μέσο. 
Και αυτό γιατί είναι και οι δυο διαδικασίες υπερβατικές όσο και ανθρώπινες και γιατί έχουν τις ρίζες τους στην παράδοση.
Τελικά ανατρεπτική ήταν περισσότερο η ιδέα παρά το αποτέλεσμα της εφαρμογής της! Προέκυψε ένας φοβερά ταιριαστός συνδυασμός! 
Χασάπικα, απτάλικα, αμανέδες, ψαλμοί και προσευχές. 
 
Πώς είναι η αίσθηση του να πρέπει να αφήσεις κάθε συναίσθημα σου, κάθε σκέψη σου στα καμαρίνια για να βγεις στη σκηνή; Υπήρξε κάποια φορά που είσασταν στη σκηνή και το μυαλό σας δούλευε παράλληλα με άλλες σκέψεις; Υπάρχει κάτι που σας φοβίζει ή σας προκαλεί ανασφάλεια στη σκηνή; Έχετε  μπερδέψει ποτέ τα λόγια σας επί σκηνής;  
 
Ευτυχώς υπάρχει πάντα το θέατρο να με γλιτώνει από τη ζωή... για μένα αυτό που περιγράφετε είναι  το ιδανικό καταφύγιο! 
Τα καμαρίνια είναι ένα ακόμα ιερό μέρος, ένα είδος προθάλαμου . Ναι μακάρι να έμεναν όλα τα περιττά εκεί, αυτό όμως δε μπορεί   να συμβαίνει πάντα..
Φοβάμαι στη σκηνή μόνο όταν κάτι δεν έχει πάει καλά στις πρόβες, όταν αισθάνομαι ανασφάλεια ως προς αυτό που έχω προετοιμάσει .
Αλλά  αυτό ευτυχώς δεν είναι σύνηθες και μπορεί κανείς να προνοήσει και να το αποτρέψει..
Φυσικά και έχω μπερδέψει τα λόγια μου στη σκηνή..αλίμονο.. και στη ζωή τα μπερδεύω !
 
Συμμετείχατε σε πολλές παραστάσεις, αρκετές από τις οποίες παιδικές. Γιατί το κάνετε; Πως βιώνετε την επαφή με το παιδικό κοινό; θα το συνεχίσετε;
 
Ναι. Τώρα  που το λέτε..  Έχω συμμετάσχει σε τρεις παραστάσεις για παιδιά, εκ των οποίων οι δύο με την Κάρμεν Ρουγγέρη και η τρίτη με την Άννα Παναγιωτοπούλου και τον Φωκά Ευαγγελινό στη σκηνοθεσία, σε κείμενο της Μαριαννινας Κριεζή. 
Κριτήριο για μένα ήταν η συνεργασία και όχι το κοινό στο οποίο απευθυνόταν η κάθε παράσταση.  Ήθελα να δουλέψω με τους συγκεκριμένους ανθρωπους και τους είχα εμπιστοσύνη, γι αυτό τους ακολούθησα. 
 
Ποιοι είναι οι δημιουργοί που θα θέλατε να ερμηνεύσετε;
 
Τι είναι αυτό που σας γοητεύει στο έργα που συμμετέχετε την τρέχουσα περίοδο; (καντε και μια αναφορά στα έργα)
 
Αυτή την περίοδο βρίσκομαι τα πρωινά στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στην παράσταση για παιδιά "Η Γέννηση του Κόσμου και Ιστορίες των θεών του Ολύμπου".
Ταυτόχρονα ολοκληρώνω μια μουσική δουλειά, τις διασκευές σε έναν κύκλο αρμένικων παραδοσιακών τραγουδιών σε στίχους Γιώργου Μπλάνα.
Και φυσικά  σε διαδικασία αναζήτησης η οποία μάλλον δεν σταματά ποτέ..
Με γοητεύει η εναλλαγή στα κεφάλαια της καθημερινότητας μου, που δουλεύω σε τόσο διαφορετικά πεδία.
Είμαι αναγκασμένη να κρατάω σε εγρήγορση πολλά κομμάτια μου.
 
Ποιες συνεργασίες μέχρι τώρα ξεχωρίζετε και  συνετέλεσαν στην εξέλιξη σας;
 
Δεν μπορώ να ξεχωρίσω καμία. Φέρω κάτι από την κάθε μια και είναι όλες μέρος του εαυτού μου.
 
Πως έγινε και ασχοληθήκατε με ρεμπέτικα και Σμυρνέικα σας  ενδιαφέρει αποκλειστικά η παραδοσιακή μουσική; Όταν είστε στο χώρο σας στο σπίτι σας εκεί τι ακούτε;
 
Στο σπίτι μου ακούω πολύ ρεμπέτικο αλλά και έντεχνα και Jazz , συμφωνικά έργα, λαϊκά τραγούδια, γενικώς όλα τα ακούω ανα περιόδους. 
Αυτη την περίοδο νιώθω μεγαλύτερη οικειότητα μέσα στα ρεμπέτικα, τα λαϊκά αλλά και τα έντεχνα.  Αισθάνομαι πως θέλω να είμαι μέσα σε αυτό το μουσικό τοπίο. Πως από εκεί θέλω να μιλήσω. Φαντάζομαι πως αυτό θα εξελιχθεί σταδιακά αλλά δεν ξέρω τι κατεύθυνση μπορεί να πάει. Δεν υποτιμώ και δεν αποκλείω κάποιο άλλο μουσικό είδος.
 
 

Όλα τα Φεστιβάλ που θα γίνουν τις επόμενες εβδομάδες στη Θεσσαλονίκη

:
Κατηγορίες: Θέατρο

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal