{ επικαιρότητα }

Επένδυση 30 εκατ. ευρώ για τη νέα Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης

Επένδυση 30 εκατ. ευρώ για τη νέα Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης

Eως τις αρχές Ιουνίου 2018, θα είναι έτοιμο το Master plan για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και των υποδομών της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ), που ανέλαβε να εκπονήσει η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Ο κ. Αντωνούδης, στη διάρκεια συνέντευξης τύπου, σημείωσε ότι το 2019 αναμένεται να δημοπρατηθούν τα πρώτα έργα, ενώ τόνισε ότι η Εγνατία Οδός ΑΕ αναλαμβάνει τεχνικός σύμβουλος της ΚΑΘ, αλλά και φορέας υλοποίησης μεγάλων Project και παρεμβάσεων που έχουν δρομολογηθεί για τα επόμενα χρόνια. 

Το κόστος υλοποίησης του έργου εκτιμάται στα 20-30 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από πόρους το ΕΣΠΑ 2012-2020 και σύμφωνα με τον κ. Χαμπίδη, η δημόσια δαπάνη θα αφορά σε 10 εκατ. ευρώ και το υπόλοιπο ποσό που θα απαιτηθεί θα καλυφθεί από ιδία κεφάλαια της ΚΑΘ, που έχει αποθεματικό 8 εκατ. ευρώ, αλλά και από τραπεζικό δανεισμό. 

Οι εκπρόσωποι των δύο φορέων σημείωσαν την πολιτική βούληση που υπάρχει για τον εκσυγχρονισμό των δύο κεντρικών αγορών της χώρας, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον κ. Χαμπίδη να σημειώνει χαρακτηριστικά ότι το εγχείρημα "εντάσσεται στο πλαίσιο της βαρύτητας που δίνει η κυβέρνηση στον αγροδιατροφικό τομέα της χώρας μας".

Σε ό,τι αφορά τα έργα που απαιτούνται στην ΚΑΘ (έχουν ήδη κληθεί να καταθέσουν τη γνώμη τους και οι έμποροι μέσα σε αυτήν), στοχεύουν, κυρίως, στο να απακτήσουν Brand name τα διακινούμενα προϊόντα.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία νέας πτέρυγας για την διακίνηση προϊόντων πρώτης μεταποίησης, όπως κρασιά, λάδια και όσπρια, ηλεκτρονική αναβάθμιση, επέκταση των κτιριακών της εγκαταστάσεων, δημιουργία ψυκτικών εγκαταστάσεων για νωπά προϊόντα, έργα για τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων, δημιουργία εργαστηρίου υπολειμμάτων,κ.α.

Ο κ. Χαμπίδης, σημείωσε ότι μέσω των Κεντρικών Αγορών Θεσσαλονίκης και Αθηνών διακινείται το 25% των αγροτικών προϊόντων. Υπενθύμισε, ότι η ΚΑΘ εξάγει σε ποσοστό, άνω του 50%, σε χώρες των Βαλκανίων, ενώ σημείωσε ότι βασικό ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία agrologistics στην αγορά "έργο το οποίο δουλεύουμε", υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαμπίδης.

"Η τροφοδοσία των τουριστικών μονάδων, των κρουζιερόπλοιων, η αύξηση των εξαγωγών, προϋποθέτει agrologistics.

Φέτος σπάσαμε ρεκόρ εξαγωγών στο επιτραπέζιο ροδάκινο και αρνητικό ρεκόρ σε μειωμένες τιμές στο συγκεκριμένο προϊόν, εξέλιξη που θα είχε αποτραπεί αν είχαμε agrologistics", τόνισε ο κ. Χαμπίδης, και πρόσθεσε ότι καταγράφεται σημαντικά μικρό το ποσοστό των τουριστών στη χώρα μας που καταναλώνει ελληνικά αγροτικά προϊόντα. "Όχι επειδή δεν τα εμπιστεύονται. Αντίθετα μάλιστα,  δεν τα βρίσκουν", σημείωσε.

 

 

 

Cityportal Team:

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal