{ Arts & culture }

50ο Φ.Κ.Θ. : Έκθεση Φωτογραφίας του Beat Presser στο Μ.Ι.Ε.Τ.

50ο Φ.Κ.Θ. : Έκθεση Φωτογραφίας του Beat Presser στο Μ.Ι.Ε.Τ.

WERNER HERZOG: «Ο κινηματογράφος οφείλει να είναι σωματική άσκηση».

Εγκαίνια: Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009, ώρα 13:30
Διάρκεια: 13 - 21 Νοεμβρίου
Βιβλιοπωλείο ΜΙΕΤ, Τσιμισκή 11, Θεσσαλονίκη 
 
Ο Ελβετός φωτογράφος Beat Presser δούλεψε σε τρεις ταινίες του Βέρνερ Χέρτσογκ, Φιτσκαράλντο (1982), Cobra Verde (1987), και Ανίκητος (2001). Αποτυπώνει με επιτυχία τη σωματική διάσταση της δουλειάς του Χέρτσογκ, απεικονίζοντας τον σκηνοθέτη εν κινήσει, καθώς τρέχει και δίνει οδηγίες. Παθιασμένος δημιουργός και κινητήρια δύναμη των ταινιών του, υποστηρίζει ότι για να είναι μια εικόνα πιστευτή πρέπει να την έχεις βιώσει, διαδικασία που τον οδηγεί στα όρια της αντοχής του. Ο Χέρτσογκ περιγράφει τη σκηνοθεσία σαν «αθλητική δουλειά». Η έκθεση παρουσιάζει 50 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 12 προέρχονται από το αρχείο της Film GmbH.

Βιογραφία
Ο Βέρνερ Χέρτσογκ γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 1942 στο Μόναχο. Οι γονείς του ήταν χωρισμένοι. Μεγάλωσε με τη μητέρα και τα δύο αδέλφια του στα βουνά της Άνω Βαυαρίας. Το 1953 η οικογένεια μετακόμισε σε μια πανσιόν στο Μόναχο, όπου ο Χέρτσογκ πρωτοσυνάντησε τον νέο Κλάους Κίνσκι, ο οποίος έζησε εκεί για 3 μήνες. Ο Χέρτσογκ τέλειωσε το σχολείο το 1961 και ξεκίνησε σπουδές  φιλολογίας, ιστορίας και θεάτρου. Συνεχίζει τις σπουδές του στο Πίτσμπουργκ. Αυτοδίδακτος, ολοκλήρωσε την πρώτη ταινία του το 1962 και το 1963 ίδρυσε τη δική του εταιρία παραγωγής. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, Σημάδια ζωής (1968), απέσπασε το Πρώτο Γερμανικό Bραβείο Kινηματογράφου και την Αργυρή Άρκτο πρώτης ταινίας.
Ταινίες όπως Αγκίρε, η οργή του θεού (1972) και Tο Αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ (1974) εξασφάλισαν τη διεθνή του φήμη. Παρ’ όλα αυτά, ειδικά στη Γερμανία οι ταινίες του παρέμειναν αμφισβητούμενες. Το 1978 ο Χέρτσογκ ξεκίνησε στενή συνεργασία με τον Κλάους Κίνσκι και οι ταινίες που έκαναν μαζί, Noσφεράτου, το φάντασμα της νύχτας και Βόιτσεκ, τους έκαναν γνωστούς ακόμα και στη Γερμανία. Το φιλόδοξο σχέδιο του Φιτσκαράλντο (1982) έκανε θραύση, ειδικά λόγω των δυσμενών συνθηκών παραγωγής στο Περού. Αναπτύχθηκε σιγά σιγά η δημόσια αντίληψη για τον Χέρτσογκ ως αδίστακτο και εκκεντρικό σκηνοθέτη.
Από το 1969 ο Χέρτσογκ γύρισε πάνω από είκοσι τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ. Ακόμα  και σ’ αυτόν τον τομέα, το ενδιαφέρον του εστιάζεται σε ασυνήθιστες ιστορίες ανά τον κόσμο. Από το 1986 σκηνοθετεί με επιτυχία μια σειρά από όπερες. Ο Βέρνερ Χέρτσογκ ζει στο Λος Άντζελες. 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ / FILMOGRAPHY
                                   
Herakles / Ηρακλής (1962)
Spiel im Sand / Παιχνίδι στην άμμο / Game in the Sand (1964)
Die beispiellose Verteidigung der Festung Deutschkreuz / Η πρωτοφανής άμυνα του οχυρού Ντόϊτσκροιτς / The Unprecedented Defense of the Fortress Deutschkreuz (1966)
Letzte Worte / Τελευταίες λέξεις / Last Words (1968)
Lebenszeichen / Σημάδια ζωής  /  Signs of Life (1968)
Massnahmen gegen Fanatiker-Μέτρα εναντίον των φανατικών / Precautions against Fanatics  (1969)
Die fliegenden Ärzte von Ostafrika  / Οι ιπτάμενοι γιατροί της Ανατολικής Αφρικής / The Flying Doctors of East Africa (1969)
Fata Morgana (1970)
Auch Zwerge haben klein angefangen / Ακόμα και οι νάνοι ξεκίνησαν μικροί / Even Dwarfs  Started Small (1970)
Behinderte Zukunft / Ανάπηρο μέλλον / Handicapped Future (1971)
Land des Schweigens und der Dunkelheit /  Χώρα της σιωπής και του σκότους / Land of Silence and Darkness (1971) 
Aguirre, der Zorn Gottes / Αγκίρε, η οργή του θεού / Aguirre, the Wrath of God (1972)
Die Grosse Ekstase des Bildschnitzers Steiner / Η μεγάλη έκσταση του ξυλογλύπτη  Στάινερ / The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner (1973)

Cityportal Team:

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal