{ Μουσική }

Μουσική βραδιά με τον Τάκη Μπάρμπα στο ΜΜΣΤ


Μουσική βραδιά με τον Τάκη Μπάρμπα στο ΜΜΣΤ

Την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018, στις 8:00 το βράδυ, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θα ακουστούν μελωδίες από τον πολυτάλαντο μουσικό, συνθέτη και δάσκαλο Τάκη Μπάρμπα σε μία παρουσίαση εικαστικό - ακουστικών καινοτόμων μουσικών οργάνων προσωπικής επινόησης με αφετηρία το ονειρικό Ταξίδι του Ήχου. 

Τάκης Μπάρμπας - Violonjuko, pot de champagne ney, clarino, darbucka.
Τιάκα Δέσποινα - piano, daf, digital covers. 

Μετά τη μοναδική αυτή μουσική εμπειρία σας προσκαλούμε στο café του Μουσείου για ένα ποτήρι κρασί και καλοκαιρινές ευχές.

Μουσική βραδιά με τον Τάκη Μπάρμπα στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Εισιτήρια προς 15 ευρώ,  θα πωλούνται στο πωλητήριο του ΜΜΣΤ  πριν την εκδήλωση.

Τάκης Μπάρμπας
Γεννήθηκε το 1967 στα Ιωάννινα. Η ανάγκη του, αφότου περπάτησε ήταν να βρίσκεται κοντά στους ήχους της μουσικής και των κρουστών κάθε είδους και τον οδήγησε στην αναζήτηση των πρώτων του δασκάλων. Το 1980 ξεκινά πλέον σε καθημερινή βάση την επαγγελματική του καριέρα σε νυχτερινά κέντρα παίζοντας παραδοσιακή-λαϊκή ελληνική μουσική.
Το 1984, επηρεασμένος από τα διεθνή μουσικά ρεύματα ωθείται να εγκατασταθεί στο Παρίσι, όπου εμβαθύνει σε καινούρια, για εκείνον είδη όπως Latin, Jazz, Big Band, Reggae, Afro κ.ά. Εκεί αρχίζει έναν εντατικό κύκλο σπουδών στην Ανώτατη Σχολή Ρυθμικής και Κρουστών “Dante Agostini” και εμφανίζεται με μουσικούς από Αρμενία, Τουρκία και Αραβικές χώρες, εμπλουτίζοντας τη σχέση του με τη μουσική της Ανατολής και της Δύσης.
Παράλληλα, διδάσκει ρυθμούς της Ελλάδας.
Το 1990 αποσπά το δίπλωμα διδασκαλίας C.E.S.M.A. και το πρώτο βραβείο ερμηνείας και δεξιοτεχνίας με ένα ιδιαίτερα προσωπικό στυλ, το όποίο του χαρίζει την άδεια ίδρυσης του πρώτου παραρτήματος στην Ελλάδα της ομώνυμης σχολής.
Tο 1991 ιδρύει στη Θεσσαλονίκη το ελληνικό παράρτημα της Agostini, ένα από τα τριάντα τρία της Ευρώπης, στο οποίο έχουν σπουδάσει ως τώρα μαθητές κάθε ηλικίας και επιπέδου, αρκετοί από τους οποίους ήρθαν ως επώνυμοι εκτελεστές ή καθηγητές και άλλοι ως αρχάριοι που είναι σήμερα περιζήτητοι στο χώρο της εκπαίδευσης όσο και της ερμηνείας. Καθώς η
διδασκαλία τον ακολόυθεί όπου και αν βρεθεί, εντός και εκτός Ελλάδος, ο αριθμός των μαθητών ανέρχεται στους 1500 και πλέον.
Επόμενος σταθμός αναζήτησης το 1996-1997 είναι η Ινδία, στην οποία διαμένει για ένα χρόνο στο Μπενάρες, σπουδάζοντας τάμπλα, μπανσούρι, σαντούρι και φωνή, με καθηγητές του Πανεπιστημίου BHU, διευρύνοντας τους μουσικούς του ορίζοντες και μελετώντας τα κοινά σημεία της Ινδικής και Ελληνικής μουσικής.
Οι Μουσικές του Κόσμου που είχαν ήδη ανοίξει την αγκαλιά τους προς αυτόν συνεχίζουν να τον καλούν το 2000-2003 να περιοδεύσει ως σολίστ, παροχή master classes δεξιοτεχνίας και διδασκαλίας είτε σεμιναρίων γενικού επιπέδου σε όλη την Ευρώπη, την Τουρκία και την Ιορδανία.
Η τριακονταετή πείρα πάνω στη διδασκαλία οδήγησε με ασφάλεια στη δημιουργία εναύσματος το 2004 για τη συγγραφη της τετράτομης μεθόδου “Λαβυρυθμος”, κατόπιν αιτήματος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με σκοπό την εδραίωση των ρυθμών της Ελλάδος σε σχεση με τις μουσικές του κόσμου σαν πανεπιστημιακό μάθημα κατοχυρώνοντας τα παραδοσιακά κρουστά στην ανώτατη εκπαίδευση μεσω της διδασκαλίας τους για 4 έτη και το μάθημα ρυθμικής αγωγής για κάθε φοιτητή μουσικής, ανεξαρτήτος στυλ και οργάνου.
Το σύστημα αυτό διευρύνει την αντίληψη, τη μνήμη, τη σύνθεση και τον αυτοσχεδιασμό πάνω σε αποτελεσματικές φόρμες, αναγκαίες για να εκφραστεί ο καθένας με σαφήνεια σε κάθε είδος μουσικής, εμβαθύνοντας προς την εξακρίβωση της μεταφοράς του σωστού συναισθήματος κάθε ρυθμικής αγωγής, προς τον ίδιο και προς το ακροατήριο.
Το 2008-2009 συνθέτει και ηχογραφεί ένα προσωπικό CD σόλο χρησιμοποιώντας μόνο πνευστά και κρουστά, θέλοντας να προβάλλει μια αρχική μορφή θεμελίωσης ρυθμού και μελωδίας με χρώματα της Μεσογείου.
Το 2010-2016 εμπλουτίζει το ρεπερτόριό του παίζοντας σε παραδοσιακό κλαρίνο και νέυ μελωδίες της Έλλάδας και γειτονικών χωρών σε συνεργασίες σε Κρήτη και Σαντορίνη, όπου οι παραδόσεις αυτών τον φέραν σε επαφή με το βιολί και τη λύρα και σύνθεσε ένα προσωπικό όργανο που αποτελείται από ένα πεντάχορδο βιολί με πρόσθετα ηχεία κα κορμό από κρητικές κολοκύθες ,“φλασκιά και τσούκους” περιτρυγυρισμένα από χαλκό, το οποίο παίζεται σε κάθετη θέση και έτσι ονομάστηκε Violonjuko.
Η ανακρίβεια κάποιων συστημάτων εκμάθησης τον οδηγεί στα τέλη του 2012 στις πύλες της Βυζαντινής μουσικής, όπου διδάσκεται το παλαιό σύστημα αυτής, στη Βυζαντινή σχολή της Μητροπόλεως Πέτρας και Χερρονήσου Κρήτης, αποσπώντας το 2014 το πτυχίο Ιεροψάλτου,
κατακτώντας για εκείνον ένα επιπλέον μέσο περαιτέρω διεύρυνσης της ακρίβειας, για όσα έως τώρα τον έχουν αποσχολήσει, πάνω στη διδασκαλία ρυθμού και μελωδίας για μια βαθύτερη σχέση αρμονίας με την κίνηση, το συναίσθημα, το πνεύμα και τον άνθρωπο.

 
Cityportal Team:

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες



  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal