{ CITY URBAN LIVING }

Αργυρώ Μεσημέρη (Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης)


Αργυρώ Μεσημέρη (Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης)

Υπεύθυνη της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε στο 53ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να οργανώνει προγράμματα προβολών στο Μουσείο Κινηματογράφου στο λιμάνι, η Αργυρώ Μεσημέρη έδωσε συνέντευξη στον Σωτήρη Ζήκο, αρχισυντάκτη του περιοδικού CITY.

Ποια ήταν η ασχολία σου με κάτι αντίστοιχο πριν από τη δημιουργία της Ταινιοθήκης;
Διευθύντρια της αστικής μη κερδοσκοπικής κινηματογραφικής εταιρείας STUDIO-παράλληλο κύκλωμα από το 1986 η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του παράλληλου μη εμπορικού κυκλώματος με τη διάσωση, διατήρηση, εισαγωγή και διανομή ταινιών ιδιαίτερης καλλιτεχνικής αξίας, την ίδρυση, διατήρηση και εμπλουτισμό μεγάλης και αξιόλογης κινηματογραφικής βιβλιοθήκης, την πραγματοποίηση και υποστήριξη κινηματογραφικών εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα, τη διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων κ.λπ.

Πώς ξεκίνησε η ίδρυση της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης και με ποιο πρώτο υλικό;
Ιδρυτής της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης είναι ο κ. Δημήτρης Εϊπίδης, διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το πρώτο υλικό προήλθε από τις κινηματογραφικές συλλογές του STUDIO-παράλληλο κύκλωμα.

Ποια ήταν μέχρι τώρα τα προγράμματα προβολών που πραγματοποιήθηκαν και με ποιο σκεπτικό οργανώθηκαν;
Η Ταινιοθήκη εγκαινιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην 53η διοργάνωση του Φ.Κ.Θ. με αφέρωμα στη ζωγραφική. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί δώδεκα προγράμματα που αφορούν σε κάποιο σκηνοθέτη (Οτάρ Ιοσελιάνι, Φρανσουά Τρυφφώ, Λουίς Μπουνιουέλ, Καρλ Ντράγιερ, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν), σε εθνική κινηματογραφία (Γαλλία, Πολωνία, Ιαπωνία), σε κινηματογραφικό ρεύμα (ιταλικός νεορεαλισμός), δύο αφιερώματα σε κλασικές ευρωπαϊκές ταινίες και ένα παιδικό πρόγραμμα πλαισιωμένο από ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Πρόθεσή μας ήταν να θυμίσουμε στους μεγαλύτερους και να γνωρίσουμε στους νεότερους, ταινίες αδιαμφισβήτητης καλλιτεχνικής αξίας που είχαν χρόνια να παιχτούν και δεν υπάρχει η δυνατότητα, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, να προβληθούν σε κινηματογραφική οθόνη στη Θεσσαλονίκη. Εδικά στο αφιέρωμα στον ιαπωνικό κινηματογράφο, με το οποίο εγκαινιάστηκε η συνεργασία μας και με άλλους φορείς, προβάλαμε και ταινίες για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Παράλληλα με εισηγήσεις πριν από την προβολή της ταινίας και με κείμενα για τα αφιερώματα και τις ταινίες διευκολύνουμε τα μέλη της Ταινιοθήκης να ‘ξαναδιαβάσουν’ ή/και να επιτύχουν ευρύτερη προσέγγιση στην αισθητική και τεχνική της έβδομης τέχνης.

Είχαν ικανοποιητική προσέλευση θεατών και ποιο ήταν το προφίλ τους;
Η προσέλευση των θεατών υπήρξε εντυπωσιακή. Από τη δεύτερη εβδομάδα διπλασιάσαμε τον αριθμό προβολών (δύο την ημέρα αντί για μία, από Πέμπτη έως και Κυριακή) για να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε το κοινό. Ηλικιακά τα μέλη μας είναι νέοι και μεγαλύτερης ηλικίας, λείπουν οι μεσαίες ηλικίες 30-50 περίπου, οι οποίες είναι αυτές που πλήττονται περισσότερο από την ανελέητη κρίση που μαστίζει τη χώρα μας. Ως προς το μορφωτικό επίπεδο των μελών, είναι ιδιαίτερα υψηλό. Δεν θα ήθελα δε να παραλείψω να αναφέρω τον ευγενικό, σταθερό και δυναμικό τρόπο με τον οποίο το κοινό της Θεσσαλονίκης στηρίζει το νέο αυτό θεσμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Τι άλλα προγράμματα προβολών θα ακολουθήσουν και ποιες άλλες δραστηριότητες;
Τα επόμενα προγράμματα θα βρίσκονται στην ίδια φιλοσοφία με τα προηγούμενα και θα ανακοινωθούν μετά το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ. Υπάρχουν πολλές ιδέες τις οποίες θα υλοποιούμε όμως με προσεκτικά βήματα γιατί οι οικονομικές συγκυρίες είναι πολύ δύσκολες. Πρώτο μας μέλημα είναι η εδραίωση του θεσμού.

Οι κόπιες που διαθέτει η Ταινιοθήκη πού αποθηκεύονται και πώς συντηρούνται; Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης για τη συντήρησή τους;
Οι κόπιες αποθηκεύονται σε ειδικά διαμορφωμένη αποθήκη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για συντήρηση κινηματογραφικών ταινιών.

 
Cityportal Team:

  Διαβάστε τα τελευταία νέα του Cityportal