Elevator Pitch: 6 χρυσοί κανόνες για «top» παρουσιάσεις

* Γράφει ο Βασίλης Μίτσης

Μια γνωστή ορολογία όταν παρουσιάζουμε τον εαυτό μας σε κάποιον, κυρίως τυχαία αλλά και προγραμματισμένα, αποτελεί το «Elevator Pitch».

Τι είναι το «Elevator Pitch»

Στην ουσία αφορά την παρουσίαση του εαυτού μας σε μικρό χρονικό διάστημα, συνήθως ενός λεπτού ή λιγότερο. Η ονομασία του προήλθε από την Αμερική και αναφέρεται σε μια ενδεχόμενη τυχαία συνάντηση με κάποιον σε ανελκυστήρα της εταιρείας ή άλλου οργανισμού, όπου θα πρέπει σε αυτόν τον περιορισμένο χρόνο να ανοίξουμε κουβέντα με το άτομο που μας ενδιαφέρει παρουσιάζοντας το προφίλ μας.

Όσο δύσκολο και αν ακούγεται, καταρχάς έχει συμβεί σε όλους. Για παράδειγμα, το να βρίσκεσαι στον ίδιο χώρο για λίγα δευτερόλεπτα με τον CEO της εταιρείας ή κάποιον εκτελεστικό διευθυντή, είναι σπάνιο για μεγάλες εταιρείες της άλλης όχθης του Ατλαντικού. Πρέπει λοιπόν να αδράξεις την ευκαιρία για να σε γνωρίσει! Παρόμοια κατάσταση μπορεί να συμβεί και στα ελληνικά δεδομένα, αλλά και οπουδήποτε, μιας και οι ρυθμοί τρέχουν και όλα γίνονται πιο γρήγορα.

Όπως είναι φυσικό, η συζήτηση θα πρέπει να περιλαμβάνει ουσιώδη στοιχεία του εαυτού μας συμπτυγμένα χρονικά, αλλά και να κρατάει το ενδιαφέρον και την αλληλεπίδραση του συνομιλητή, ώστε να αφήσει μια θετική εντύπωση. Καλό λοιπόν, είναι να είστε προετοιμασμένοι για μια παρόμοια συνάντηση.

Σημαντικά tips για μια επιτυχημένη παρουσία είναι τα εξής:

    • Ξεκίνημα του pitch: Είναι σημαντικό να ανοίξει η κουβέντα γρήγορα και με τρόπο που να εξυπηρετεί την συνέχεια. Δεν χρησιμοποιούμε παρακινδυνευμένες ατάκες, αλλά συστηνόμαστε με ωραίο και ευγενικό τρόπο.
    • Να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος στην κουβέντα. Δεν βοηθάει να αναλύσουμε σε βάθος ένα θέμα, να θίξουμε ορολογίες ή να μιλήσουμε για κάτι αόριστο χωρίς να γνωρίζουμε ακριβώς που θέλουμε να καταλήξουμε. Η συζήτηση πρέπει να είναι συγκεκριμένη (π.χ. ποιοι είμαστε, τι κάνουμε κλπ), επομένως πρέπει να χωρίσουμε σε ενότητες αυτό που θέλουμε να πούμε. 
    • Να έχουμε στο μυαλό μας ορισμένα χαρακτηριστικά, τα οποία μας κάνουν εξαιρετικούς. Να μην ξεχνάμε ότι πρέπει να είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε αυτό που κάνουμε με τρόπο ελκυστικό.
    • Μια καλή ιδέα είναι να διηγηθούμε μια ιστορία. Ιδιαίτερα αν είναι αξιομνημόνευτη.
    • Να εξασφαλίσουμε ότι θα υπάρξει διάλογος. Ένας μονόλογος θα ξεχαστεί αμέσως, καθώς επίσης το ενδιαφέρον του συνομιλητή φανερώνεται από το αν θα ενδιαφερθεί να μάθει περισσότερα πράγματα για εμάς.
    • Να είμαστε σύντομοι! Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να μείνει στη μέση η παρουσίαση.

Στην προετοιμασία για τα παραπάνω, καλό είναι να χρονομετρηθούμε, να μιλήσουμε στον καθρέπτη ή να βιντεοσκοπήσουμε τις προσπάθειες μας και τέλος, να κάνουμε πρώτα μια παρουσίαση σε φίλους ή συγγενείς μας.

Το Pitch γενικότερα στις μέρες μας έχει διαφοροποιηθεί και η έννοιά του έχει διευρυνθεί. Μπορεί να αφορά την σύντομη παρουσίαση μιας ιδέας σε έναν διαγωνισμό ή μιας επένδυσης μπροστά σε υποψήφιους χρηματοδότες. Ο σωστός σχεδιασμός, μια καλή προετοιμασία, η πρακτική εξάσκηση και το χαμόγελο του καλύτερου εαυτού μας, συμπληρώνουν τα συστατικά της επιτυχίας.

Συντάκτης: Βασίλης Μίτσης

* Head of Management Consulting Dpt ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α.Ε.

Για ερωτήσεις, ιδιαίτερες περιπτώσεις και εξειδικευμένες συμβουλές, Λογιστικές, Φοροτεχνικές Μισθοδοτικές, Επενδυτικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον οικονομικό συνεργάτη του cityportal.gr την ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕ, Αθήνα: 210 33 11 330  και Θεσσαλονίκη: 2310 514 669

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε