Ένας άνδρας με τα όλα του | Κριτική σειράς του Netflix

Στον βωμό της πλεονεξίας

Ένας άνδρας με τα όλα του | Κριτική σειράς του Netflix  Ελισσαίος Βγενόπουλος


Ένας άνδρας με τα όλα του

Στον βωμό της πλεονεξίας

Δεν υπάρχει μεγαλύτερος εχθρός της ευτυχίας που βιώνει κάποιος άνθρωπος στην καθημερινότητά του, από το κυνήγι μιας άλλης ευτυχίας που βολτάρει στις πασαρέλες του μυαλού του. Γιατί η ζωή μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες πολλών ανθρώπων αλλά την πλεονεξία κανενός.

Yπόθεση σειράς

Στην καρδιά της Ατλάντα της Τζόρτζια, μιας πόλης που σφύζει από πλούτο, φυλετικές ανισότητες και πολιτική πονηριά, μας συστήνεται ο Τσαρλς Κρόκερ, μια φιγούρα εμβληματική των υπερβολών και της πολυπλοκότητας της Ατλάντα. Κάποτε διάσημος αστέρας του ποδοσφαίρου, ο Τσαρλς βασιλεύει τώρα ως μεσήλικας τιτάνας του επιχειρηματικού κόσμου. Η αυτοκρατορία του περιλαμβάνει μια εκτεταμένη φυτεία για κυνήγι ορτυκιών, μια απαιτητική δεύτερη σύζυγο και ένα προβληματικό συγκρότημα γραφείων που επιβαρύνεται από ανυπέρβλητα χρέη.

Το δημοφιλές βιβλίο του Αμερικανού συγγραφέα Τομ Γουλφ μεταφέρεται στη μικρή οθόνη και σκαρφάλωσε γρήγορα στις πρώτες θέσεις του Netflix.

Η σειρά ακολουθεί την αρχή του τέλους για μια ζωή γεμάτη πλούτο, πονηρούς πολιτικούς και εξουσία. Καθώς ξετυλίγεται η αφήγηση, γινόμαστε μάρτυρες της αλματώδους ανόδου του Τσαρλς και της επακόλουθης καθόδου του από την εξουσία, ενός ταξιδιού που σημαδεύεται από την ύβρη και τον κυνισμό κατά τη διάρκεια του αναγκαίου απολογισμού. Ο Τζεφ Ντάνιελς ενσαρκώνει τον Τσαρλς Κρόκερ με ένα σαγηνευτικό μείγμα χαρίσματος και ευαισθησίας, προσκαλώντας μας στον ταραχώδη κόσμο ενός ανθρώπου που παλεύει με τους δικούς του δαίμονες.

Η Νταϊάν Λέιν έρπει, ανάμεσα στις δυσκολίες και τα προβλήματα, ως η πρώτη σύζυγος του Τσαρλς, ένας χαρακτήρας του οποίου οι επιθυμίες και οι φιλοδοξίες συγκρούονται με τις δικές του, προσθέτοντας επίπεδα έντασης σε μια ήδη ασταθή δυναμική. Η Λούσι Λιου αποδίδει μια αξιομνημόνευτη ερμηνεία ως μια πανούργα παίκτρια, η οποία περιηγείται στο ύπουλο τοπίο των αγώνων εξουσίας της Ατλάντα με φινέτσα και αποφασιστικότητα.

Ο Τομ Πέλφρι και η Σάρα Τζόουνς συμπληρώνουν το καστ του συνόλου, υποδυόμενοι χαρακτήρες των οποίων οι ζωές διασταυρώνονται με τιη ζωή του Τσαρλς με απροσδόκητους τρόπους. Μέσα από τις οπτικές τους γωνίες, γινόμαστε μάρτυρες των επιπτώσεων της πτώσης του, φωτίζοντας τη διασύνδεση της ελίτ της Ατλάντα και την εύθραυστη πρόσοψη των προνομίων της.

Το τίμημα της ανεξέλεγκτης εξουσίας

Στον πυρήνα του, το «Ένας Άνδρας με τα Όλα του» είναι μια εξερεύνηση της ταυτότητας, της φιλοδοξίας και του τιμήματος της ανεξέλεγκτης εξουσίας. Με τη χαρακτηριστική πεζογραφία του Τομ Γουλφ να λειτουργεί ως καθοδηγητική δύναμη, η σειρά εισχωρεί βαθιά στην καρδιά της σύγχρονης Αμερικής, εκθέτοντας τις αντιφάσεις και τις πολυπλοκότητές της με ευστροφία και οξύτητα.

Καθώς ο Τσαρλς παλεύει με τη χρεοκοπία και το ξετύλιγμα της προσεκτικά κατασκευασμένης πρόσοψής του, η σειρά γίνεται μια συναρπαστική μελέτη της ανθεκτικότητας και της λύτρωσης. Με φόντο τους τελευταίους ορόφους των ουρανοξυστών και  τον αστραφτερό ορίζοντα της Ατλάντα, μας υπενθυμίζει ότι ακόμη και οι πιο τρομερές μορφές δεν έχουν ανοσία στις δυνάμεις της αλλαγής, πιθανόν και της μεταμέλειας.

Με το εξαιρετικό καστ, την αιχμηρή γραφή και την υποβλητική απεικόνιση μιας πόλης στα πρόθυρα της μεταμόρφωσης, το «Ένας άνθρωπος με τα πάντα» είναι υπόδειγμα των δυνατοτήτων της αφήγησης. Σε έξι επεισόδια, οι θεατές καλούνται σε ένα ταξίδι στους διαδρόμους της εξουσίας, όπου οι περιουσίες ανεβαίνουν και πέφτουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και το πραγματικό κόστος της φιλοδοξίας τυλίγει τους πάντες και μεταμορφώνει όλους. Πρόκειται για μια τοιχογραφία της σύγχρονης Αμερικής, στην  άγρια, και πολυεπίπεδη μορφή της, αποτυπωμένη με όλη τη ζωντάνια, το πνεύμα και την οξυδέρκεια του αδιαφιλονίκητου χρονικογράφου της, του Τομ Γουλφ.

«Τίποτα δεν γεμίζει τη φαντασία όσο τα πραγματικά γεγονότα» έλεγε σε συνέντευξή του ο συγγραφέας. «Δεν χρειάζεται ούτε πρέπει να επινοείς για να γράψεις». Το  «Ένας Άνδρας με τα Όλα του» αποδεικνύει ότι μπορεί να είναι κανείς υπέρ της ποίησης αλλά και του ακραίου κυνικού ρεπορτάζ, υπέρ του αυθεντικού και του τεχνητού, του φλεγματικού και του κυριολεκτικού, ακόμα ότι οι πιο επικίνδυνες αρρώστιες της κοινωνίας  μας είναι ο φθόνος, το μίσος και η ασίγαστη πλεονεξία.

Ένας άνδρας με τα όλα του | Κριτική σειράς του Netflix  Ελισσαίος Βγενόπουλος| 

Κυνήγι Γειτόνων (2024) | Κριτική ταινίας

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε