18.6 C
Thessaloniki
19 C
Athens

Έρευνα: Οι καταναλωτές «διψούν» για εστιατόρια, συναυλίες και ταξίδια

Σε ταβέρνες, συναυλίες και ταξίδια θέλουν οι καταναλωτές να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, μόλις ανοίξουν αυτές οι δραστηριότητες, ενδεικτικό αν μη τι άλλο της έλλειψης που έχει προκαλέσει η πανδημία σε ό,τι αφορά τη διασκέδαση εκτός σπιτιού.

Μεγάλη μερίδα, επίσης, των καταναλωτών δηλώνει έτοιμη να κάνει αγορές από εμπορικά καταστήματα –σημειωτέον ότι το λιανεμπόριο δεν έχει ανοίξει πλήρως παντού και ακόμη υπάρχουν αρκετοί περιορισμοί–, ενώ οι περισσότεροι προσδοκούν τις καλοκαιρινές διακοπές.

Από την άλλη, πάντως, υπάρχουν ακόμη αρκετοί επιφυλακτικοί, καθώς το 1/3 δηλώνει ότι δεν θα επισκεφθεί εστιατόριο εντός του 2021, ενώ πάνω από τους μισούς καταναλωτές υποστηρίζουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα και μετά το 2021.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 950 ατόμων την περίοδο 1-6 Απριλίου 2021 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 34% των ερωτηθέντων θα ξεκινήσει άμεσα –μέσα στους πρώτους δύο μήνες από την επανεκκίνηση της εστίασης– να πηγαίνει σε εστιατόριο. Ενα 30% θα το πράξει αργότερα μέσα στο έτος, ενώ ένα 33% δηλώνει ότι δεν θα επισκεφθεί εστιατόριο μέσα στο 2021.

Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά καταστήματα, το 41% δηλώνει ότι θα τα επισκεφθεί άμεσα και το 24% αργότερα μέσα στο 2021.

Οι μισοί καταναλωτές δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες τους το επόμενο διάστημα για να απολαύσουν φαγητό εκτός σπιτιού –όταν βεβαίως ανοίξει ο κλάδος της εστίασης–, το 42% ότι θα αυξήσει τις δαπάνες για συναυλίες και άλλα θεάματα, το 39% για ταξίδια, το 35% για αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης. Τα ποσοστά για τις τρεις πρώτες κατηγορίες είναι βεβαίως αυξημένα, καθώς πρόκειται για δραστηριότητες που παραμένουν για πολύ καιρό κλειστές. (Διευκρινίζεται ότι τα παραπάνω ποσοστά προκύπτουν από το ισοζύγιο θετικών – αρνητικών απαντήσεων.)

Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ακόμη ότι τρεις στους δέκα καταναλωτές θα κάνουν φέτος διακοπές το καλοκαίρι όπως έκαναν κάθε χρόνο, ενώ δύο στους δέκα ότι θα κάνουν μεν διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 24% δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ το 27% δηλώνει ότι δεν γνωρίζει τι θα κάνει. Αξίζει να σημειωθεί ότι ποσοστό 11% δηλώνει από φέτος ότι δεν θα μπορέσει να κάνει διακοπές ούτε το 2022.

Την ίδια ώρα διαπιστώνεται ότι κάποιες από τις συνήθειες που αποκτήσαμε λόγω κορωνοϊού θα συνεχίσουμε να τις έχουμε και το επόμενο διάστημα. Αν και το 19% δηλώνει ότι, μόλις επιτραπεί, θα σταματήσει άμεσα να φοράει μάσκα, υπάρχει κι ένα 52% που δηλώνει ότι θα συνεχίσει να κυκλοφορεί με μάσκα και μετά το 2021. Βεβαίως, παραμένει άγνωστό πότε θα επιτραπεί να μη φοράμε μάσκα σε εξωτερικούς τουλάχιστον χώρους.

Επιπλέον, τρεις στους δέκα θα αποφεύγουν να βγαίνουν από το σπίτι ακόμη και το επόμενο έτος, ενώ ένα 25% δήλωσε ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να έχει μαζί του αντισηπτικά.

Δήμητρα Μανιφάβα – kathimerini.gr

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Διαβάστε όλα τα Τελευταία Νέα (Ελλάδα, Διεθνή) στο Cityportal.gr

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και  παγκοσμίως


 

Τελευταία νέα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Thessaloniki
overcast clouds
18.6 ° C
20 °
17.2 °
58 %
1.7kmh
96 %
Πα
24 °
Σα
23 °
Κυ
18 °
Δε
21 °
Τρ
16 °