Εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη κατασκευάζει δημιουργίες, από μακέτες και φωτιστικά μέχρι εκθεσιακό περίπτερο με ...χαρτοσωλήνες

Ο Χρήστος Κύρου και η ομάδα του υψώνουν ένα drone πάνω από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Το οδηγούν προς όλες τις κατευθύνσεις προκειμένου να καταγράψουν την εικόνα του από κάθε πλευρά. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται στο γλυπτό του Ζογγολόπουλου στη βόρεια πύλη της έκθεσης. Πρόκειται για έργα για τα οποία δεν υπάρχουν σχέδια, αλλά θα πρέπει να αποτυπωθούν με απόλυτη ακρίβεια όταν θα ξανα…χτιστούν.

Τα παραπάνω είναι κάποιες από τις απαραίτητες εργασίες που προηγήθηκαν της κατασκευής μακέτας της ΔΕΘ, που συμμετείχε στο διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης. «Μας πήρε συνολικά δύο μήνες να σχεδιάσουμε όλη την περιοχή τρισδιάστατα, κατασκευάζοντας ένα – ένα όλα τα κτήρια», δηλώνει ο αρχιτέκτονας Χρήστος Κύρου, τονίζοντας ότι απαιτήθηκε ένας μήνας μόνο για την τρισδιάστατη εκτύπωση όλων των εκθεμάτων. Η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη που μέσα στον ίδιο χώρο έχει τη δυνατότητα -μεταξύ άλλων- να σχεδιάζει, να κατασκευάζει, να εκτυπώνει σε τρισδιάστατη μορφή και να “κόβει” με ειδικό μηχάνημα λέιζερ πρωτότυπα και μοναδικά προϊόντα, ανέλαβε να κατασκευάσει τη μακέτα των αρχιτεκτονικών γραφείων από τη Γαλλία την Ιταλία και την Ελλάδα, που κατέκτησε το δεύτερο βραβείο του διαγωνισμού.

«Εκτός από τη συγκεκριμένη μακέτα, κάναμε παρεμβάσεις και σε αυτήν που κέρδισε το πρώτο βραβείο, η οποία ήταν αρχιτεκτονική και όχι για το κοινό. Έπρεπε να τη φέρουμε σε επίπεδο που θα ήταν αντιληπτή ακόμη και σε κάποιον που δεν έχει σχέση με το αντικείμενο, για να καταλάβει επακριβώς την εικόνα που θα έχει το εκθεσιακό κέντρο σε λίγα χρόνια», επισημαίνει ο κ. Κύρου, ένας εκ των δύο ιδιοκτητών της εταιρείας, και συμπληρώνει ότι με τη σύμφωνη γνώμη του αρχιτέκτονα, η μακέτα ξηλώθηκε, αφαιρέθηκαν οι έντονες γυαλάδες και προστέθηκε πράσινο χρώμα, που δείχνει πώς θα είναι το έργο όταν υλοποιηθεί.

Από τα χέρια της εταιρείας όμως πέρασαν και όλες οι υπόλοιπες μακέτες, που χρειάστηκε να συντηρηθούν, καθώς κάποιες αφίχθησαν στη Θεσσαλονίκη σπασμένες, ενώ, όπως αποκαλύπτει ο κ. Κύρου, υπάρχει και μία ακόμη που κατασκεύασαν, την οποία δεν έχει δει ακόμη το κοινό. «Κάναμε και την υφιστάμενη κατάσταση της έκθεσης, μία μακέτα που θα μείνει στο αρχείο της Helexpo και θα χρησιμοποιηθεί σε βάθος χρόνου, για να φανεί το πριν και το μετά», λέει χαρακτηριστικά.

Οι μακέτες, δεν είναι το μόνο προϊόν που παράγει η εταιρεία «Make», το όνομα της οποίας συνοδεύεται από το επεξηγηματικό «creative spaces», το οποίο προσπαθεί να «χωρέσει» όλα όσα μπορούν να γίνουν σ’ αυτόν το χώρο. «Επί της ουσίας είμαστε ένας δημιουργικός χώρος ο οποίος ξεκινά από το σχέδιο μέχρι την κατασκευή, ενώ στο σύνολό τους οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι αυτό που λέμε custom made, δηλαδή κομμένες και ραμμένες για τον κάθε πελάτη», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συνιδιοκτήτης του Make, ο Δημοσθένης Βαβάτσης.

Δημοσθένης Βαβάτσης

Στα οκτώ χρόνια λειτουργίας της εταιρείας, μετρούν σχεδόν 4000 μοναδικούς πελάτες, που τους ζητούν να υλοποιήσουν ακόμη και την πιο τρελή τους ιδέα. «Έχουμε κάνει από φωτιστικά, γλυπτά, καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις, εκθεσιακά περίπτερα, ένα από τα οποία για το Δήμο Θεσσαλονίκης, κατασκευασμένο από 2,5 χιλιόμετρα χαρτοσωλήνων. Επίσης διοργανώσαμε φεστιβάλ, δημιουργήσαμε κοινότητες, κάναμε workshops και με κάθε ευκαιρία ασχολούμαστε με δικά μας projects», επισημαίνει ο κ. Βαβάτσης.

Η ιδέα για τη δημιουργία του Make «έπεσε» στη συζήτηση των δύο φίλων το 2012, ενώ ένα χρόνο αργότερα είχε ήδη αποκτήσει σάρκα, οστά σε έναν χώρο που αγάπησαν με την πρώτη ματιά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. «Από τελείως διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους, εγώ οικονομολόγος κι εκείνος αρχιτέκτονας, το μόνο που μας συνέδεε με τον Χρήστο για να κάνουμε κάτι μαζί, είναι ότι θέλαμε και οι δύο να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό. Σε μία κακή οικονομική συγκυρία για τη χώρα και με ένα εντελώς καινούργιο αντικείμενο για το οποίο δεν υπήρχε ούτε καν ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας) για να λειτουργήσουμε, είχαμε πολλές ιδέες και πολύ μεράκι», λέει ο κ. Βαβάτσης. «Στο χώρο που εγκατασταθήκαμε, μπήκε μόνο ηλεκτρολόγος, ενώ όλα τα υπόλοιπα τα φτιάξαμε εμείς και δύο φίλοι. Με το πρώτο μηχάνημα που αγοράσαμε, κατασκευάσαμε τα περισσότερα από τα πράγματα που υπάρχουν σήμερα εδώ, ακόμη και τα τραπέζια, τις καρέκλες και τους πάγκους εργασίας», αναφέρει. «Πλέον βέβαια, αυτό είναι μέσα στη διαδικασία… Δηλαδή παίρνεις έναν 3D εκτυπωτή, ο οποίος θα φτιάξει τα κομμάτια του επόμενου 3D printer σου, εργαλεία κτλ», συμπληρώνει ο Χρήστος Κύρου.

Χρήστος Κύρου

Το γεγονός ότι υπάρχει καθετοποίηση της παραγωγής, εξυπηρετεί στο γεγονός πως ό,τι σχεδιάζεται κατασκευάζεται αμέσως, δοκιμάζεται η λειτουργία του και δεν εμπλέκονται τρίτοι που μπορεί να προκαλέσουν καθυστερήσεις. Μάλιστα, επειδή πολλοί από τους πελάτες είναι startup επιχειρήσεις, διαφυλάσσεται η εχεμύθεια της ιδέας, διότι δεν εμπλέκεται πολλοί άνθρωποι. «Κυρίως καλύπτουμε με custom ανάγκες εταιρείες, για να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μία ιδέα που έχουν οι πελάτες μας, αφού μετά από τόσα χρόνια και μετά από πολλές …καταστροφές που αποτέλεσαν μάθημα για μας, έχουμε μάθει τα υλικά και τον τρόπο συμπεριφοράς τους, τους τρόπους βαφής, τις αντοχές τους και την άριστη λειτουργία των πιο προηγμένων μηχανημάτων που διαθέτουμε», τονίζει ο 39χρονος αρχιτέκτονας.

Βέβαια, όπως επισημαίνει, το γεγονός πως ό,τι έχουν παράξει έως σήμερα είναι μοναδικό, τους γλιτώνει μεν από τον κίνδυνο να πέσουν σε ρουτίνα, αλλά δεν είναι μόνο θετικό. «Το ότι δεν έχουμε επαναληψιμότητα, δεν είναι απαραίτητα καλό, γιατί αν βγάζαμε κάθε μήνα κάποια ίδια κομμάτια, θα μας βοηθούσαν να εξειδικεύσουμε ένα άτομο του προσωπικού να τα κατασκευάζει χωρίς καθοδήγηση. Η διαδικασία θα είχε βελτιστοποιηθεί, δε θα υπήρχαν λάθη, ενώ θα ήταν συγκεκριμένο και το ποσοστό κέρδους», εξηγεί ο κ. Κύρου.

Πάντως, όπως διευκρινίζει ο κ. Βαβάτσης, σχεδόν όλες οι υπηρεσίες που παρέχει η Make, συμπεριλήφθηκαν σε ένα project για το Νεώριο της Σύρου. «Αυτό το έργο είχε 3D απεικόνιση με drone, 3D σχεδιασμό, καθώς και βίντεο παρουσίασης του χώρου συνολικά. Για τη συγκεκριμένη δουλειά χρειάστηκε να πάμε στο νησί, να αποτυπώσουμε το καινούργιο ναυπηγείο και πολλές μηχανικές λεπτομέρειες για καράβια, γερανούς, δεξαμενές και μηχανές», εξηγεί ο κ. Βαβάτσης. Όπως συμπληρώνει ο συνέταιρός του Χρήστος, έπρεπε να αποτυπωθεί και η δυναμική που θα προέκυπτε μετά την εξαγορά από την ONEX, οπότε έγιναν και πράγματα που δεν είδαν με την επίσκεψή τους εκεί. «Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε με βάση τα σχέδια που μας δόθηκαν για τη μελλοντική επέκταση, να κατασκευάσουμε τρισδιάστατα και να απεικονίσουμε τη μελλοντική γραφιστική εικόνα του ναυπηγείου», λέει ο κ. Κύρου και υπογραμμίζει ότι και σε αυτήν την περίπτωση απαιτήθηκε ένας μήνας μόνο για τις τρισδιάστατες απεικονίσεις και μάλιστα έχοντας επιφορτιστεί μόνο με τη συγκεκριμένη εργασία τέσσερα άτομα.

Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ / Βαρβάρα Καζαντζίδου

 

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε