Εξώδικο στον Χαρδαλιά από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος

Εξώδικο επέδωσε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος – Ακροάματος στον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Χαρδαλιά, για τις δηλώσεις του σχετικά με τη μουσική στην εστίαση κατά την ενημέρωση την Παρασκεύη σχετικά με την πορεία της πανδημίας.

Ο Χαρδαλιάς καλείται να αποδείξει ότι «η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση», ενώ αναφορές γίνονται και στη συνολική στοχοποίηση των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων τον τελευταίο χρόνο από την κυβέρνηση.

Κατά την ενημέρωση της Παρασκευής από την κυβέρνηση σχετικά με την πορεία της πανδημίας στη χώρα, ο Νίκος Χαρδαλιάς, αναφέρθηκε, φανερά εκνευρισμένος από τις αντιδράσεις, στο θέμα της μουσικής στην εστίαση. Υποστήριξε ότι το ρίσκο μετάδοσης αυξάνεται, σημειώνοντας ότι υπάρχουν διεθνείς μελέτες ως προς αυτό. Ανέφερε ότι η μουσική συνδυάζεται με τραγούδι, χορό και αλκοόλ, που σημαίνει περισσότερα σταγονίδια στον αέρα, ενώ πρόσθεσε ότι η μουσική θα επανέλθει ανάλογα με την επιδημιολογική κατάσταση.

«Η μουσική δεν κολλάει. Προφανώς και δεν κολλάει. Η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του ιού και αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως. Μουσική σημαίνει ότι όταν υπάρχει, είμαι αναγκασμένος αν τραγουδήσω, θα έχω μεγαλύτερα σταγονίδια και να επηρέασω και τους διπλανούς μου. Αν δεν ακούω καλά, να φωνάζω δυνατότερα άρα να εκφέρω περισσότερα σταγονίδια. Η μουσική είναι συνυφασμένη με το χορό. Χορός σημαίνει μη τήρηση αποστάσεων. Η μουσική είναι συνδυασμένη με το αλκοόλ. Το αλκοόλ προκαλεί κάποιες καταστάσεις που είναι πολύ χαλαρές σε σχέση με την τήρηση των μέτρων. Αυτή η λογική του παραλόγου πρέπει να σταματήσει» υποστήριξε συγκεκριμένα ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Οι τοποθετήσεις του αυτές προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος – Ακροάματος, που σε εξώδικό της προς τον Χαρδαλιά αναφέρεται σε σειρά δηλώσεών του που στοχοποίησαν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και προκάλεσαν σοβαρότατη οικονομική ζημία στον κλάδο. Όπως αναφέρεται στο εξώδικο:

«Δεν είναι η πρώτη φορά που ως υφυπουργός ενοχοποιείτε τη μουσική για την μετάδοση του ιού. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αν και οι χώροι πολιτισμού λειτουργούσαν με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητα που έφτανε στο, απαγορευτικό για κάθε παραγωγό, 30%, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι όπως οι μεταφορές, λειτουργούσαν με πληρότητα 85% ή ακόμα και 100%, ανακοινώσατε την αναστολή όλων των εκδηλώσεων άνω των 100 ατόμων, ανεξάρτητα από την χωρητικότητα των θεάτρων. Η εξαγγελία σας αυτή δεν αποτυπώθηκε σε Υπουργική Απόφαση, αλλά προκάλεσε ένα ντόμινο ακυρώσεων των πολιτιστικών εκδηλώσεων, που άφησαν χωρίς αποζημίωση και στοιχειώδεις πόρους διαβίωσης χιλιάδες συναδέλφους μας».

Η ΠΟΘΑ προσθέτει ότι «στα τέλη Οκτωβρίου πάλι στοχοποιήθηκε ο Πολιτισμός, αφού ήταν ο μόνος κλάδος που έκλεισε καθολικά, δύο εβδομάδες πριν το γενικό λοκντάουν, παρά το ότι κατά την θερινή λειτουργία δεν υπήρξαν στοιχεία για μετάδοση του ιού στις ανοιχτές πολιτιστικές εκδηλώσεις»

Αναφέρει μάλιστα πως «μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό έδειξαν ότι με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν ευθύνονται για υπερμετάδοση του ιού. Σας παραπέμπουμε στην έρευνα που διενεργήθηκε από εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και από το νοσοκομείο Germans Trias i Pujol, αφού σε ροκ συναυλία στη Βαρκελώνη στις 27 Μαρτίου, σε ένα κοινό 5.000 ατόμων βρέθηκαν μόνο έξι κρούσματα εκ των οποίων τα τέσσερα δεν συνδέονται ευθέως με την συναυλία».

Η ΠΟΘΑ ζητάει από τον Υφυπουργό, «να μας χορηγήσετε άμεσα, εντός τριών [3] ημερών από τη λήψη της παρούσας, όλες τις μελέτες στις οποίες αναφέρεστε, οι οποίες να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας ότι η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση». Ενώ τον καλεί να μη δημιουργεί «αναστάτωση και δυσπιστία στον πολύπαθο κλάδο μας, με αναπόδεικτες, επιπόλαιες και αστήρικτες δηλώσεις.

Για την κυβέρνηση μπορεί να είναι άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, αλλά για μας είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας, η κοινωνική συνεισφορά μας, η δημιουργικότητά μας, οι ζωές μας»
Σε αντίθετη περίπτωση, όπως αναφέρει «επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και από τη ζημιά που μας προκαλείτε και για την ηθική βλάβη των μελών μας».

Ολόκληρο το κείμενο του εξωδίκου

Την Παρασκευή 28.5.2021 ως Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, ερωτώμενος για την απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, απαντήσατε ότι «Η μουσική αυξάνει το ρίσκο της μετάδοσης του ιού και αυτό έχει αποδειχθεί παγκοσμίως από μεγάλα ερευνητικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα και όλους τους λοιμωξιολόγους».

Δεν είναι η πρώτη φορά που ως υφυπουργός ενοχοποιείτε τη μουσική για την μετάδοση του ιού. Το προηγούμενο καλοκαίρι, αν και οι χώροι πολιτισμού λειτουργούσαν με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα και πληρότητα που έφτανε στο, απαγορευτικό για κάθε παραγωγή, 30%, ενώ την ίδια στιγμή άλλοι κλάδοι όπως οι μεταφορές, λειτουργούσαν με πληρότητα 85% ή ακόμα και 100%, ανακοινώσατε την αναστολή όλων των εκδηλώσεων άνω των 100 ατόμων, ανεξάρτητα από την χωρητικότητα των θεάτρων. Η εξαγγελία σας αυτή δεν αποτυπώθηκε σε Υπουργική Απόφαση, αλλά προκάλεσε ένα ντόμινο ακυρώσεων των πολιτιστικών εκδηλώσεων, που άφησαν χωρίς αποζημίωση και στοιχειώδεις πόρους διαβίωσης χιλιάδες συναδέλφους μας.

Στα τέλη Οκτωβρίου πάλι στοχοποιήθηκε ο Πολιτισμός, αφού ήταν ο μόνος κλάδος που έκλεισε καθολικά, δύο εβδομάδες πριν το γενικό λοκντάουν, παρά το ότι κατά την θερινή λειτουργία δεν υπήρξαν στοιχεία για μετάδοση του ιού στις ανοιχτές πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Αντίθετα, μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό έδειξαν ότι με τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν ευθύνονται για υπερμετάδοση του ιού. Σας παραπέμπουμε στην έρευνα που διενεργήθηκε από εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και από το νοσοκομείο Germans Triasi Pujol, αφού σε ροκ συναυλία στη Βαρκελώνη στις 27 Μαρτίου, σε ένα κοινό 5.000 ατόμων βρέθηκαν μόνο έξι κρούσματα εκ των οποίων τα τέσσερα δεν συνδέονται ευθέως με την συναυλία.

Είναι φανερό ότι η οριζόντια απαγόρευση της μουσικής στην εστίαση, ανεξάρτητα από προϋποθέσεις, δηλαδή αν είναι ζωντανή ή ηχογραφημένη, από τα ντεσιμπέλ στα οποία εκπέμπεται, σύμφωνα με τη σχετική άδεια κάθε καταστήματος, προκαλεί τεράστια οικονομική ζημιά στον κλάδο μας, αφού στερεί θέσεις εργασίας και πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα από καλλιτέχνες που συχνά δεν έχουν άλλο έσοδο. Ταυτόχρονα αυξάνει την δυσπιστία του κοινού ως προς την μουσική, στοχοποιώντας τη, έστω και έμμεσα, ως υπεύθυνη για υπερμετάδοση του ιού.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

και με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και ειδικότερα επειδή αρνούμαστε όλους τους ισχυρισμούς σας

ΖΗΤΟΥΜΕ

να μας χορηγήσετε άμεσα, εντός τριών (3) ημερών από τη λήψη της παρούσας, όλες τις μελέτες στις οποίες αναφέρεστε, οι οποίες να αποδεικνύουν τους ισχυρισμούς σας ότι η μουσική σε εξωτερικούς χώρους με την ένταση που ορίζεται από το νόμο, ανεξαρτήτως πανδημίας, προκαλεί υπερμετάδοση.

Ακόμη, ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ να μην δημιουργείτε αναστάτωση και δυσπιστία στον πολύπαθο κλάδο μας, με αναπόδεικτες, επιπόλαιες και αστήρικτες δηλώσεις.

Για την κυβέρνηση μπορεί να είναι άλλο ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, αλλά για μας είναι ο τρόπος βιοπορισμού μας, η κοινωνική συνεισφορά μας, η δημιουργικότητά μας, οι ζωές μας.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ

επιφυλασσόμαστε κάθε νόμιμου δικαιώματός μας και από τη ζημιά που μας προκαλείτε και

για την ηθική βλάβη των μελών μας.

 

Πηγή:Με πληροφορίες από thepressproject.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε