Γαβρόγλου: Η τροπολογία αφορά τους μαθητές που έχουν υποστεί σοκ

Γαβρόγλου: Η τροπολογία αφορά τους μαθητές που έχουν υποστεί σοκ

Έμφαση στους μαθητές που έχουν υποστεί ψυχολογικό σοκ δίνει η νέα τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, που την χαρακτήρισε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ως «κοινωνικά δίκαιη» και «παιδαγωγικά ορθή» τονίζοντας ότι βασικός στόχος της κυβέρνησης ήταν η «ακαδημαϊκότητα».
 
«Η φροντίδα μας είναι μόνο για τα παιδιά που έχουν ανάγκη και όχι για τους επιτήδειους» σχολίασε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «έχουμε βάλει εξαιρετικά αυστηρούς κανόνες για το πώς πιστοποιείται αυτό, μέσα από ιατρικές εξετάσεις, νοσοκομεία κ.λπ.».
 
Μάλιστα, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε, ότι οι μαθητές θα εξετάζονται εκ νέου σε όλα τα μαθήματα γιατί «υπάρχει ένας νομικός λόγος κι ένας κοινωνικός» και διευκρίνισε: «Αν εξεταστείς π.χ. σε δύο μαθήματα και πάθεις κάτι μετά το δεύτερο μάθημα και εξεταστείς στα άλλα δύο μαθήματα που σου μένουν, τότε εγείρονται θέματα ισονομίας. Και αυτά μπορούν να έχουν σοβαρές επιπτώσεις και ως προς τα παιδιά που εξετάστηκαν τον Ιούνιο […] Αυτά τα παιδιά δίνουν όλα τα μαθήματα και μπαίνουν με την ίδια λογική που μπαίνουν ή δεν μπαίνουν τα παιδιά τον Ιούνιο».
 
Εξάλλου, ο υπουργός αναφέρθηκε και στον διάλογο που ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα για το μάθημα της Ιστορίας σημειώνοντας ότι πρόκειται για «μία μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα διδασκαλίας της Ιστορίας» και επισημαίνοντας ότι «τα τελευταία 10-15 χρόνια έχουν γίνει συγκλονιστικές επεξεργασίες στις έρευνες για ιστορικά ζητήματα, όχι μόνο στον τόπο μας, αλλά και στο εξωτερικό. Στη χώρα μας έχουμε αυτό το εκπληκτικό προνόμιο να έχουμε μια εξαιρετικά υψηλού επιπέδου κοινότητα ιστορικών».
 
«Εδώ, λοιπόν, πρέπει να αξιοποιήσουμε και τα αποτελέσματα της έρευνας. Γιατί, σε όλες τις χώρες υπάρχει μία διάσταση μεταξύ των αποτελεσμάτων της έρευνας κι αυτών που περιλαμβάνονται στα βιβλία της Ιστορίας. Και κάθε λίγο συζητούν και οι συνάδελφοι στο εξωτερικό με ποιον τρόπο η ψαλίδα αυτή θα κλείνει», κατέληξε.
 
Ξορκίζει την «Αθηνά»
 
«Μακριά από εμάς. Το σχέδιο ?Αθηνά? δεν είχε καμία σχέση με συγχωνεύσεις με κάποια ορθολογικά κριτήρια. Μας διέλυσε το σύμπαν. Δεν συζητάμε αυτό με κανέναν τρόπο» σημείωσε ο υπουργός αναφορικά με τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις για την αναβάθμιση των ΤΕΙ. Όπως τόνισε, ζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση των προέδρων ΤΕΙ να σταλούν επίσημα στο υπουργείο τα κριτήρια για την απόδοση διδακτορικών τίτλων από τα τμήματα, ενώ παράλληλα σημείωσε, ότι το υπουργείο επεξεργάζεται ένα σχέδιο, οι λεπτομέρειες του οποίου θα ανακοινωθούν τέλος Ιουνίου για τη δημιουργία διετών δομών φοίτησης μέσα στα ΤΕΙ για τους απόφοιτους των επαγγελματικών λυκείων.
 
«Άσυλο» στους πρυτάνεις του ΑΠΘ
 
«Δεν έχουν καμία απολύτως ευθύνη οι πρυτάνεις» σημείωσε αναφορικά με το ζήτημα των ανείσπρακτων εισφορών υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σημειώνοντας ότι «είναι μία γραφειοκρατική διαδικασία, που ορισμένοι δικαστικοί λειτουργοί -δεν καταλαβαίνω για ποιον λόγο- οδηγούν στα δικαστήρια τους πρυτάνεις, που καμιά απολύτως ευθύνη δεν έχουν γι? αυτά τα ζητήματα».
 
Τέλος, ο υπουργός επισήμανε ότι «θα ψηφίσουμε και μία διάταξη, που όχι μόνο θεωρεί ότι οι πρυτάνεις δεν έχουν καμία απολύτως ευθύνη, αλλά θα πρέπει να προστατεύσουμε και τους πρυτάνεις, τους αντιπρυτάνεις από τέτοιου είδους καταστάσεις, γιατί σε λίγο κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα θέλει να βάλει υποψηφιότητα γι? αυτά τα αξιώματα» και ζήτησε από τους εισαγγελείς να μην προχωρήσουν τις έρευνες σχολιάζοντας παράλληλα ότι «έχει μεγάλο ενδιαφέρον ότι δεν υπάρχει μια καθολική δίωξη. Είναι εντοπισμένα. Εν πάση περιπτώσει, νομικά θα κατοχυρώσουμε και τους τωρινούς πρυτάνεις, αλλά και στο μέλλον να μην γίνονται τέτοια πράγματα».
 
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Μακεδονία» το Σάββατο 22 Απριλίου 2017