H Google αλλάζει την πολιτική των διαφημίσεων στις ιστοσελίδες.

Το τοπίο των διαδικτυακών διαφημίσεων της google αλλάζει προκειμένου να εναρμονιστεί με τα προσωπικά δεδομένα και την κείμενη νομοθεσία, αλλά και με τις ίδιες τις ανησυχίες των χρηστών του διαδικτύου.

Μέχρι σήμερα, η κατανομή των διαφημίσεων στο διαδίκτυο γίνεται βάσει στοιχείων που συλλέγονται από τις ιστοσελίδες που ανοίγουν οι χρήστες.

Ωστόσο αυτή η τεχνολογία εξατομικευμένης παρακολούθησης της αναζήτησης έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων κατά καιρούς από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακολουθούνται οι προτιμήσεις τους.

Η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, δήλωσε ότι από το 2022 θα παύσει να επενδύει ή και να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες εκείνες οι οποίες προσδιορίζουν με μοναδικά χαρακτηριστικά τους χρήστες του διαδικτύου, κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

Ωστόσο,  η Google διευκρίνισε ότι  θα παύσει να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες για την αναζήτηση σε ιστοσελίδες και όχι για εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα.

Η κίνηση αυτή δεν είναι η πρώτη που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αφού από πέρσι η Google, είχε αναφέρει ότι θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία cookies τρίτων μερών.

Σχετικά με το ερώτημα,  τι περιλαμβάνει το μέλλον, η Google έρχεται να ενημερώσει, όπως αναφέρει η Wall Street Journal πως δεν θα αξιοποιήσει κάποια παρόμοια τεχνολογία, αλλά θα αναπτύξει νέες μεθόδους προκειμένου να μπορεί να προβάλει διαφημιστικά μηνύματα, αφού, ούτως ή άλλως, δεν μπορεί να υπάρξει «κενό» στην συγκεκριμένη αγορά, η οποία τζιράρει πολλά δισ. δολάρια κάθε χρόνο και σε αυτήν στηρίζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όπως σημειώνει η WSJ, η νέα τεχνολογία θα βασίζεται σε πληροφορίες οι οποίες θα συγκεντρώνονται από το λογισμικό των συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Έτσι, οι συνήθειες των κατόχων συγκεκριμένων συσκευών (υπολογιστές, τάμπλετ, κ.λπ.) θα ομαδοποιούνται, χτίζοντας αντίστοιχα προφίλ χρηστών και θα σερβίρονται σε αυτούς οι διαφημίζεις βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από ενότητες με ομοειδή χαρακτηριστικά.

Οι συνέπειες για τις ιστοσελίδες που συνεργάζονται με την google

Οι ρυθμιστικές αρχές στην Ευρώπη εκφράζουν την ανησυχία τους για τον αντίκτυπο της κίνησης αυτής στην ψηφιακή διαφήμιση. Στη Βρετανία, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών  ερευνά την google,  μετά από καταγγελίες εκδοτών εφημερίδων και εταιρειών τεχνολογίας, για τo σχέδιό του να αποκλείσει τα cookies τρίτων.

Ο εκπρόσωπος της Google, Ντέιβιντ Τέμκιν, δήλωσε ότι οι εταιρείες του Διαδικτύου έπρεπε να ανταποκριθούν στις ανησυχίες των χρηστών για το απόρρητο.

Όπως αναφέρει ο Ντέιβιντ Τέμκιν, «εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και του πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού διαδικτύου». «Καθώς ο χώρος μας έχει προσπαθήσει να προβάλει σε καταναλωτές συναφείς διαφημίσεις, έχουμε πολλαπλασιάσει τα δεδομένα μεμονωμένων χρηστών που βρίσκονται σε χιλιάδες εταιρείες. Αυτό έχει οδηγήσει σε διάβρωση της εμπιστοσύνης… Πρέπει όλοι μας να κάνουμε περισσότερα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, ώστε να διατηρήσουμε το Διαδίκτυο ανοιχτό και προσβάσιμο σε όλους», πρόσθεσε σχετικά.

Mάλιστα ο  Λούκας Ολεζνικ,  ανεξάρτητος ερευνητής και σύμβουλος απορρήτου,  δήλωσε στην Telegraph: «Από τη στιγμή που η Google έχει τόσα πολλά δεδομένα και ελέγχει επίσης το πρόγραμμα περιήγησης Chrome, υπάρχει ουσιαστικά ζήτημα ανταγωνισμού στην αγορά».

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε