{ Εκπαίδευση }

Η οργάνωση του εσωτερικού μας κόσμου - Αρχαία κλειδιά για τα προβλήματα του σήμερα

Νέος κύκλος διαδικτυακών μαθημάτων Αυτογνωσίας - Δωρεάν παρακολούθηση

 

Κατηγορίες: Εκπαίδευση

Η οργάνωση του εσωτερικού μας κόσμου - Αρχαία κλειδιά για τα προβλήματα του σήμερα
Δωρεάν

Η Επαναστατική Ψυχολογία διδάσκει ότι μόνο ο άνθρωπος ο ίδιος μπορεί να φθάσει να γνωρίσει τον εαυτό του - νέος κύκλος διαλέξεων του AGEAC - δωρεάν παρακολούθηση

Οι άνθρωποι συγχέουν τη Συνείδηση με την ευφυΐα ή με το διανοητικό και στον ευφυή ή πολύ διανοητικό άνθρωπο του δίνουν τον ορισμό του πολύ συνειδητού. Εμείς βεβαιώνουμε ότι η Συνείδηση στον άνθρωπο είναι χωρίς καμία αμφιβολία και χωρίς φόβο να γελαστούμε, ένα είδος πολύ ιδιαίτερης «αντίληψης εσωτερικών γνώσεων», εντελώς ανεξάρτητης από κάθε νοητική δραστηριότητα.
 
H ικανότητα της Συνείδησης μας επιτρέπει τη γνώση του εαυτού μας. Η Συνείδηση μας δίνει ακέραιη γνώση αυτού που είναι, που βρίσκεται, αυτού που πραγματικά ξέρει, αυτού που πραγματικά αγνοεί. 
 
Η Επαναστατική Ψυχολογία διδάσκει ότι μόνο ο άνθρωπος ο ίδιος μπορεί να φθάσει να γνωρίσει τον εαυτό του. Μόνο εμείς μπορούμε να ξέρουμε αν είμαστε συνειδητοί σε μια δεδομένη στιγμή ή όχι. Ο άνθρωπος ο ίδιος και κανείς άλλος εκτός από αυτόν, μπορεί να καταλάβει για μια στιγμή, για ένα λεπτό, ότι πριν από αυτή τη στιγμή, πριν από αυτό το λεπτό, πραγματικά δεν ήταν συνειδητός, είχε τη Συνείδησή του πολύ κοιμισμένη. Μετά θα ξεχάσει αυτή την εμπειρία ή θα τη διατηρήσει σαν ανάμνηση, σαν την ανάμνηση μιας δυνατής εμπειρίας.

Είναι επείγον να ξέρουμε ότι η Συνείδηση σε εμάς δεν είναι κάτι το συνεχές, το μόνιμο.
Σπάνιες, πολύ σπάνιες είναι οι στιγμές κατά τις οποίες η Συνείδηση είναι ξύπνια. Εργαζόμαστε, οδηγούμε, παντρευόμαστε, πεθαίνουμε κλπ. με  τη Συνείδηση ολοκληρωτικά κοιμισμένη και μόνο ορισμένες πολύ εξαιρετικές στιγμές αυτή ξυπνά.
 
Η ζωή του ανθρώπινου όντος είναι μια ζωή ονείρου, αλλά αυτό πιστεύει ότι είναι ξύπνιο και ποτέ δεν θα παραδεχόταν ότι ονειρεύεται, ότι έχει τη Συνείδηση κοιμισμένη.

Όποιοι συγχέουν τη Συνείδηση με ψυχολογικές λειτουργίες, σκέψεις, συναισθήματα, μηχανικές ορμές και αισθήματα, λανθάνουν

Κάθε άνθρωπος, που κάποια στιγμή έχει ξυπνήσει στιγμιαία, ξέρει πολύ καλά από προσωπική πείρα ότι υπάρχουν διαφορετικοί βαθμοί Συνείδησης που μπορεί να παρατηρεί κανείς στον εαυτό του:
 
Πρώτο: Χρόνος. Πόσο χρόνο παραμείναμε Συνειδητοί;
Δεύτερο: Συχνότητα. Πόσες φορές έχουμε ξυπνήσει Συνείδηση;
Τρίτο: Βάθος και διεισδυτικότητα. Σε τι είμαστε συνειδητοί;
 
Η Επαναστατική Ψυχολογία  και η Aρχαία Φιλοκαλία  βεβαιώνουν ότι μέσω μεγάλων υπέρ-προσπαθειών πολύ ειδικού τύπου μπορούμε να αφυπνίσουμε συνείδηση και να την κάνουμε συνεχή και ελεγχόμενη. 
 
Υπάρχουν εξαιρετικές στιγμές κατά τις οποίες ο άνθρωπος αφυπνίζεται, αλλά αυτές οι στιγμές είναι πολύ σπάνιες. Μπορούν να είναι στιγμές μεγάλου κινδύνου, κατά την διάρκεια μιας έντονης συγκίνησης, σε κάποια καινούρια περίσταση, σε κάποια απρόσμενη νέα κατάσταση κλπ.
 
Στη Συνείδηση βρίσκεται ότι καλύτερο έχουμε, είναι ότι πιο αληθινό, ότι πιο πολύτιμο. Αυτό που έχουμε ανάγκη είναι να την αναπτύξουμε και κανείς δεν θα μπορούσε να την αναπτύξει χωρίς να δουλεύει πάνω στον εαυτό του
 
Όταν αληθινά ανησυχούμε για να εξαλείψουμε -από την εσώτερη φύση μας- τα ψυχικά μας ακόλουθα: βία, απληστία, λαγνεία, ζήλεια, θυμό, τεμπελιά, λαιμαργία, κλπ. η Συνείδηση αρχίζει φυσιολογικά να αναπτύσσεται υπέροχα.
 
Ο φιλόσοφος-ανθρωπολόγος Δρ Σαμαέλ Αούν Βεόρ σχολίασε επ? αυτού:
«Η Συνείδηση ελεύθερη αποκτά πάρα πολλές δυνατότητες, υπέροχες αισθήσεις, θαυμαστές ικανότητες. Δυστυχώς, το 97% της Συνείδησης βρίσκεται μποτιλιαρισμένο μέσα στα διάφορα στοιχεία που συγκροτούν το Εγώ». 
 
Έτσι, λοιπόν αν κάποιος θέλει να φτάσει να εξαλείψει το Εγώ, το πρώτο που πρέπει να μάθει είναι να παρατηρείται, με σκοπό να κατέχει μια αλλαγή, γιατί πράγματι αν κάποιος δεν μαθαίνει να αυτοπαρατηρείται,  οποιαδήποτε πιθανότητα αλλαγής γίνεται αδύνατη. Όταν κάποιος μαθαίνει να αυτοπαρατηρείται αναπτύσσεται μέσα του η αίσθηση της αυτοπαρατήρησης.

Σαν πρώτη άποψη, θα φτάναμε να ανακαλύπταμε ότι ακόμα και οι πιο ασήμαντες σκέψεις, οι πιο γελοίες κωμωδίες (που συμβαίνουν εσωτερικά και που ποτέ δεν εξωτερικεύονται) δεν είναι δικές μας, είναι δημιουργημένες από άλλους: Από τα Εγώ. Το σοβαρό είναι να ταυτίζεται κάποιος με αυτές τις κωμωδίες, με αυτές τις διαμαρτυρίες, με αυτές τις βιαιότητες, κλπ. Αν κάποιος ταυτίζεται με οποιαδήποτε εσωτερική ακρότητα από αυτές, παίρνει περισσότερη δύναμη το Εγώ που τις προκαλεί, και έτσι οποιαδήποτε πιθανότητα εξάλειψης γίνεται κάθε φορά πιο δύσκολη.
 
Κατά αυτό τον τρόπο, η αυτοπαρατήρηση είναι ζωτική όταν προσπαθούμε να προκαλέσουμε μια ριζική αλλαγή μέσα μας. Τα διάφορα Εγώ που ζουν στο εσωτερικό του ψυχισμού μας, είναι πολύ πανούργα, προσφεύγουν πολλές φορές στο «μπέρδεμα» των αναμνήσεων που φέρουμε στο νου.
 
Είναι τόσο διαφορετικό να σκέφτεσαι στον εαυτό σου από το να αυτοπαρατηρείσαι, όπως η δίψα δεν είναι το νερό ή το νερό η δίψα.
 
Για να παρατηρηθεί κάποιος πρέπει να διαχωριστεί σε δυο μέρη, σε δυο κομμάτια: Ένα μέρος που ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ και το άλλο μέρος που είναι ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕΝΟ. Όταν το μέρος που παρατηρεί βλέπει τις ματαιότητες του παρατηρούμενου μέρους υπάρχουν πιθανότητες όσο ποτέ να ανακαλύψουμε  ότι αυτό το Εγώ δεν είμαστε εμείς, παρά είναι ένα σύνολο ταυτίσεων. Γιατί αν κάποιος ταυτίζεται με το δημιούργημα του καταλήγει να ζει μέσα στο δημιούργημα του και αυτό είναι άσχημο.  
 
Για να εμβαθύνουμε σε αυτό δεν πρέπει να αφήνουμε χωρίς αυτοπαρατήρηση ούτε την πιο ασήμαντη σκέψη. Οποιαδήποτε επιθυμία, όσο περαστική  και αν είναι, οποιαδήποτε αντίδραση, οποιαδήποτε αρνητική σκέψη, προέρχεται από αυτό ή το άλλο Εγώ.
 
Αυτός ο λόγος που μας καλεί να μάθουμε να κρατάμε εσωτερική σιωπή. Ας υποθέσουμε ότι, παρουσιάζεται, μπροστά μας, μια περίπτωση κριτικής (σε σχέση με κάποιο συνάνθρωπο) και ωστόσο διανοητικά κρατούμε σιωπή. Δεν κρίνουμε, δεν κατηγορούμε, σωπαίνουμε, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Σε αυτή την περίπτωση λοιπόν, υπάρχει «εσωτερική σιωπή».        
Τα γεγονότα της πρακτικής ζωής στο κάτω κάτω πρέπει να παραμένουν σε εσωτερική αντιστοιχία με μια τέλεια εσωτερική συμπεριφορά. Εδώ θα μπορούσαμε να δανειστούμε τα λόγια του Ιμμάνουελ Κάντ: «Το εξωτερικό είναι αντανάκλαση του εσωτερικού».
 
Περισσότερα για την «οργάνωση του ψυχισμού» μπορείτε να μάθετε παρακολουθώντας τον νέο κύκλο διαλέξεων του Γεωφιλοσοφικού Συλλόγου Ανθρωπολογικών και Πολιτιστικών Μελετών AGEAC:   Νέος κύκλος διαδικτυακών μαθημάτων Αυτογνωσίας - Η παρακολούθηση όλων των διαλέξεων είναι δωρεάν
 
Τα δωρεάν μαθήματα ξεκινούν τις επόμενες μέρες και θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα και Τετάρτη, Διαδικτυακά .στις 19.30 Η παρακολούθηση όλων των διαλέξεων είναι δωρεάν. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα και να εγγραφείτε μέσω της ιστοσελίδας https://ageac.org/el
 

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ