Η Black Friday στα χρόνια του κορωνοϊού

* Γράφει η Γεωργία Κολοφίκα

Τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί και στην Ελλάδα η Black Friday.
Αποκαλείται “μαύρη Παρασκευή”, διότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο αναφοράς κατά το οποίο το λιανεμπόριο άρχιζε να “γυρίζει” σε κέρδος, συγκεκριμένα στην αμερικάνικη αργκό αναφερόταν πως περνούσε από το “κόκκινο” (in the red), στο “μαύρο” (in the black).
Από στατιστικής άποψης είναι η ημέρα με το μεγαλύτερο τζίρο του έτους, τουλάχιστον για τις Ηνωμένες Πολιτείες από όπου προέρχεται.

Πέρυσι με τα καταστήματα ήδη κλειστά από καιρό, και άγνωστο το πότε θα επαναλειτουργούσαν για το καταναλωτικό κοινό, η Black Friday μαζί με το σαββατοκύριακο και τη Cyber Monday, εκτόξευσε τις πωλήσεις των περισσότερων διαδικτυακών καταστημάτων. Οι μαζικές και εκτεταμένες παραγγελίες δημιούργησαν απίστευτο όγκο στις εταιρείες μεταφορών και έλλειψη αποθεμάτων στις αποθήκες, δημιουργώντας έτσι μια κατάσταση φαύλου κύκλου ανατροφοδότησης της ζήτησης.

Γενικότερα, η πανδημία δημιούργησε διακυμάνσεις στην προσφορά και ζήτηση πολλών προϊόντων και σε όλη τη διάρκεια του 2021. Ωστόσο, με αφορμή την Black Friday οι εταιρείες ετοιμάζονται πυρετωδώς για το κλείσιμο του έτους. Τα καταστήματα πλέον επεκτείνουν τις προσφορές τους σε ολόκληρους τους μήνες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου αντί να επικεντρώνονται μόνο σε μια ημέρα. Αφού προηγήθηκε το 10ημερο προσφορών, το οποίο σε κάποια καταστήματα έγινε και 15νθημερο, θα ακολουθήσουν οι υπερ-προσφορές της Black Friday, για να δώσουν στη συνέχεια τη σκυτάλη στη Cyber Monday.
Στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των δυνητικών αγοραστών και να ενισχυθεί η δραστηριότητα καταστημάτων και εταιρειών.

Οι καταναλωτές από την άλλη πλευρά, έχουν ήδη στοχεύσει σε όσα προϊόντα τους ενδιαφέρουν, κάνουν έρευνα αγοράς και περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία για να προβούν στην ολοκλήρωση της. Οι συνειδητοποιημένοι καταναλωτές γνωρίζουν ποιες είναι οι πραγματικές τους ανάγκες, βάζουν προτεραιότητες και δεν παρασύρονται εύκολα από τις διαφημίσεις με τις οποίες ενημερώνονται από όλα τα μέσα προβολής και κοινωνικής δικτύωσης που τους περιβάλλουν. Η πανδημία δεν άλλαξε μόνο τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων, άλλαξε και τις καταναλωτικές τους συνήθειες και σε αυτές θα πρέπει να προσαρμοστεί πλέον όλη η εμπορική δραστηριότητα.

Συντάκτης: Γεωργία Κολοφίκα

*Senior Consultant Management Consulting Department, ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α.Ε.

Για ερωτήσεις, ιδιαίτερες περιπτώσεις και εξειδικευμένες συμβουλές, Λογιστικές, Φοροτεχνικές Μισθοδοτικές, Επενδυτικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον οικονομικό συνεργάτη του cityportal.gr την ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕ, Αθήνα: 210 33 11 330  και Θεσσαλονίκη: 2310 514 669

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως