Η Google σταματά τις διαφημίσεις που βασίζονται στο ιστορικό των χρηστών

Στόχος η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Έρχονται αλλαγές από τη Google στο τοπίο των διαδικτυακών διαφημίσεων, όπως το γνωρίζουμε έως σήμερα, προκειμένου η εταιρεία να εναρμονιστεί με τους νόμους για τα  προσωπικά δεδομένα.

Η κατανομή των διαφημίσεων στο διαδίκτυο μέχρι σήμερα γίνεται βάσει στοιχείων που συλλέγονται από τις ιστοσελίδες του ανοίγουν οι χρήστες. Έτσι ο χρήστης βλέπει επαναλαμβανόμενα διαφημιστικά μηνύματα σε προκαθορισμένες θέσεις των ιστοσελίδων που επισκέπτεται τα οποία προβάλουν μηνύματα σχετικά με τις προηγούμενες αναζητήσεις τους. Ητοι, εάν κάποιος αναζητήσει ξενοδοχεία σε κάποιο εξωτικό μέρος,  οι διαφημίσεις που θα του εμφανίζονται θα αφορούν κρατήσεις ξενοδοχείων, αεροπορικά εισιτήρια κλπ.

Ωστόσο αυτή η τεχνολογία εξατομικευμένης παρακολούθησης της αναζήτησης έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων κατά καιρούς από τους χρήστες του διαδικτύου, καθώς με αυτόν τον τρόπο παρακολουθούνται οι προτιμήσεις τους.

Όπως αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal,  η Alphabet, η μητρική εταιρεία της Google, δήλωσε ότι από το 2022 θα παύσει να επενδύει ή και να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες εκείνες οι οποίες προσδιορίζουν με μοναδικά χαρακτηριστικά τους χρήστες του διαδικτύου, κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

Ωστόσο,  η Google διευκρίνισε ότι  θα παύσει να χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες για την αναζήτηση σε ιστοσελίδες και όχι για εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα.

Η κίνηση αυτή δεν είναι η πρώτη που στόχο έχει την προστασία των προσωπικών δεδομένων, αφού από πέρσι η Google, είχε αναφέρει ότι θα αφαιρούσε την ευρέως χρησιμοποιούμενη τεχνολογία cookies τρίτων μερών. Όπως αναφέρει ο διευθυντής προϊόντων της Google, ο οποίος είναι και αρμόδιος για την αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας, Ντέιβιντ Τέμκιν, «εάν η ψηφιακή διαφήμιση δεν εξελίσσεται για να αντιμετωπίσει τους εντεινόμενους προβληματισμούς που έχουν οι άνθρωποι σχετικά με το απόρρητο των στοιχείων τους και του πώς χρησιμοποιούνται όλα αυτά, τότε διακυβεύεται το μέλλον του ελεύθερου και ανοιχτού διαδικτύου».

Στο ερώτημα, τώρα, τι περιλαμβάνει το μέλλον, η Google, έρχεται να ενημερώσει, όπως αναφέρει η Wall Street Journal πως δεν θα αξιοποιήσει κάποια παρόμοια τεχνολογία, αλλά θα αναπτύξει νέες μεθόδους προκειμένου να μπορεί να προβάλει διαφημιστικά μηνύματα, αφού, ούτως ή άλλως, δεν μπορεί να υπάρξει «κενό» στην συγκεκριμένη αγορά, η οποία τζιράρει πολλά δισ. δολάρια κάθε χρόνο και σε αυτήν στηρίζεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Όπως σημειώνει η WSJ, η νέα τεχνολογία θα βασίζεται σε πληροφορίες οι οποίες θα συγκεντρώνονται από το λογισμικό των συσκευών που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Έτσι, οι συνήθειες των κατόχων συγκεκριμένων συσκευών (υπολογιστές, τάμπλετ, κ.λπ.) θα ομαδοποιούνται, χτίζοντας αντίστοιχα προφίλ χρηστών και θα σερβίρονται σε αυτούς οι διαφημίζεις βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από ενότητες με ομοειδή χαρακτηριστικά.

Με πληροφορίες από AFP / WSJ

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε