Το logo της Columbia Pictures

Η ιστορία πίσω από το εμβληματικό λογότυπο της Columbia Pictures

Το λογότυπο της Columbia Pictures έχει αλλάξει πολλές φορές  από τότε που ιδρύθηκε για πρώτη φορά η εταιρεία το 1924, αλλά το εμβληματικό σήμα με την διάσημη Lady Lady της οποίας η ταυτότητα παρέμενε άγνωστη έμελλε μείνει στην ιστόρια της μεγάλης οθόνης.

Το εμβληματικό λογότυπο της κυρίας που κρατά τη δάδα  και που προβάλεται στην αρχή κάθε ταινίας της Columbia Pictures γεννήθηκε στο μικρό διαμέρισμα της βραβευμένης με Πούλιτζερ φωτογράφου από τη Νέα Ορλεάνη, Κάθι Άντερσον, το 1991.

Η ιστορία πίσω από τη φωτογράφηση

Αφού η Sony Pictures Entertainment αγόρασε την Columbia Pictures το 1989, ανατέθηκε στον καλλιτέχνη από τη Νέα Ορλεάνη, Μάικλ Ντις, να ανανεώσει το διάσημο λογότυπο που υπήρχε από τη δεκαετία του 1930.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο φίλος της Άντερσον, ο ταλαντούχος εικονογράφος Μάικλ Τζ. Ντις ο οποίος πέρα των άλλων δημιουργιών του έχει σχεδιάσει 16 αναμνηστικά γραμματόσημα για την Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ, ζήτησε από την φωτογράφο να τραβήξει μια φωτογραφία αναφοράς για έναν πίνακα.

Εκείνη την εποχή, δεν είχε ιδέα πόσο εμβληματικό θα γινόταν τελικά το έργο τέχνης.

Η Άντερσον εργαζόταν στην εφημερίδα The Times-Picayune της Νέας Ορλεάνης. Ο Ντις χρειαζόταν ένα μοντέλο για να ποζάρει για την κυρία του πυρσού και αποφάσισε να ζητήσει από την κολλητή της φωτογράφου, Τζένι Τζόσεφ να κάνει το μοντέλο.

Με ένα λαμπατέρ στο χέρι

Την ημέρα των γυρισμάτων στο διαμέρισμα της Άντερσον, ο Ντις έφτασε με ένα κουτί ζεστά κρουασάν από τον αγαπημένο του αρτοποιό στη Γαλλική Συνοικία, καθώς και μια ποικιλία από στηρίγματα που είχε φανταστεί ότι θα λειτουργούσαν καλά για την εικόνα. Υπήρχαν σεντόνια, ύφασμα, μια σημαία και μια μικρή λάμπα να προεξέχει από την κορυφή ενός πορτατίφ – μια λάμπα που έμοιαζε αόριστα με δάδα.

«Αφού απομάκρυνα το τραπέζι της τραπεζαρίας μου και μετέτρεψα το σαλόνι σε στούντιο, έφτιαξα ένα διάφανο γκρι σκηνικό. Τοποθέτησα μερικά κουτιά στο πάτωμα για να αφήσω το ύφασμα να ντυθεί. Έβαλα ξανά ένα Polaroid στην κάμερα Hasselblad για να ξεκινήσω με μερικές δοκιμαστικές λήψεις.»

Αρκετά Polaroid τραβήχτηκαν κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης της «κυρίας του πυρσού» και το σεντόνι έπρεπε επίσης να προσαρμοστεί ξανά γύρω από την Τζόσεφ, η οποία δεν έχει ξανακάνει μοντέλο από εκείνη την ημέρα.

«Η Τζένη ήταν τυλιγμένη σε ένα λευκό σεντόνι», θυμάται η Άντερσον.

«Τα υλικά τακτοποιήθηκαν προσεκτικά. Τοποθετήθηκαν φωτάκια για να τονίσουν τις πτυχές στο ύφασμα. Ξεκινήσαμε μια διασκεδαστική φωτογραφιση που κράτησε 2 ώρες».

Η Άντερσον ήταν ενθουσιασμένη με τις εικόνες που έβγαλε εκείνη την ημέρα. Η φωτογράφος έχει τραβήξει πολλές φωτογραφίες αναφοράς για τον Ντις όλα αυτά τα χρόνια, συμπεριλαμβανομένων εξωφύλλων, βιβλίων και πορτρέτα. Ωστόσο, κανένα δεν ισοδυναμούσε με τη φήμη του λογότυπου της ταινίας.

Στις πιο ήρεμες στιγμές ανάμεσα στο γύρισμα, η Τζένη καθόταν εξαντλημένη. Τότε ήταν που η Κάθι πάτησε ενστικτωδώς το κλείστρο και απαθανάτισε ένα σπάνιο θέαμα της Κυρίας της Φλόγας σε ηρεμία. Ο Μάικλ χρησιμοποίησε τις φωτογραφίες της Τζένης για να ζωγραφίσει το αριστούργημά του σε διάστημα δύο μηνών και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Θα συνέχιζε λέγοντας σε μια ξεχωριστή συνέντευξη ότι, «η συνάντηση με την Jenny Joseph ήταν προνοητική. είναι μια γενναιόδωρη, ευγενική και διαχρονικά όμορφη κυρία. Ποτέ δεν είχε ασχοληθεί με το μόντελινγκ και δεν το έκανε ποτέ από τότε».

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε