{ Θέατρo }

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: οι ηθοποιοί, απλήρωτοι, ανασφάλιστοι, κρατούν το θέατρο σε υψηλό επίπεδο (συνέντευξη)

Συνέντευξη: Βαγγέλης Ραφτόπουλος


Κατηγορίες: Θέατρο

Καρυοφυλλιά Καραμπέτη: οι ηθοποιοί, απλήρωτοι, ανασφάλιστοι, κρατούν το θέατρο σε υψηλό επίπεδο (συνέντευξη)



Τη σπουδαία ηθοποιό Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, απόφοιτο της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος θα έχουμε τη χαρά να την απολαύσουμε στις Νεφέλες στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης.

Τη σπουδαία ηθοποιό Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, απόφοιτο της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος θα έχουμε τη χαρά να την απολαύσουμε στις Νεφέλες στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης. Έχοντας υπηρετήσει το Θέατρο, τον Κινηματογράφο και τη τηλεόραση πάντα ξεχώριζε με το ταλέντο της και το εύρος των επιλογών της. Αν και τα τελευταία 23 χρόνια ερμηνεύει σχεδόν κάθε χρόνο κάποιο ρόλο από το αρχαίο δράμα, αυτή τη φορά θα την απολαύσουμε σε μια κωμωδία του Αριστοφάνη!  Αεικίνητη, εργατική έως το σημείο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί εργασιομανής, άψογη επαγγελματίας, παθιασμένη πάντα με αυτά που κάνει, κάνοντας ένα διάλλειμμα από το ιδιαίτερα επιβαρυμένο πρόγραμμα της, συνομίλησε με τον δημοσιογράφο και κριτικό Βαγγέλη Ραπτόπουλο σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο cityportal
 
Είναι η πρώτη φορά-που συμμετέχετε σε αρχαία κωμωδία;
Δεν είναι η πρώτη φορά  Έπαιξα το 1990 στο Ανοικτό Θέατρο του Γιώργου Μιχαηλίδη στους Βατράχους, οπότε η εμπειρία υπάρχει.
 
Αναφέρατε σε συνέντευξή σας ότι δεν υπάρχει πιο ριψοκίνδυνο πράγμα από την αναμέτρηση του ηθοποιού με το ρόλο του σε μια τραγωδία. Πόσο δύσκολο είναι να ξεμακραίνετε από τον εαυτό σας και να υποδύεσθε κάποιον άλλο;
Αυτή είναι η φύση της δουλειάς μου, η γοητεία που ενυπάρχει σε πολυεπίπεδα έργα που επιδέχονται πολλές αναγνώσεις.
Έχουν γραφτεί μελέτες και έρευνες που τα ερμηνεύουν από ψυχαναλυτικής και πολιτικής πλευράς και παρά το γεγονός ότι ερμηνεύεις άριστα ένα ρόλο, υπάρχουν σημεία που σου ξεφεύγουν.
 
Φαντάζομαι τη κούραση που νοιώθετε μετά από μια παράσταση
Η κούραση είναι σωματική, ψυχική, πνευματική, εξαντλείς το είναι σου, την ενέργειά σου, οφείλεις να διατηρείς το μυϊκό και το νευρικό σου σύστημα σε ετοιμότητα, για να χειρισθείς τις διακυμάνσεις του έργου.
 
Στόχος του Αριστοφάνη στις Νεφέλες είναι οι σοφιστές που διαστρεβλώνουν την αλήθεια. Θα μπορούσαμε στη θέση των σοφιστών να τοποθετήσουμε τους πολιτικούς στη σύγχρονη εποχή;
Οι Νεφέλες πρωτοπαρουσιάσθηκαν στα Μεγάλα Διονύσια το 423 πΧ, εν μέσω του Πελοποννησιακού πολέμου, και οι αντιστοιχίες είναι εμφανείς, δεδομένης της διαφθοράς που υπήρχε και τότε, τη φτώχεια, τη πολιτική αναταραχή, τα χρέη και τους δανειστές.
Ο Στρεψιάδης-μέσος πολίτης- καταχρεωμένος, αναγκάζεται να καταφύγει σε τεχνάσματα και μεθοδεύσεις, ώστε να αποφύγει τα χρέη και να εξαπατήσει.
 
Είχατε κάποιο πρότυπο από τις ηθοποιούς που έπαιξαν αρχαία τραγωδία;
Χωρίς να θεωρηθεί εγωιστικό δεν είχα πρότυπα, οι εποχές ήταν διαφορετικές, η τέχνη αλλάζει, οι εκφραστικοί τρόποι αλλάζουν και δεν σου επιτρέπεται να ακολουθείς παλαιούς τρόπους έκφρασης με μουσικότητα, αλλά τρόπους με αμεσότητα.
 
Πόσο δύσκολο είναι να διατηρεί κάποιος τις αρχές, τις αξίες του εν μέσω της ευτέλειας, της απαξίας, της προβολής ασήμαντων ανθρώπων;
Είναι πολύ δύσκολο, αλλά και θέμα επιλογής. Η διαπαιδαγώγηση και η προσήλωση κάποιου  στα πιστεύω του τον οδηγεί σε ενέργειες, συμβατές με τα πιστεύω του.
 
Δύο γυναίκες υποδύεσθε τον δίκαιο και άδικο λόγο Είναι πρωτοτυπία;
Όχι, στις Νεφέλες του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου το 2009, η Αννίτα Σαντοριναίου και η Έλενα Ευσταθίου υποδύθηκαν τον δίκαιο και άδικο λόγο αντίστοιχα. Οι λόγοι δεν έχουν φύλο, είναι άυλοι, είναι έννοιες.
 
Πως ήταν η συνεργασία σας με τον σκηνοθέτη Δημήτρη Καρατζά και τους συμπρωταγωνιστές σας;
Ο κύριος Καρατζάς, παρότι νέος, είναι εξαιρετικός σκηνοθέτης, καταφέρνει να επιβάλλει τη σκηνοθετική του ματιά, να διορθώνει λάθη διακριτικά και έχει την ικανότητα να λειτουργεί την ομάδα ιδανικά.
Επίσης τα ίδια έχω να πω για όλους τους συμπρωταγωνιστές μου, που με αμοιβαίο σεβασμό και λεπτό χιούμορ επιτυγχάνουμε όμορφο αποτέλεσμα.
 
Πως βλέπετε το θέατρο σήμερα;
Παρά τις δυσκολίες, οικονομικές, παραγωγικές, σκηνογραφικές, είναι συγκινητική η εφεύρεση νέων τρόπων έκφρασης και φαντασίας των θεατών, καθώς και η αυταπάρνηση των ηθοποιών, που απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, κρατούν το θέατρο σε υψηλό επίπεδο.
 
Κυρία Καραμπέτη, μαζί με τις ευχαριστίες μου για τη συνέντευξη που μας παραχωρήσατε, ήθελα να σας εκφράσω και τα συγχαρητήριά μου για τη θεατρικότητα της φωνής σας σε μελοποιημένη ποίηση και να σας ευχηθώ καλή επιτυχία και καλό καλοκαίρι
Και εγώ σας ευχαριστώ.

cityportal.gr: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη | Συγκινητική η αυταπάρνηση των ηθοποιών, απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, κρατούν το θέατρο σε υψηλό επίπεδο | Συνέντευξη Βαγγέλης Ραφτόπουλος

 

:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ