{ Υγεία }

Κορωνοϊός: Το DNA παίζει ρόλο στο αν θα προσβληθούμε

δήλωσε ο ομότιμος καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ, Κώστας Τριανταφυλλίδης

Κατηγορίες: Υγεία-Αισθητική

Κορωνοϊός: Το DNA παίζει ρόλο στο αν θα προσβληθούμε

Το DNA μας παίζει ρόλο στο αν θα προσβληθούμε από τον κορωνοϊό και πόσο βαριά θα είναι τα συμπτώματα δήλωσε στον FOCUS FM 103.6 ο ομότιμος καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ

Το DNA μας παίζει ρόλο στο αν θα προσβληθούμε από τον κορωνοϊό και πόσο βαριά θα είναι τα συμπτώματα, είναι το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι επιστήμονες, δήλωσε στον FOCUS FM 103.6 ο ομότιμος καθηγητής Γενετικής του ΑΠΘ, Κώστας Τριανταφυλλίδης.

Σε συνέντευξή του τόνισε πως «Γνωρίζουμε όλη τη μορφή του ιού, είναι σαν στέμμα και περιβάλλεται από ακτίνες. Για να περάσει στα κύτταρά μας η πρωτεϊνη της ακτίνας αυτής πηγαίνει  σε έναν υποδοχέα της μεμβράνης των κυττάρων μας. Η πρωτεϊνη που υπάρχει στα κύτταρά μας λέγεται μετατρεπτικό ένζυμο και έχει μεγάλη σημασία ότι ο ιός αυτός έχει μεγάλο βαθμός συγγένειας οι δύο πρωτεϊνες και για αυτό είναι τόσο μολυσματικός. Το γονίδιο έχει βρεθεί, ότι εκφράζεται σε καρδιά, πνεύμονες, νεφρά, έντερα και αρτηρίες. Το συγκεκριμένο γονίδιο είναι πολυμορφικό, θα πρέπει να είναι μία πιθανή εξήγηση γιατί υπάρχουν τόσα παράξενα αποτελέσματα, ακόμα και απόλυτα υγιή άτομα να προσβάλλονται. Με το AIDS αν έχεις μία συγκεκριμένη γενετική σύσταση δεν προσβάλλεσαι καθόλου από τον ιό ή αν προσβάλλεσαι δεν έχεις τόσο σοβαρά συμπτώματα, μήπως γίνεται το ίδιο με τον κορωνοϊό», ανέφερε ο κ. Τριανταφυλλίδης.

Τον Ιούνιο αποτελεσματικό φάρμακο σε μορφή χαπιού

Ο κ. Τριανταφυλλίδης εκτίμησε, ότι οι δοκιμές, που γίνονται σε 1.000 άτομα, τον Ιούνιο θα είναι σε θέση, μετά από αξιολογήσεις, να δώσουν το πρώτο αποτελεσματικό φάρμακο, που θα είναι σε χαπάκι, ενώ για το εμβόλιο υποστήριξε, ότι θέλει ακόμη 9 μήνες έως 1 χρόνο.

Τόνισε, ότι μπορεί να υπάρξει δεύτερο κύμα κορωνοϊού από το Σεπτέμβριο, ενώ οι συμβουλές του είναι να μένουμε στο σπίτι, αν βγούμε να τηρούμε μεταξύ μας απόσταση τουλάχιστον 2 μέτρων, όταν είμαστε κοντά σε ανθρώπους να φοράμε μάσκα και να μη χαιρετιόμαστε. «Όταν γυρίζουμε σπίτι από έξω, πρέπει πάση θυσία να πλένουμε τα χέρια μας», κατέληξε ο κ.Τριανταφυλλίδης.

ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ ΚΟΚΤΕΙΛ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΙΟΓΕΝΟΥΣ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑΣ COVID-19, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΚΟΡΩΝΟΪΩΝ

Η εμφάνιση του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 στην πόλη Wuhan της Κίνας έχει προκαλέσει παγκόσμια πανδημία ιογενούς πνευμονίας COVID-19. Σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες για να υποστηριχθούν προγράμματα «ταχείας επίλυσης» με στόχο την ανάπτυξη φαρμάκων κατά του ιού SARS-CoV-2. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε (20/3/2020) μεγαλεπήβολο πρόγραμμα κλινικών δοκιμών σε όλον τον κόσμο, που ονομάζεται ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, για να διαπιστώσει ποιο από 4 ελπιδοφόρα θεραπευτικά πρωτόκολλα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία της ιογενούς πνευμονίας COVID-19. Ως πρώτο στόχο αξιολόγησης έθεσε τη χρήση της αντιικής ένωσης ρεμδεσιβίρης που παρασκευάζεται από την εταιρεία Gilead. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει μεγάλες κλινικές μελέτες Φάσης 3 για την αξιολόγηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας του φαρμάκου σε ενήλικες που έχουν διαγνωστεί με COVID-19. Στο πρόγραμμα αξιολόγησης αυτής της χημικής ένωσης συμμετέχει και η Ελλάδα.
Παράλληλα, ερευνητές στη Σχολή Παγκόσμιας Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ δημοσίευσαν (6/4/2020) στο επιστημονικό περιοδικό Science Translational Medicine τα αποτελέσματα αξιολόγησης ενός νέου αντιικού φαρμάκου (είναι ανάλογο του ριβονουκλεοσιδίου της υδροξυκυτιδίνης ή σε συντομία EIDD-1931) θεραπείας της ιογενούς πνευμονίας. Στα πρώτα στάδια (φάσεις Ι και ΙΙ) αξιολόγησής του, απέτρεψε σοβαρό πνευμονικό επεισόδιο σε μοντέλα ποντικών και καλλιεργούμενα ανθρώπινα πνευμονικά κύτταρα μολυσμένα με COVID-19. Το Πανεπιστήμιο θα ξεκινήσει μεγάλες κλινικές μελέτες Φάσης 3 για την αξιολόγηση της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας του φαρμάκου σε ενήλικες που έχουν διαγνωστεί με COVID-19.
Στα πλεονεκτήματα αυτού του φαρμάκου συμπεριλαμβάνονται: α) Μπορεί να ληφθεί ως χάπι (σε αντίθεση με άλλα φάρμακα που χορηγούνται ενδοφλέβια), ενώ απορροφάτε από τον οργανισμό μας πολύ καλά και παρουσιάζει ενεργή δράση και στους πνεύμονες. β) Τα αποτέλεσμα της δράσης του ήταν εμφανή μέσα σε 12-24, από την ώρα που έγινε η μόλυνση, στα ποντίκια, ενώ ίσως θα χρειαστεί μεγαλύτερη περίοδος στους ανθρώπους. γ) Το νέο φάρμακο έχει μεγάλες δυνατότητες, όχι μόνο για τη θεραπεία των ασθενών με COVID-19, αλλά για τη θεραπεία σοβαρών λοιμώξεων από άλλους κορονοϊούς, π.χ. SARS-CoV-2 και MERS-CoV, δ) Μπορεί να χορηγηθεί τόσο θεραπευτικά, όσο και προφυλακτικά, π.χ. σε άτομα με ήπια συμπτώματα (ύστερα από συνταγή γιατρού) που παραμένουν στο σπίτι ή σε ενήλικα άτομα γηροκομείων
ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ. ε) Ανθεκτικές μεταλλάξεις στη ρεμδεσιβίρη που αποτελούν το ιικό φορτίο ασθενών, είναι πιο ευαίσθητες στο φάρμακο EIDD-1931, και αντίστροφα. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι κοκτέιλ ότι τα δύο φάρμακα θα έδινε μεγαλύτερη θεραπευτική αποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα θα αποφεύγονταν η εμφάνιση ανθεκτικών στελεχών του ιού.
Ε) Το φάρμακο ίσως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για μελλοντική εμφάνιση νέων κορωνοϊών!!!

Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης