Λ. Αποστολίδης: Για το έγκλημα στα Τέμπη δεν φταίνε μόνον ο σταθμάρχης και οι δύο οδηγοί

Ο μοναδικός επιζών του πρώτου βαγονιού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας 56 στα Τέμπη, ο 21χρονος Γεράσιμος Γεωργιάδης, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για την τραγωδία στα Τέμπη ζητώντας επιπρόσθετα με σχετικό υπόμνημα να συσχετισθούν οι ποινικές δικογραφίες που έχουν σχηματιστεί τόσο από πλευράς του ειδικού εφέτη ανακριτή Λάρισας, όσο και από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για τη Σύμβαση 717.

Ο φοιτητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ συνεχίζει να δίνει μάχη για τη ζωή του στη Βοστώνη, μετά από πολύμηνη νοσηλεία στο νοσοκομείο Λάρισας και σύμφωνα με τον δικηγόρο Λουκά Αποστολίδη «βρίσκεται σε κώμα, ενώ ο πατέρας της οικογένειας και τα δύο αδέλφια του παιδιού δεν δέχονται ότι φταίνε μόνο ο σταθμάρχης και οι δύο οδηγοί».

Σύμφωνα με όσα είπε ο Λουκάς Αποστολίδης στον Αθήνα 984 και στον Δημήτρη Κουκλουμπέρη, «η δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας φωτογραφίζει ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας, αλλά και ενέργειες του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, ο οποίος συνέχισε να υπογράφει παρατάσεις στην αμαρτωλή σύμβαση 717 σε σχέση με την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, ο κ Καραμανλής ζήτησε το 2020 να δοθεί νέα παράταση στο έργο, όταν η ανάδοχος εταιρία όφειλε να το έχει ολοκληρώσει από το 2014 έως το 2016, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. Μάλιστα, η ίδια εταιρία, από το 2014-2019 κέρδισε τον διαγωνισμό δανειζόμενη την εμπειρία μιας γαλλο-ιταλικής εταιρίας, προκειμένου να εκπονήσει τις τεχνικές μελέτες. Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη εταιρία επί 5 χρόνια (2014-2019) δεν παρουσίασε καμία μελέτη. Τον επόμενο χρόνο, δηλαδή το 2020, ο κ. Καραμανλής ήρθε ως υπουργός να αιτηθεί ακόμα μια παράταση έως το 2021 για να τελειώσει το 2022, αλλά μέχρι σήμερα το έργο δεν έχει περατωθεί».

Και δεν ήταν όμως μόνον αυτό, καθώς όπως αποκάλυψε ο κ Αποστολίδης «το 2021 υπογράφηκε μια νέα σύμβαση ύψους 13 εκ 200 χιλιάδων ευρώ, σε μια περίοδο κατά την οποία ελέγχονταν 27 άτομα μέσω της ποινικής δικογραφίας της Εισαγγελέως και σίγουρα φωτογραφιζόταν και η πολιτική ηγεσία».

Υπενθυμίζεται ότι ποινικές διώξεις έχουν ασκηθεί -μέχρι στιγμής- σε 33 πρόσωπα, εκ των οποίων 15 είναι στελέχη του ΟΣΕ, 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και δύο στελέχη της Hellenic Train. Όλοι οι κατηγορούμενοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες που αφορούν αδικήματα «εξ αμελείας», χωρίς οι Αρχές να εξετάζουν αν μπορεί να αποδειχθεί ο «ενδεχόμενος δόλος» των κατηγοριών, δηλαδή αν οι κατηγορούμενοι -έχοντας γνώση για την κατάσταση ασφαλείας του σιδηροδρόμου- υπονόμευσαν συνειδητά την ασφαλή μετακίνηση των επιβαινόντων.

Ο κ Αποστολίδης σημείωσε ακόμη ότι πολλές φορές διατύπωσε το ερώτημα για το αν υπήρξε εισαγγελική εποπτεία στο μπάζωμα της περιοχής της τραγωδίας, χωρίς ωστόσο να πάρει οποιαδήποτε απάντηση.

«Τώρα όμως», όπως είπε, «αυτή κατατέθηκε στη μηνυτήρια αναφορά, αλλά και στο υπόμνημα προς τον εφέτη ανακριτή ώστε να πληροφορηθούμε αν υπήρξε ή όχι εισαγγελέας, οπότε μιλάμε για μια παράνομη επιχείρηση». Πρόσθεσε επίσης ότι «ζητά να μάθει ποιος έδωσε την εντολή ώστε να εμπλακεί το κυβερνητικό κλιμάκιο στο σημείο του πολύνεκρου δυστυχήματος».

Ως προς το θέμα της ενδεχόμενης ύπαρξης παράνομου φορτίου χημικών ουσιών στην εμπορική αμαξοστοιχία από τα Σκόπια, τόνισε πως «διερευνάται από πραγματογνώμονα αγγλικής εταιρίας , αλλά και από καθηγητή του ΕΜΠ, μέσω εκπόνησης εμπεριστατωμένης μελέτης».

Σχολιάζοντας το πόρισμα που κατέθεσε η κυβερνητική πλειοψηφία στην Εξεταστική Επιτροπή, ο Λουκάς Αποστολίδης έκανε λόγο για ντροπή. Και κατέληξε συμπληρώνοντας πως «γυρνά την πλάτη στο σχεδόν 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους που αξιώνουν να συγκροτηθεί Προανακριτική Επιτροπή».


Ελλάδα | Τρίτη 19 Μαρτίου 2024

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε