Leivadi Trail 2022: Αγώνας Ορεινού Τρεξίματος στο Λιβάδι Θεσσαλονίκης

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λειβαδιωτών διοργανώνει το 2ο Leivadi Trail 2022, την Κυριακή 10 Ιουλίου 2022, σε μονοπάτια και δασικές περιοχές του χωριoύ Λιβάδι Θεσσαλονίκης, με 3 διαδρομές: 24χλμ, 12χλμ και 4χλμ.

Μόλις 30 χιλιόμετρα από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, στο χωρίο Λιβάδι και συγκεκριμένα στο σημείο διεξαγωγής των αγώνων οι θερμοκρασίες πέφτουν τουλάχιστο κατά 10οC σε σχέση με τον αστικό ιστό, οι δρομείς θα αναμετρηθούν για 2η χρονιά.

Το υψόμετρο της περιοχής είναι μεταξύ 850μ. με 1020μ. και σας περιμένει για νέους αγώνες ορεινού τρεξίματος, σε έναν ανεξερεύνητο φυσικό παράδεισο.

Η εποχή είναι ιδανική για τρέξιμο στο βουνό, καθώς όλες οι διαδρομές θα είναι δασοσκεπής, με καστανιές, δρυς και οξιές στα καλύτερά τους να αγκαλιάζουν τον ουρανό και να συντροφεύουν, κατά τη διάρκεια ολόκληρης της διαδρομής, τους αθλητές.

Στην περσινή και 1η διοργάνωσης οι διαδρομές ήταν δύο: των 17,6χλμ και 4χλμ.
Φέτος οι διοργανωτές ενίσχυσαν τη μεγάλη διαδρομή με νέο απάτητο μονοπάτι, ώστε να ικανοποιήσουν τους αθλητές που επιθυμούν μία πιο μεγάλη και απαιτητική διαδρομή.

Διαμορφώθηκε επιπλέον μία διαδρομή μεσαίου μήκους 12χλμ και μικρής δυσκολίας για τους αθλητές που θέλουν ένα καλοστρωμένο και γρήγορο τερέν για βουνό και για ανθρώπους οι οποίοι θέλουν να ξεκινήσουν το ερασιτεχνικό αγωνιστικό βουνίσιο κομμάτι και να μετρήσουν τις δυνάμεις τους.

Παράλληλα, υποστηρίζεται η διαδρομή των 4χλμ. όπου και εκεί θα έχουμε βραβεύσεις διακριθέντων.

Οι αθλητές μπορούν να επιλέξουν μία από τις παρακάτω διαδρομές:
Panorama Race : 22,600χλμ | Υψομετρική διαφορά: 840μέτρα
Kalogeriko Race : 11,500χλμ | Υψομετρική διαφορά: 390μέτρα
Leivadi Family : 4 χλμ | Υψομετρική διαφορά: 110μέτρα

Πληροφορίες αγώνων – Όροι συμμετοχής:

Τόπος εκκίνησης – τερματισμού : Ο χώρος του Ηρώον 50μέτρα πριν την πλατεία και απέναντι από το αναψυκτήριο του πολιτιστικού συλλόγου. Υψόμετρο 850 μέτρα.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Κυριακή 10 Ιουλίου 2022
Ώρα εκκίνησης μεγάλης διαδρομής 22,600χλμ : 10:00 π.μ.
Ώρα εκκίνησης μεσαίας διαδρομής 11,500χλμ : 10:15 π.μ.
Ώρα εκκίνησης περιπατητικής διαδρομής 4χλμ: 10:45 π.μ.
Κόστος εγγραφής: 20€ για τη διαδρομή των 22,600 χλμ, 15€ για τη διαδρομή των 11,500 και 5€ για τη διαδρομή των 4 χλμ.
Στη μικρή διαδρομή τα παιδιά έως 8 ετών συμμετέχουν δωρεάν.

Όριο συμμετεχόντων 22,600 χλμ: 200 συμμετοχές
Όριο συμμετεχόντων 11,500 χλμ: 250 συμμετοχές
Όριο συμμετεχόντων 4 χλμ: 250 συμμετοχές
Διαδρομή – Χρονομέτρηση: Η χρονομέτρηση θα γίνει ηλεκτρονικά (chip).
Απονομές θα γίνουν στις 13:30 περίπου

Δικαίωμα Συμμετοχής:

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι αθλητές και αθλήτριες, άνω των 18 ετών, οι οποίοι θα τρέξουν με δική τους ευθύνη και θα πρέπει να έχουν εξεταστεί πρόσφατα από γιατρό και θα υπογράψουν τσεκάροντας την πρωτότυπη υπεύθυνη δήλωση, που θα εμφανιστεί αμέσως μετά την καταχώρηση των στοιχείων στην φόρμα εγγραφής. Για ηλικίες κάτω των 18 ετών απαραίτητη προϋπόθεση η συγκατάθεση γονέα με υπεύθυνη δήλωση.

Οι εγγραφές ξεκινούν από τη Δευτέρα 23/05/22 και θα πρέπει να γίνουν το αργότερο μέχρι την Πέμπτη 30/06/22 ή έως τη συμπλήρωση των συμμετοχών ανά διαδρομή. Εγγραφές στη σελίδα https://leivadi.com/αίτηση-εγγραφής-στην-εκδήλωση-leivadi-trail

Η εκδήλωση θα διεξαχθεί τηρώντας όλα τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα για τον COVID-19 που θα ισχύουν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Πριν, μετά και κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Στην επίσημη προκήρυξη των διοργανωτών αναφέρεται ότι η φετινή διοργάνωση είναι αφιερωμένη στο Άλκη Καμπανό.
Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα:

Φέτος, είναι μία ιδιαίτερη συγκινησιακή χρονιά για τον τόπο μας, διότι ως γνωστόν χάθηκε ένας νεαρός και όμορφος νέος, αφού έπεσε θύμα της οπαδικής βίας τον περασμένο Φλεβάρη. Φυσικά αναφερόμαστε στον Άλκη Καμπανό, ο οποίος τυγχάνει να κατάγεται από το Λιβάδι, αφού ο πατέρας του γεννήθηκε και μεγάλωσε στο χωριό μας.

Έτσι, λοιπόν, σε συνεννόηση και με την παρουσία της οικογένειας θα τον τιμήσουμε αφιερώνοντας τη μεγάλη διαδρομή στη μνήμη του.

Αναλυτικά οι περιγραφές των αγώνων:

Leivadi trail Panorama Race 22,600 χλμ

Από την κοινή αφετηρία ξεκινάει η μεγάλη και αρκετά απαιτητική διαδρομή μας, όπου έχουν την ευκαιρία όλοι οι συμμετέχοντες μέσα από τον αγώνα τους να συναντήσουν και να λάβουν πλήρη γνώση των φανταστικών περιμετρικών διαδρομών γύρω από το Λιβάδι.

Αφού διανύσουμε περίπου 100 μέτρα συναντούμε την πλατεία και οδεύοντας στον δρόμο που απλώνεται μπροστά μας επιλέγουμε τον δεξί ανηφορικό χωματόδρομο. Κινούμαστε 1 χιλιόμετρο περίπου και στρίβουμε αριστερά για το παρεκκλήσι της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, όπου μέσα από μονοπάτι περνάμε στο άλλο παρεκκλήσι της Αγίας Παρασκευής, το οποίο βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το πρώτο.

Ακολουθούμε μία διαδρομή ανάμεσα σε καστανιές και οδηγούμαστε στην κορυφή του ησυχαστηρίου της Αγίας Κυριακής, και εκεί έχουμε την ευκαιρία να φύγει η ματιά μας σε όλο τον Θερμαϊκό. Φεύγουμε δεξιά και από την περιοχή Βουρνού Λάκα κατευθυνόμαστε στην αρχή ενός μονοπατιού στη θέση Σουλάδα.

Αυτό το μονοπάτι μήκους 3 χλμ περίπου, το οποίο περνάει από τη θέση Τσαπουρνίτσα και Αγρομηλιές καταλήγει στο εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας, όπου η ονομασία κατά τους παλαιότερους ονομάζεται Τραγάνη Λάκκος. Κάπου στο μέσο του μονοπατιού (5ο χλμ περίπου) θα βρίσκεται ο πρώτος σταθμός τροφοδοσίας.

Από το εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας στο 6ο χλμ έχουμε μία ανηφορική διαδρομή για περίπου 1,5 χλμ σε καλοστρωμένο χωματόδρομο στον οποίο καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας το τοπίο μας ανταμείβει αφού εκατέρωθεν αντικρίζουμε ένα συνεχές καταπράσινο τοπίο με δέντρα και βλάστηση.

Σε δασοσκεπή χωματόδρομο και στρίβουμε αριστερά και σε 500 μέτρα περίπου συναντάμε την έκταση και το οίκημα στο οποίο λειτουργούσε η φάρμα “Αραβάνι” όπου η θέα είναι μοναδική ατενίζοντας τη λίμνη Βόλβη.

Συνεχίζοντας, κατηφορίζουμε για 600 μέτρα περίπου και στρίβουμε δεξιά και συναντούμε για 600 μέτρα περίπου το πρώτο μονοπάτι της διαδρομής. Βρισκόμαστε στο 8,5ο χλμ. Συνεχίζουμε και εισερχόμαστε σε ένα κομμάτι περίπου 2,5 χιλιομέτρων που αποτελούσε μέρος του παλιού μονοπατιού των κατοίκων του Λιβαδίου προς Ζαγκλιβέρι και κατευθυνόμαστε αντίστροφα προς το χωριό.

Εκεί μέσα σ’ ένα ανυπέρβλητης ομορφιάς τοπίο, έχουμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε την κοιλάδα τρέχοντας, όπου υπάρχει φυσική ροή νερού ανάλογα με την εποχή. Στην παλιά παραδοσιακή πηγή, ονόματι Πηγάδι, στο 11ο χλμ, υπάρχει ο δεύτερος σταθμός τροφοδοσίας με ισοτονικό και νερό, αναψυκτικό τύπου κόλα, μπανάνα, αλμυρά.

Φεύγοντας από εκεί και σε 200 περίπου μέτρα βγαίνουμε σε δασικό χωματόδρομο και κατευθυνόμαστε για περίπου 5χλμ περιμετρικά στο πίσω μέρος του βουνού όπου ακουμπάει ο οικισμός του χωριού απολαμβάνοντας το ήρεμο φυσικό τοπίο κατευθυνόμενοι προς το κομμάτι της διαδρομής που βλέπει τον Θερμαϊκό και αν υπάρχει καθαρή ατμόσφαιρα και τον Όλυμπο.

Στο 16ο χλμ περίπου υπάρχει ο τρίτος σταθμός με ισοτονικό, νερό, coca cola και σνακ. Μπαίνουμε σε ένα κατάφυτο μονοπάτι και για 300 περίπου μέτρα υπάρχει κοινή πορεία ανάβασης και κατάβαση, επιλέγοντας τη δεξιά στροφή κι ανηφορίζουμε. Σε απόσταση περίπου 3χλμ φτάνουμε στην κορυφή καλογερικό σε υψόμετρο 1010 μέτρων περίπου, όπου τα τελευταία 300 μέτρα πριν την κορυφή έχουν κλίση 10% με 15%.

Κατηφορίζουμε από την κορυφή και σε εναλλασσόμενο δάσος από δρυς και οξιές φτάνουμε από το αριστερό τώρα μέρος στον κοινό σταθμό τροφοδοσίας ο οποίος είναι και ο τελευταίος. Διασχίζουμε αριστερά άσφαλτο και περνάμε από θεόρατα πεύκα ( γνωστό ως θέση Πευκάκια) και σε περίπου 700 μέτρα στρίβουμε δεξιά από το ξωκλήσι του Αγίου Ραφαήλ.

Διασχίζουμε τον άσφαλτο για περίπου ένα χιλιόμετρο στην περιοχή Τσαΐρια και κατηφορίζουμε προς τον τερματισμό όπου έχουμε τη δυνατότητα να κοιτάξουμε το χωριό από μία άλλη πλευρά του φθάνοντας στον πολυπόθητο τερματισμό.

Leivadi trail Kalogeriko Race 11,500 χλμ
Περιγραφή διαδρομής Leivadi trail 11,500 χλμ:

Η μεσαία διαδρομή ξεκινάει από υψόμετρο 850 μέτρων. Με αφετηρία το Ηρώον και διασχίζοντας τη πλατεία του χωριού όπου υπάρχουν δύο υπεραιωνόβια πλατάνια. Στα 50 μέτρα από την πλατεία υπάρχει ένα κίτρινο γεφυράκι και διαλέγουμε τον ανηφορικό δρόμο στα δεξιά μας, όπου σε 100 μέτρα περίπου μπαίνουμε σε δασικό χωματόδρομο και κατευθυνόμαστε για περίπου 5χλμ περιμετρικά στο πίσω μέρος του βουνού όπου ακουμπάει ο οικισμός του χωριού απολαμβάνοντας το ήρεμο φυσικό τοπίο κατευθυνόμενοι προς το κομμάτι της διαδρομής που βλέπει τον Θερμαϊκό και αν υπάρχει καθαρή ατμόσφαιρα και τον Όλυμπο.

Όλη η διαδρομή είναι κατάφυτη και σε αρκετά σημεία οι πυκνές δεντροστοιχίες κρύβουν τον ουρανό. Στα 5,3 χλμ υπάρχει ο πρώτος σταθμός με ισοτονικό, νερό, coca cola και σνακ. Μπαίνουμε σε ένα κατάφυτο μονοπάτι όπου για 300 περίπου μέτρα υπάρχει κοινή πορεία ανάβασης και κατάβασης, επιλέγοντας τη δεξιά στροφή κι ανηφορίζουμε.

Σε απόσταση περίπου 3χλμ φτάνουμε στην κορυφή καλογερικό σε υψόμετρο 1010 μέτρων περίπου, όπου τα τελευταία 300 μέτρα πριν την κορυφή έχουν κλίση 10% με 15%. Κατηφορίζουμε από την κορυφή και σε εναλλασσόμενο δάσος από δρυς και οξιές φτάνουμε από το αριστερό τώρα μέρος στον δεύτερο και κοινό σταθμό τροφοδοσίας ο οποίος είναι και ο τελευταίος.

Διασχίζουμε αριστερά άσφαλτο και περνάμε από θεόρατα πεύκα (γνωστό ως θέση Πευκάκια) και σε περίπου 700 μέτρα στρίβουμε δεξιά από το ξωκλήσι του Αγίου Ραφαήλ. Διασχίζουμε τον άσφαλτο για περίπου ένα χιλιόμετρο στην περιοχή Τσαΐρια και κατηφορίζουμε προς τον τερματισμό όπου έχουμε τη δυνατότητα να κοιτάξουμε το χωριό από μία άλλη πλευρά του φθάνοντας στον πολυπόθητο τερματισμό.

Leivadi trail Family 4 χλμ
Περιγραφή περιπατητικής διαδρομής Leivadi trail 4χλμ:

Από την κοινή αφετηρία στο Ηρώον του χωριού θα ξεκινήσει και η περιπατητική διαδρομή 4χλμ. Η διαδρομή ξεκινάει και περνάει την πλατεία του χωριού και στη συνέχεια κατευθύνεται σε ανηφορικό χωματόδρομο για περίπου 300μέτρα. Στρίβουμε αριστερά όπου διαβαίνουμε το δασικό δρόμο ο οποίος οδηγεί σε 1,5χλμ περίπου στο προσκύνημα της Αγίας Κυριακής.

Προτού φθάσουμε εκεί και κατά μήκος της διαδρομής στα δεξιά μας, περνάμε το παραδοσιακό ξωκκλήσι της Αγίας Παρασκευής. Οι περιπατητές του κομματιού αυτού θα διαπιστώσουν στο διάβα τους δεξιά και αριστερά τεράστιες καστανιές όπου σε αυτή την περιοχή υπάρχουν άφθονες. Το κάστανο, αποτελούσε τροφή των κατοίκων στα δύσκολα χρόνια του πολέμου.

Στο μετόχι της Αγίας Κυριακής η θέα από τα περίπου 900 μέτρα του Θερμαϊκού είναι φανταστική. Κατεβαίνουμε για περίπου 1200 μέτρα και συναντάμε την άσφαλτο όπου για 1200 μέτρα περίπου έχοντας την ευκαιρία να ατενίσουμε πετρόκτιστες κατοικίες και φυσικό περιβάλλον σαν σε καμβά, όπου και τερματίζουμε.

3. Δικαίωμα Συμμετοχής:

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι μικροί και μεγάλοι, οι οποίοι θα τρέξουν με δική τους ευθύνη και θα πρέπει να έχουν εξεταστεί πρόσφατα από ιατρό και θα υπογράψουν τσεκάροντας την πρωτότυπη υπεύθυνη δήλωση, που θα εμφανιστεί αμέσως μετά την καταχώρηση των στοιχείων στην φόρμα εγγραφής.

Στην περίπτωση συμμετοχής ανηλίκων στον Αγώνα Δρόμου 4χλμ, η αίτηση συμμετοχής υποβάλλεται από τον ασκούντα την επιμέλεια γονέα. Με την υποβολή της αντίστοιχης αίτησης συμμετοχής θεωρείται ότι έχει δοθεί συναίνεση του γονέα για τη συμμετοχή του τέκνου στον Αγώνα.

Info

2ο Leivadi trail 2022
Χωριό Λιβάδι Θεσσαλονίκης

Κυριακή 10 Ιουλίου 2022 στις 8:30

Πρόσβαση:
Mε αυτοκίνητο από Θεσσαλονίκη:
Από την οδό Θεσσαλονίκης-Μουδανίων μετά από το Mediterranean Cosmos στρίβουμε στην έξοδo Θέρμη-Πολύγυρος. Συνεχίζουμε προς τη Ραιδεστό, κατευθυνόμαστε προς τα Βασιλικά και στρίβουμε αριστερά για Περιστερά-Λιβάδι.

Στα 2χλμ περίπου στη διασταύρωση συνεχίζουμε ευθεία για Λιβάδι. Σε περίπου 8χλμ συναντάμε το χωριό.

Mε αυτοκίνητο από Χαλκιδική:
Από τον δρόμο Πολυγύρου – Θεσσαλονίκης στρίβετε προς Γαλάτιστα. Από το τέλος της Γαλάτιστας υπάρχει νέος ασφαλτοστρωμένος δρόμος που οδηγεί στο δρόμο για Λιβάδι και Πετροκέρασα. Στην κορυφή, κατευθυνόμαστε αριστερά όπου σε 2χλμ περίπου μας υποδέχεται το Λιβάδι.

Πληροφορίες – επικοινωνία:
Site: www.leivadi.com
Facebook: Πολιτιστικός Σύλλογος Λειβαδιωτών Θεσσαλονίκης
E-mail: trail@leivadi.com

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.