Κριτική της ταινίας Μαζί Ξανά (“Hors-Saison”) Αισθηματικό δράμα, γαλλικής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Στεφάν Μπριζέ, με τους Γκιγιόμ Κανέ, Άλμπα Ρορβάχερ, Σαρίφ Αντουρά, Λουσέτ Μποντίν κα.
Ο Στεφάν Μπριζέ, καταξιωμένος για το διεισδυτικό πολιτικό και κοινωνικό του σινεμά («Σε Πόλεμο», «Ο Νόμος της Αγοράς»), σε τούτη δω την τελευταία του ταινία, δοκιμάζει κάτι εντελώς διαφορετικό, μπαίνοντας στο χώρο της ρομαντικής δραμεντί και αποδεικνύοντας ότι μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα ακόμη και από τους «μετρ» του είδους.
Ο Γάλλος σκηνοθέτης, με την ταινία του, που προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, φτιάχνει μια έξοχη δραμεντί, γεμάτη ευαισθησία, μελαγχολική ρομαντική ματιά, κινηματογραφώντας χαμηλόφωνα, ένα περίπλοκο ρομάντζο, μια σύντομη συνάντηση δυο παλαιών εραστών – των άψογων Γκιγιόμ Κανέ και Άλμπα Ρορβάχερ, που ξαναβρίσκονται τυχαία μετά από πολλά χρόνια για να θυμηθούν με ωριμότητα τη σχέση τους.
Ο Ματιέ, ένας ηθοποιός του σινεμά, λίγο πριν το ντεμπούτο του στο θέατρο, από το άγχος και τον πανικό εγκαταλείπει τα πάντα για να περάσει μια εβδομάδα, εκτός σεζόν, σε ένα παραθαλάσσιο κέντρο θαλασσοθεραπείας στη δυτική Γαλλία. Η παρουσία του δεν θα περάσει απαρατήρητη από τους ντόπιους και σύντομα θα λάβει ένα μήνυμα από έναν παλιό του έρωτα, την Αλίτσε, η οποία κατά τύχη μένει εκεί κοντά. Έτσι, δεκάξι χρόνια μετά τον χωρισμό τους, που οφείλεται στον Ματιέ, οι δυο τους θα ξανασυναντηθούν.
Κι εκεί που περιμένεις ένα ρομάντζο, που θα βρίθει από κλισέ, αισθηματικές κορυφώσεις και μελιστάλαχτες καταστάσεις, βρίσκεσαι μπροστά σε μια ταινία που κατορθώνει να ξεπεράσει τις όποιες προσδοκίες, να κινηθεί μακριά από συνταγές και μελοδραματισμούς, για να μιλήσει καθαρά για τις ανθρώπινες σχέσεις, τον έρωτα, τη διαφορετική οπτική, την ουσία της ανθρώπινης ζωής.
Ο Μπριζέ, δουλεύοντας διεξοδικά τους χαρακτήρες των Κανιέ και Ρορβάχερ, θα προβάλλει την αλήθεια τους, θα τους δώσει σάρκα και οστά, αλλά και ψυχή. Είναι αληθινοί, με αδυναμίες, ορισμένες φορές απροσδόκητοι και ευμετάβλητοι, όπως οι κανονικοί άνθρωποι, συνθέτοντας ένα από τα ομορφότερα και ιδιαίτερα ζευγάρια της μεγάλης οθόνης των τελευταίων χρόνων.
Το καλογραμμένο σενάριο, από τον Μπριζέ και την Μαρί Ντρικέρ, που εμπεριέχει αρκετές δόσεις χιούμορ και συγκίνησης, βρίσκει ευρηματικούς τρόπους να σκάψει βαθύτερα από το σύνηθες στις προσωπικότητες των ηρώων και να φέρει στο προσκήνιο την ουσία. Για τους λόγους που ερωτευόμαστε, τους ανθρώπους που επιλέγουμε ή απορρίπτουμε, για τις καταστάσεις, την ψυχολογία και τα πρόσωπα που μας οδηγούν σε άλλες επιλογές συντρόφου, τον χρόνο που μας διαμορφώνει, για το πώς μας βλέπουν οι άλλοι και είναι δύσκολο να κατανοήσουμε. Και βεβαίως, για τον τρόπο που ζούμε με τα «πρέπει» των άλλων, για τη μελαγχολική πλευρά της φύσης του ανθρώπου, που μπορεί να ξεπλυθεί από τα δάκρια ακόμη κι αν έχουν μια πίκρα αυτογνωσίας.
Ο Μπριζέ, είναι φανερό ότι η ενσυναίσθηση, με την οποία προσεγγίζει τα κοινωνικά προβλήματα με τα οποία καταπιάνεται και τον έχουν καθιερώσει, τον βοηθάει να εισέλθει και στα βαθιά πελάγη του συναισθηματισμού, που γίνονται αγριεμένα κύματα, όταν χτυπούν την ακτή στη δυτική Γαλλία.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Ματιέ, διάσημος ηθοποιός, καταφεύγει σε ένα πολυτελές σπα μιας μικρής παραθαλάσσιας πόλης της δυτικής Γαλλίας για να ξεφύγει από μία επαγγελματική αποτυχία, η οποία εντείνει το ψυχολογικό και υπαρξιακό του αδιέξοδο. Εκείνο που δεν ξέρει είναι ότι εκεί μένει η Αλίς, με την οποία έζησαν μια δυνατή ερωτική ιστορία πριν από δεκαπέντε χρόνια…
ΑΠΕ ΜΠΕ | Κριτική ταινίας: Χάρης Αναγνωστάκης
Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε