Σχόλια/Κριτική
Οι αδελφοί Νταρντέν πιστοί στο σινεμά που εκπροσωπούν, αυτό της κοινωνικής αφύπνισης, των διεισδυτικών πολιτικών μηνυμάτων, της υπενθύμισης προς όλους μας για το βασανισμένο κομμάτι της ανθρωπότητας, εδώ θα καταπιαστούν με ακόμη ένα βασανισμένο παιδί, όπως στη “Ροζέτα” ή το “Παιδί με το Ποδήλατο” κλπ.
Με τη λιτή κινηματογραφική αφήγηση που τους καθορίζει, δίχως μεγαλοστομίες ή διδακτισμούς και περιττές αναλύσεις, οι Νταρντέν, με την κάμερα στο χέρι, όπως συνηθίζουν, καταγράφουν την πορεία του κεντρικού τους ήρωα, του Αχμέντ, ενός εσωστρεφούς, ατσούμπαλου παιδιού που πέφτει θύμα ενός φονταμενταλιστή ιμάμη, φανατίζεται και γίνεται όργανό του.
Μια ταινία πρόωρης ενηλικίωσης, που αποφεύγει τις δραματικές εξάρσεις, αλλά μεθοδικά χτίζει την πλοκή και την υπόγεια έντασή της, πάνω στη ψυχολογία του παιδιού, σε έναν κόσμο που δύσκολα μπορεί να κατανοήσει- έναν κόσμο που δύσκολα πλέον μπορούμε να κατανοήσουμε.
Ωστόσο, η ταινία δεν έχει την ίδια αποτελεσματικότητα με προηγούμενες δημιουργίες τους. Τι δεν έχει πάει καλά; Μήπως γιατί οι Νταρντέν, που διαθέτουν, ομολογουμένως, βαθιά πολιτική σκέψη, φωτίζουν τη μια πλευρά του προβλήματος και όχι και τις δύο; Ποια είναι η ευθύνη του λεγόμενου “πολιτισμένου” κόσμου για τον φανατισμό, την έκρηξη οργής, των καταπιεσμένων λαών;
Ο 14χρονος Ιντίρ Μπεν Αντί είναι εντυπωσιακός, με την ωριμότητα που προσεγγίζει τον ρόλο του, βοήθησε τα μέγιστα και στο βραβείο σκηνοθεσίας που πήραν οι Νταρντέν στις Κάννες.