Σχόλια/Κριτική
Ακολουθώντας τη φόρμα του ντοκιμαντέρ, ο Σπύρος Ιακωβίδης αφήνει υποσχέσεις για το μέλλον, στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία του, που κέρδισε το βραβείο του Κοινού στο περσινό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και ήταν υποψήφιο για πολλά βραβεία, μεταξύ των οποίων και για τις ερμηνείες και εκείνο του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Ο Ιακωβίδης, παρακάμπτοντας έξυπνα πολλές από τις γνώριμες αδυναμίες του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, προσφέρει μία ευδιάθετη κωμωδία, που στον πυρήνα της, ωστόσο, κρύβει ένα δράμα. Αυτό της ασφυξίας που επικρατεί στην ελληνική οικογένεια και την κοινωνία, μια αφορμή για να ρίξει την πλάγια ματιά του στη σύγχρονη Ελλάδα. Με τη μορφή ενός ψευδοντοκιμαντέρ, θα επικεντρωθεί στις προσπάθειες μίας Ελληνίδας μάνας να βρει τον πρωτότοκο γιο της που έχει εξαφανιστεί για δυο μέρες και ανακαλύπτει ότι κατηγορείται για απάτη. Σε αυτή την προσπάθεια θα τη βοηθήσει ένας Ελληνο-Αφρικάνος ταξιτζής, ενώ από κοντά είναι και δυο κινηματογραφιστές που καταγράφουν την ιστορία. Το φιλμ, αν και ορισμένες φορές τρέχει πίσω από μανιέρες – όπως αυτή της καταπιεστικής δυναμικής Ελληνίδας μάνας (πειστικότατη η Ελένη Κοκκίδου) ή του αχαΐρευτου γιου – και από κωμικά-σατιρικά κλισέ, καταφέρνει ως ένα σημείο να αναδείξει τη θέληση μιας παραδοσιακής οικογένειας να μπει στο νόημα της νέας ελληνικής πραγματικότητας, που μοιάζει, όμως, με ένα μπερδεμένο κουβάρι προβλημάτων και δυσαρμονίας. Και ταυτόχρονα οι ήρωες να νιώθουν ότι κάθε προσπάθεια αντιμετώπισης της νέας πραγματικότητας δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Χάρης Αναγνωστάκης