Σχόλια/Κριτική
Η περιπέτεια αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας της αποξένωσης του Ιταλού σκηνοθέτη Μικελάντζελο Αντονιόνι καθώς και την πρώτη του συνεργασία με μια ηθοποιό που έμελλε να γίνει η μούσα του τη Μόνικα Βίτι, με την οποία συνεργάστηκε και για τα άλλα δυο μέρη της τριλογίας (Η νύχτα (La Notte, 1961) και Η Έκλειψη (L'Eclisse, 1962). Τα γυρίσματα έγιναν στη Σικελία καθώς και στα Αιολικά νησια που την πλαισιώνουν. Η ταινία που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ των Καννών το 1960 έλαβε αρνητικά σχόλια κατά την πρώτη της προβολή, ενώ κάποιοι παραπονέθηκαν για τη σκηνή, στην οποία η Βίτι προχωρά για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ένα διάδρομο, φωνάζοντας Cut!. Όλα όμως άλλαξαν μετά την δεύτερη προβολή (35 κριτικοί έσπευσαν να εκθειάσουν την ταινία) κι η ταινία κατάφερε ν'αποσπάσει το μεγάλο βραβείο από την κριτική επιτροπή του φεστιβάλ και να αποτελέσει έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους του ευρωπαϊκού σινεμά. Ο καινοτόμος τρόπος αφήγησης του Αντονιόνι σε συνδυασμό με τη φωτογραφία του Άλντο Σκαβάρντα συνετέλεσαν στη διαχρονικότητα της. Δύο χρόνια αργότερα οι κριτικοί κατέταξαν την ταινία στη δεύτερη θέση της λίστας με τις καλύτερες όλων των εποχών, ακολουθώντας τον Πολίτη Κέιν (Citizen Kane) του Όρσον Γουέλς.
Μόνικα Βίτι: H μούσα του Αντονιόνι και ο τραγικός επίλογος