Mafia Mamma (2023)

★★★
Δράσης, Έγκλημα, Κωμωδία

101'

United Kingdom, Italy, United States

English

H Κριστίν Μπαλμπάνο Τζόρνταν (Τόνι Κολέτ) χρειάζεται μία αλλαγή στη ζωή της. Ο γιος της φεύγει για σπουδές, ο γάμος της κλονίζεται και η επαγγελματική της ζωή έχει καταλήξει σε αδιέξοδο. Η Κριστίν λαχταράει μία ζωή στην οποία η ενσυναίσθηση και το χάρισμα της στην επίλυση προβλημάτων θα θεωρούνται προσόντα και όχι εμπόδια. Ώσπου δέχεται μία αναπάντεχη κλήση από την Μπιάνκα (Μόνικα Μπελούτσι), μία γυναίκα που δεν γνωρίζει, η οποία της ανακοινώνει ότι πέθανε ο παππούς της στην Ιταλία. Φεύγει από την Καλιφόρνια με προορισμό τη Ρώμη για να παρευρεθεί στην κηδεία, όπου ανακαλύπτει ότι η οικογενειακή επιχείρηση είναι μία οργανωμένη εγκληματική οργάνωση και ότι οι αντίπαλοι έχουν ξεχυθεί εναντίον της οικογένειας Μπαλμπάνο. Η Κρίστιν καλείται να αναλάβει την επιχείρηση, σύμφωνα με τις επιθυμίες του παππού. Αρχικά απρόθυμη, η μέχρι τώρα ευχάριστη προς όλους Κριστίν συνειδητοποιεί ότι πέρα από το να αποφεύγει δολοφονικές απόπειρες σε βάρος της, η επαφή με τη Μαφία έχει και τα καλά της. Βρίσκεται πλαισιωμένη από μία ομάδα που εκτιμά αυτά που έχει να δώσει, η γκαρνταρόμπα της αναβαθμίζεται και είναι φανταστική, η Μπιάνκα στέκεται δίπλα της σαν φύλακας άγγελος και η ίδια κάνει επιτέλους ένα μεγάλο διάλειμμα από τις ατελείωτες τηλεδιασκέψεις. Είναι ένα μεγάλο βήμα για μία γυναίκα που μέχρι πριν λίγο έτρεχε για να μεγαλώσει μία οικογένεια και δεν προλάβαινε να δει ούτε τον Νονό. Καθώς μεταμορφώνεται σε Mafia Mamma, η Κριστίν αναγνωρίζει ότι η οικογένεια Μπαλμπάνο, όπως και η ίδια, μπορεί να εξελιχθεί και να οδηγηθεί σε νέα ξεκινήματα.

Catherine Hardwicke

Amanda Sthers, J. Michael Feldman & Debbie Jhoon

Alex Heffes

Toni Collette, Monica Bellucci, Sophia Nomvete, Alessandro Bressanello, Tommy Rodger, Eduardo Scarpetta, Jay Natelle, Tim Daish

Σχόλια/Κριτική


Ταινία που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, για όλους τους λάθους λόγους και διαψεύδει τις όποιες προσδοκίες για μία έστω απλώς διασκεδαστική ιστορία. Η Κάθριν Χάρντγουικ («Δεκατριών», «Λυκόφως», «Η Κοκκινοσκουφίτσα»), η οποία σπανίως έκανε κάποια ενδιαφέρουσα ταινία, εδώ βγάζει τον χειρότερο εαυτό της, έχοντας ως μοναδική δικαιολογία το χείριστο σενάριο. Στην προσπάθειά της να κάνει μία γκανγκστερική κωμωδία ή σωστότερα, μία παρωδία του είδους, τελικά είναι σαν να παρωδεί την ίδια της την ταινία. Μία συνηθισμένη νευρωτική νοικοκυρά, που η ζωή της λιμνάζει και ο άντρας της την απατά, θα μάθει ότι ο Ιταλός παππούς της πέθανε και της αφήνει στη Ρώμη την οικογενειακή επιχείρηση, δηλαδή, μία εγκληματική οργάνωση, η οποία πλήττεται από έναν πόλεμο με την αντίπαλη μαφιόζικη συμμορία. Η ταινία της Χάρντγουικ, όμως, πλήττεται από την υπερβολή, που ξεπερνά τα όρια του γκροτέσκο, τις χοντράδες, τις ανεκδιήγητες ερμηνείες – η Τόνι Κολέτ εντελώς ακατάλληλη για τον ρόλο, ενώ η Μόνικα μοιάζει με καρικατούρα της κινηματογραφικής της περσόνας – και φυσικά το σενάριο, ένας αχταρμάς από αλλοπρόσαλλες ιστορίες, ανόητες φάρσες και κλισέ χαρακτήρες. Ένα φιλμ, που ξεκινάει μετρίως και εξελίσσεται αποκαρδιωτικά, με το δεύτερο μέρος να είναι εντελώς χαοτικό και σπασμωδικό, ενώ η αισθητική του αμερικάνικου χιούμορ δεν προκαλεί το γέλιο, αλλά τα νεύρα του θεατή. Οι ερμηνείες αχαρακτήριστες, ακόμη και αυτές των Ιταλών μαφιόζων, που παρουσιάζονται ως πρότυπα ηλιθιότητας, ενώ το μόνο που απαλύνει λίγο τον πόνο του θεατή είναι ορισμένα πλάνα της Ρώμης. Χάρης Αναγνωστάκης

Trailer