Master Gardener (2022)

★★★
Δράμα, Θρίλερ, Μυστηρίου

111'

United States

English

Ο Νάρβελ Ροθ (Τζοελ Έτζερτον) είναι ο μεθοδικός φροντιστής των κήπων μιας πανέμορφης όσο και ιστορικής έπαυλης. Όταν η εργοδότριά του (Σιγκούρνι Γουίβερ) τού ζητάει σαν χάρη να προσλάβει ως βοηθό την ατίθαση ανιψιά της, τότε ανοίγουν οι πύλες του χάους στον μέχρι πρότινος δωρικό βίο του μοναχικού άντρα για να επαναφέρουν φαντάσματα του παρελθόντος από τα οποία ο ίδιος πίστευε ότι είχε απαλλαγεί.

Paul Schrader

Paul Schrader

Devonté Hynes

Sigourney Weaver, Joel Edgerton, Quintessa Swindell, Esai Morales, Eduardo Losan, Victoria Hill, Amy Le, Erika Ashley

Σχόλια/Κριτική


Στιβαρό και αρκετά ενδιαφέρον δραματικό θρίλερ του βετεράνου σεναριογράφου («Ο Ταξιτζής», «Οργισμένο Είδωλο») και σκηνοθέτη («Επάγγελμα Ζιγκολό», «Ακρότητες») Πολ Σρέιντερ, που για μια ακόμη φορά, όπως συμβαίνει με τους ιδεολόγους καλλιτέχνες, επανέρχεται στις γνώριμες εμμονές του. Η τελευταία ταινία του Σρέιντερ προβλήθηκε στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας εκτός του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος, κάτι που πιθανώς οφείλεται στην επανάληψη της θεματικής του, αλλά και στην όχι και τόσο αποτελεσματικότητα της παραγωγής. Από το φιλμ δεν λείπουν τα ηθικά κηρύγματα, τα οποία ορισμένες φορές δεν συμβαδίζουν με το ύφος του σεναρίου, το οποίο υπογράφει ο ίδιος ο Αμερικάνος σκηνοθέτης. Ο καταραμένος ήρωας της ιστορίας είναι ένας κηπουρός σε ένα εντυπωσιακό κτήμα, που ανήκει σε μια πλούσια κληρονόμο. Μια φορά την εβδομάδα, ο λιγόλογος κηπουρός δειπνεί μαζί της και στη συνέχεια τη συνοδεύει στο κρεβάτι της. Της το χρωστά, καθώς δεν είναι απλώς η ιδιότροπη εργοδότριά του, αλλά η γυναίκα που του έδωσε μια δεύτερη ευκαιρία να ξεφύγει από το σκοτεινό και βίαιο παρελθόν του. Όταν η πλούσια κληρονόμος θα πάρει υπό την προστασία της ακόμη μία χαμένη ψυχή, την εγγονή της αδελφής της, που είναι μπλεγμένη με επικίνδυνες παρέες και θα την τοποθετήσει δίπλα στον κηπουρό, η συνύπαρξή τους θα σπάσει τη ρουτίνα του κηπουρού και θα ξυπνήσει τους εφιάλτες του παρελθόντος. Το κινηματογραφικό σύμπαν του Σρέιντερ κάνει και πάλι την εμφάνισή του. Παρά ταύτα αποφεύγει να γίνει κουραστικός, αλλά σίγουρα δεν ανανεώνει τους γνωστούς προβληματισμούς του για την πίστη, τη συγχώρεση, την τιμωρία και την εξιλέωση. Το φιλμ, μπορεί να αποκτά την πρέπουσα ένταση κατά διαστήματα, να κρύβει εκπλήξεις, να σκιαγραφεί με προσοχή τα πορτρέτα των χαρακτήρων του, αλλά δεν καταφέρνει να δώσει την αίσθηση μίας ψυχομένης αυθεντικής ιστορίας, να συναρπάσει. Πιθανότατα, γιατί ο βασικός χαρακτήρας του κηπουρού δεν έχει να αναμετρηθεί παρά μόνο με τις ενοχές του και τα φαντάσματα του παρελθόντος. Και ακόμη, ίσως γιατί υπάρχουν στιγμές αφηγηματικής αμηχανίας και οι εμμονές, οι ιδεολογικές αναφορές του Σρέντερ, που κυριαρχούν έναντι των χαρακτήρων και τη δραματουργικής εξέλιξης. Ίσως γιατί πλέον η ηλικία δεν κρύβεται. Ικανοποιητικές οι ερμηνείες – ειδικά από τον Έτζερτον και την έμπειρη Γουίβερ – αλλά - κακά τα ψέματα - δύσκολα μπορούν σήμερα να ελκύσουν το ευρύτερο κοινό. Χάρης Αναγνωστάκης  

Trailer