Μέρες Ξηρασίας (2022)

Kurak Günler | Burning Days
★★★★★
Δράμα, Θρίλερ

129'

Turkey, France, Germany, Netherlands, Greece, Croatia

Turkish

Σε αυτή την τολμηρά στιλιζαρισμένη ταινία που αναμειγνύει την εικονογραφία του γουέστερν και του νεο-νουάρ με την αιχμηρή κοινωνική κριτική, ο Εμρέ, ένας νέος και αφοσιωμένος εισαγγελέας, διορίζεται σε μια μικρή πόλη που μαστίζεται από τη λειψυδρία και τα πολιτικά σκάνδαλα. Αν και στην αρχή νιώθει ευπρόσδεκτος, στην πορεία οι συναντήσεις του κινούνται σε υψηλούς τόνους και άθελά του εμπλέκεται στην τοπική πολιτική σκηνή. Όταν ο Εμρέ έρχεται πιο κοντά με τον ιδιοκτήτη της τοπικής εφημερίδας, οι φήμες οργιάζουν και η ένταση κορυφώνεται. Εκρηκτική από την πρώτη κιόλας σκηνή (όταν μια τρύπα στη γη μάς βυθίζει σ’ ένα σύμπαν γεμάτο βία και αίμα) και καθηλωτική ως τους τίτλους τέλους, αυτή η οξυδερκής αλληγορία για την ομοκοινωνικότητα και την εξουσία επινοεί μια νέα γλώσσα για να καταδικάσει μια κοινωνία που έχει φτιαχτεί από άντρες. Κυρίως, όμως, πραγματεύεται με λεπτούς χειρισμούς τις εσωτερικές τους συγκρούσεις.  

Emin Alper

Emin Alper

Stefan Will

Selahatti̇n Paşali, Eki̇n Koç, Erol Babaoğlu, Erdem Şenocak, Seli̇n Yeni̇nci̇, Görkem Ipek, Onur Gürçay, Sinan Demirer

Σχόλια/Κριτική


Ο Εμίν Αλπέρ έχει αποδείξει με τις ταινίες του «Πίσω από τους Λόφους», «Τρεις Αδελφές» και το εξαιρετικό «Frenzy» ότι είναι ένας σπουδαίος κινηματογραφιστής, ένας σκηνοθέτης που τιμά την ποιητική, λυρική παράδοση του τούρκικου σινεμά, ξέρει να βάζει στη σειρά τις όμορφες εικόνες του, να διηγείται ιστορίες. Εδώ, όμως, θα αφήσει πίσω του τον κινηματογράφο με τον οποίο έγινε αναγνωρίσιμος σε όλο τον κόσμο και θα μπει με φόρα και με μία πρωτόγνωρη ένταση, που ορισμένες φορές φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαχειριστεί απόλυτα, στο νεο-νουάρ, να δώσει το δικό του «Τσάινα Τάουν» και μάλιστα να φτάσει στα άκρα τις επικρίσεις του για τη διαφθορά της χώρας του, την πατριαρχική δομή της και τα στερεότυπα, τα οποία πληγώνουν τα πιο ευαίσθητα κομμάτια του πληθυσμού της τεράστιας χώρας.
Ο Αλπέρ θα προσεγγίσει με ρεαλισμό τον ήρωά του, ενός νεαρού εισαγγελέα που θα βρεθεί σε μια κωμόπολη της Τουρκίας, όπου θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα πολιτικό σκάνδαλο και τη διαχείριση της ύδρευσης που απειλεί το μέρος, έναν βιασμό και τις επιπτώσεις για τη σχέση που θα συνάψει με έναν ντόπιο δημοσιογράφο.
Η ταινία του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και πολιτικό θρίλερ, αν δεν υπήρχαν ορισμένες υπερβολές, οι οποίες φτάνουν στα όρια της χειραγώγησης του θεατή, καθώς απαντά στα φαινόμενα της υπερσυντηρητικής τουρκικής επαρχίας με στερεότυπα, κάνοντας φανερό ορισμένες φορές ότι η απόσταση που τον χωρίζει με αυτήν είναι χαώδης και δεν έχει καμία διάθεση να καταλάβει ή να κάνει αυτός ένα βήμα προς αυτήν.
Η εμμονή του για τα κακώς κείμενα της χώρας του, τον παρασύρει σε δραματικές εξάρσεις, πολλές αχρείαστες αναδρομές και επαναλήψεις, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί την ξεχωριστή ματιά του, την ένταση ενός αγωνιώδους θρίλερ, αλλά και τη δύναμη των ποιητικών πλάνων του, με αρωγό την θαυμαστή φωτογραφία του Χρήστου Καραμάνη.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Τουρκίας ο νεοφερμένος εισαγγελέας Εμρέ καλείται να αντιμετωπίσει τα πολιτικά σκάνδαλα της τοπικής εξουσίας, το πρόβλημα της διαχείρισης της ύδρευσης και έναν βιασμό, στον οποίο είναι αυτόπτης μάρτυρας. Πηγή ΑΠΕ / Χάρης Αναγνωστάκης

Trailer