Σχόλια/Κριτική
Δεν είναι τόσο η πλοκή της ταινίας η οποία έχει αμφίρροπη εξέλιξη και η κατάληξή της που κρίνεται μέχρι την τελευταία στιγμή, προκαλώντας αισθήματα αγωνίας σε όσους το παρακολουθούν ούτε και το νέο γουέστερν ύφος το οποίο συνδυάζει όμορφα τα ερημικά τοπία με την δράση δημιουργώντας την αίσθηση της απομόνωσης από τον πολιτισμό . Το πιο σημαντικό σε αυτή την ταινία είναι η σχέση ανάμεσα στον John Ryder (Hauer), ο οποίος κάνει ωτοστόπ για να μετακινηθεί στο Texas εν μέσω καταιγίδας, και στον νεαρό Halsey (Howell) ο οποίος μεταφέρει ένα όχημα στον ιδιοκτήτη του. Η είσοδος του αγνώστου στο όχημα θα βάλει άμεσα σε κίνδυνο τον νεαρό ο οποίος αρχικά θα βγάλει τον επικίνδυνο ψυχοπαθή εκτός του οχήματος. Όμως το κίνητρο του Ryder είναι να σκοτώσει, χωρίς κανένα περαιτέρω πάθος (ψυχική ορμή) ενώ τα θύματα (των επόμενων οχημάτων) δεν συμβάλλουν με κανένα τρόπο στη θυματοποίησή τους. Ο ίδιος ο ήρωας θα βρεθεί κατηγορούμενος για φόνους ενώ είναι αθώος ενώ ο δολοφόνος αρχίζει να δημιουργεί μια διαπροσωπική σχέση με τον νεαρό. Αυτό θα γίνει λόγω της ευχαρίστησης που αντλεί από την εξουσία ζωής και θανάτου που έχει απέναντι στα θύματα του. Μόνη σύμμαχος του νεαρού μια νέα κοπέλα (Leigh) η οποία τον πιστεύει και θα τον υποστηρίξει. Η απόκτηση, η διατήρηση και η επιβολή του πλήρη ελέγχου επί της τύχης των θυμάτων είναι η απόλυτη ικανοποίηση για τον Ryder. Για αυτό και η αποτυχία του στην περίπτωση του νεαρού θα ξεκινήσει ένα ασταμάτητο και υπερ του δέοντος βίαιο παιχνίδι εξουσίας που συχνά καταλήγει σε έναν φαύλο κύκλο. Το μεγαλύτερο όμως επίτευγμά του Ryder είναι η διαμόρφωση του χαρακτήρα του νεαρού και η μεταμόρφωση του σε ένα πλάσμα που λειτουργεί με τα ένστικτα της επιβίωσης και εκφράζεται πλέον με ξέφρενη μανία ισάξια του διώκτη του. Ο σκηνοθέτης Robert Harmon δημιουργεί μια ταινία αγωνίας η οποία θα βρει μιμητές στο μέλλον. Οι υπερβολές καθώς και οι (σχεδόν) υπεράνθρωπες δυνάμεις του Ryder δίνουν το παρόν σε βαθμό που η ταινία να θεωρείται B movie (πρώτης βέβαια γραμμής) όμως το σενάριο του (Extra Vagant) Eric Red και οι σκηνές βίας και δράσης είναι που το αναγάγουν σε cult αίσθηση σαδομαζοχιστικού παιχνιδιού με ξέφρενο ρυθμό και άγνωστο τέλος. Το western βρίσκει τρόπο να ξαναβγεί στο προσκήνιο έστω και μέσω μιας συνεχόμενης παράνοιας. Ο Eric Red ένα χρόνο αργότερα θα συνεργαστεί με μια ικανή γυναίκα (Bigelow) για να παρουσιάσει ένα άλλο κορυφαίο νέο western βαμπιρικών διαστάσεων το Near Dark. Το The Hitcher έχει αναπτύξει έναν κύκλο πιστών οπαδών . Η έντονη λατρεία μερίδας θεατών προς την ταινία της χάρισε με το πέρασμα του χρόνου το status του cult . Ενίοτε η λατρεία αυτή εκφράζεται μέσα από ποικίλες ενέργειες όπως κινηματογραφικά φεστιβάλ, sequels κ.α. Φιλμ σχετικά χαμηλού προϋπολογισμού θεωρείτε αντίπαλο δέος του εμπορικού κινηματογράφου δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποκουλτούρα που έρχεται σε αντίθεση με κοινωνικά αποδεκτές αντιλήψεις και καταστάσεις.