Έπεσε το Google σε πολλές περιοχές - Προβλήματα σε λογαριασμούς Gmail και Youtube

Νέους κανονισμούς για το Διαδίκτυο θέσπισε η ΕΕ - Στο κάδρο γίγαντες του διαδικτύου

Φρένο στο ψηφιακό μονοπώλιο επιχειρούν να βάλουν με νέο νόμο που ψηφίστηκε οι Ευρωπαίοι, βάζοντας στο κάδρο γίγαντες του διαδικτύου όπως η Google, η Amazon και η Facebook.

Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), έχει στόχο την αντιμετώπιση των ψηφιακών μονοπωλίων, ενώ ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, απαιτεί από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να καταπολεμήσουν πιο αποτελεσματικά τις παραπλανητικές διαφημίσεις και το παράνομο περιεχόμενο.

Οι εταιρείες θα αντιμετωπίζουν επιβολή προστίμου που αντιστοιχεί στο 10% του παγκόσμιου ετήσιου τζίρου τους για παραβάσεις του DMA και 6% για παραβάσεις του DSA.

To Eυρωπαϊκό Κοινοβούλιο και οι χώρες-μέλη είχαν συμφωνήσει επί της αρχής νωρίτερα φέτος αλλά άφησαν ορισμένες λεπτομέρειες προς διευκρίνιση.

Όπως επισημαίνει το Reuters οι δύο νέοι κανονισμοί βασίστηκαν στην εμπειρία της επιτρόπου Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βέσταγκερ, η οποία έχει διενεργήσει αρκετές αντιμονοπωλιακές έρευνες.

Για την επιβολή του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές η Βέσταγκερ σύστησε ομάδα εργασίας με περίπου 80 αξιωματούχους, αριθμός που σύμφωνα με τους επικριτές της είναι ανεπαρκής.

Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες εγκρίθηκε με 539 ψήφους υπέρ, 54 ψήφους κατά και 30 αποχές. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές εγκρίθηκε με 588 ψήφους υπέρ, 11 κατά και 31 αποχές.

Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες

Ο DSA μεταξύ άλλων απαγορεύει τη στόχευση διαφημίσεων σε παιδιά, καθώς και τις διαφημίσεις που στοχεύουν ενήλικες με βάση ευαίσθητα δεδομένα όπως η θρησκεία, το φύλο και οι πολιτικές πεποιθήσεις.

Απαγορεύονται επίσης οι τακτικές που παραπλανούν τους χρήστες ώστε να δίνουν τα προσωπικά δεδομένα τους σε εταιρείες του Διαδικτύου ή να επιλέγουν τις ρυθμίσεις που προτιμούν οι ίδιες οι εταιρείες.

Ακόμα, οι εταιρείες υποχρεώνονται να λάβουν νέα μέτρα για την προστασία των ανήλικων χρηστών, την καταπολέμηση του παράνομου εμπορίου, της παραπληροφόρησης και της χειραγώγησης ψηφοφόρων, μεταξύ άλλων.

Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές

Ο DMA επιβάλλει αλλαγές στις πρακτικές των επιχειρήσεων αναγκάζοντάς τες να καταστήσουν συμβατές μεταξύ τους τις εφαρμογές τους για ανταλλαγή μηνυμάτων.

Τις υποχρεώνει επίσης να προσφέρουν στους εταιρικούς χρήστες πρόσβαση στα δεδομένα που τους αφορούν.

Οι εταιρικοί χρήστες θα μπορούν ακόμα να διαφημίζουν ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες σε πλατφόρμες τρίτων.

Οι εταιρείες του Διαδικτύου δεν επιτρέπεται να ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες εις βάρος του ανταγωνισμού, ούτε να εμποδίζουν τους χρήστες να απεγκαθιστούν προεγκατεστημένες εφαρμογές –μια πρόβλεψη που πλήττει ιδιαίτερα την Google και την Apple, οι οποίες ελέγχουν την αγορά κινητών τηλεφώνων.

Διαβάστε επίσης:

Νέος «Τειρεσίας»: Θα «φακελώνει» τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων προς το Δημόσιο

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε