18.4 C
Thessaloniki
17.8 C
Athens

Ο πιανίστας και συνθέτης Cyprien Katsaris παρουσιάζει το νέο άλμπουμ του: Μπετόβεν – Μία χρονολογική Οδύσσεια

Με την ευκαιρία της επετείου των 250 χρόνων από την γέννηση του Μπετόβεν, στις 16 Δεκεμβρίου 2020 (To 2020 είναι έτος Μπετόβεν), ο παγκοσμίου φήμης Γαλλο- Κύπριος πιανίστας και συνθέτης Cyprien Katsaris, παρουσιάζει το νέο του άλμπουμ (μία συλλογή από 6 CDs), που κυκλοφόρησε από την προσωπική του δισκογραφική εταιρεία «PIANO 21» αφιερωμένο στον Μπετόβεν, με τίτλο: ΜΠΕΤΟΒΕΝ: ΜΙΑ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΥΣΣΕΙΑ, BEETHOVEN:A CHRONOLOGICAL ODYSSEY

Το άλμπουμ περιέχει μια σειρά από συνθέσεις του Μπετόβεν από τις πρώιμες μέχρι τις τελευταίες του και συμπεριλαμβάνει μια επιλογή από σπουδαία πρωτότυπα έργα και σπάνιες μεταγραφές από τον ίδιο τον Μπετόβεν και από άλλους συνθέτες.

Οι λάτρεις του Μπετόβεν και του Cyprien Katsaris έχουν την δυνατότητα να το προμηθευτούν από το κατάστημα Opera CD, Ακαδημίας 57, Αθήνα, Τηλ. 210 3626137, 2103625065, e mail: [email protected], απευθείας ή μέσω του e-shop

CYPRIEN KATSARIS/ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ ΚΑΤΣΑΡΗΣ
“Mια ισχυρή προσωπικότητα με αστραφτερά δάκτυλα… Έχει ένα έντονο μουσικό προφίλ, που τον τοποθετεί σε μια κατηγορία κατά πολύ ανώτερη από αυτή των συμβατικών ερμηνευτών της διεθνούς σχολής του σύγχρονου πιάνου”.
(Απόσπασμα από το βιβλίο του κριτικού μουσικής της εφημ. Νew York Times: Harold C. Schonberg. The Great Pianists: From Mozart to the Present. New York: Simon & Schuster, 1987).

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
O Γαλλο-ελληνοκύπριος πιανίστας και συνθέτης Cyprien Katsaris γεννήθηκε στη Μασσαλία. Άρχισε να μελετά πιάνο σε ηλικία τεσσάρων ετών στο Cameroun, όπου πέρασε την παιδική του ηλικία. Πρώτη του δασκάλα υπήρξε η Marie-Gabrielle Louwerse.
Αποφοίτησε από το Ωδείο του Παρισιού, όπου μελέτησε πιάνο με την Aline van Barentzen και τη Monique de la Bruchollerie (Πρώτο Βραβείο, 1969), καθώς και μουσική δωματίου με τον René Leroy και τον Jean Hubeau (Πρώτο Βραβείο, 1970). Απέσπασε βραβεία στους παρακάτω διεθνείς διαγωνισμούς: Cziffra, Πρώτο Βραβείο, Βερσαλλίες, 1974 – Albert Roussel, Παρίσι, 1970 – Reine Elisabeth, Βρυξέλλες, 1972 (ήταν ο μοναδικός δυτικο-ευρωπαίος που βραβεύθηκε) – Alex de Vries, Αμβέρσα, 1972 – Νέων Ερμηνευτών Rostrum-UΝΕSCO, Μπρατισλάβα, 1977.
Έδωσε το πρώτο του δημόσιο κοντσέρτο στο Théâtre des Champs-Elysées του Παρισιού, στις 8 Μαΐου 1966, στο πλαίσιο του Διαγωνισμού Νέων «Το Βασίλειο της Μουσικής», όπου ερμήνευσε την Ουγγρική Φαντασία του Franz Liszt με τη Συμφωνική Ορχήστρα Ile-de-France, υπό τη διεύθυνση του René-Pierre Chouteau.
Έχει συμπράξει με κορυφαίες ορχήστρες όπως: Φιλαρμονική Βερολίνου, Staatskapelle Dresden, Gewandhaus Λειψίας, Concertgebouw Amsterdam, the Philadelphia Orchestra, Cleveland, Washington D.C., Detroit, Montréal, Toronto, Philharmonia (Λονδίνο), Birmingham, Oxford Philomusica, ΝΗΚ (Tόκυο), Φιλαρμονική Ιαπωνίας, Μόσχας, Στρασβούργου, Δωματίου της Ευρώπης, Φεστιβάλ Βουδαπέστης, Suisse Romande, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Helsinki Philharmonic Orchestra ,St. Petersburg Symphony Orchestra, Bucharest George Enescu Philharmonic Orchestra, Milan RAI Symphony Orchestra,Solistes Européens Luxembourg, SWR Symphony Orchestra, Vienna Chamber Orchestra, Vancouver Symphony, Rotterdam Philharmonic Orchestra, Residenz Orchestra Den Haag, Brabant Orchestra, Korean Chamber Orchestra, Tapiola Sinfonietta, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Καμεράτα,  The Auckland Philharmonia,  με τη Φιλαρμονική του Μεξικού (στο κοντσέρτο εγκαινίων και στην ακόλουθη περιοδεία της ήταν ο προβεβλημένος σολίστας)κ.α
Συνεργάστηκε με διάσημους μαέστρους όπως: Leonard Bernstein, Eugene Ormandy, Kurt Masur, Myung-Whun Chung, Sir Simon Rattle, Mstslav Rostropovich, Charles Dutoit, Nikolaus Harnoncourt, Christoph von Dohnányi, Antal Doráti, Iván Fischer, Eliahu Inbal, Jean-Claude Casadesus, Serge Baudo, Marc Soustrot, Kent Nagano, Dmitri Kitajenko, James Conlon, Sir Charles Mackerras, Rudolf Barshai, Sándor Végh, Vladimir Fedoseyev, Karl Münchinger, o oποίος προσεκάλεσε προσωπικά τον Κυπριανό Κατσαρή να ερμηνεύσει με την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης, το Κοντσέρτο σε ρε μείζονα του Haydn, με την ευκαιρία του εορταστικού αποχαιρετιστήριου κοντσέρτου του το 1986 κ.α
Έχει εμφανισθεί στις πιο σημαντικές αίθουσες συναυλιών όπως: Philharmonie- Berlin, Musikverein-Vienna, Konzerthaus-Vienna, Mozarteum- Salzburg, Carnegie Hall- New York, Herbst Theatre- San Francisco, Suntory Hall- Tokyo, Symphony Hall- Osaka, Concertgebouw- Amsterdam, Herkulessaal- Munich, Philharmonie- Munich, Beethoven Hall- Bonn, Liederhalle- Stuttgart, Palais des Beaux-Arts- Bruxelles, Salle Pleyel- Paris, Théâtre des Champs-Élysées- Paris, Palacio de Bellas Artes- Mexico, Megaron- Athens, Megaron-Thessaloniki, Conservatory Hall- Shanghai, Beijing Concert Hall, Royal Festival Hall- London, Queen Elizabeth Hall- London, κ.α

Έχει συνεργαστεί με τις πιο ονομαστές δισκογραφικές εταιρίες: Teldec (Record of the Year Award, Γερμανία, 1984, που περιέχει την Ενάτη Συμφωνία του L.V. Beethoven σε μεταγραφή για πιάνο του Fr. Liszt – Grand Prix du Disque Franz Liszt, Βουδαπέστη, 1984 και 1989 – Grand Prix du Disque Frédéric Chopin, Βαρσοβία, 1985 – British Music Retailer’s Association’s Award, 1986), Sony Classical, EMI, Deutsche Grammophon, BMG-RCA, Decca, Pavane. Τον Ιανουάριο του 2001, ίδρυσε την προσωπική του δισκογραφική εταιρία Piano 21.
Η δισκογραφία του περιλαμβάνει σολιστικά έργα των μεγαλυτέρων συνθετών, όσο και έργα για πιάνο και ορχήστρα στα οποία περιλαμβάνονται τα Κοντσέρτα του Bach με την Ορχήστρα Δωματίου Franz Liszt, το Δεύτερο Κοντσέρτο του Brahms με την Ορχήστρα Philharmonia (Λονδίνο), υπό τη διεύθυνση του Eliahu Inbal, τα δύο Κοντσέρτα του Mendelssohn, με την Ορχήστρα Gewandhaus της Λειψίας (της οποίας υπήρξε διευθυντής ο Mendelssohn), υπό τη διεύθυνση του Kurt Masur καθώς και όλα τα Κοντσέρτα του  Mozart, ηχογραφημένα ζωντανά, με τη Salzburger Kammerphilarmonie, υπό τη διεύθυνση του Yoon Κ. Lee.
Παράλληλα με το κλασικό ρεπερτόριο, έχει ηχογραφήσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, έργα που είχαν χαθεί ή ξεχαστεί, όπως το Κοντσέρτο σε Ουγγρικό Στυλ των Liszt / Tchaikovsky, με την Oρχήστρα Φιλαδελφείας, υπό τη διεύθυνση του Eugene Ormandy, τη μεταγραφή για πιάνο που έκανε ο  L.V. Beethoven στο μπαλέτο του Τα Πλάσματα του Προμηθέα καθώς και την πρωτότυπη εκδοχή για πιάνο και φωνή, του έργου του Gustav Mahler Το Τραγούδι της Γης με τη μεσόφωνο Brigitte Fassbaender και τον τενόρο Thomas Moser.
Εκτός από τις δραστηριότητές του σαν σολίστ, ίδρυσε το Katsaris Piano Quintet, το οποίο έλαβε ενθουσιώδεις κριτικές από τον τύπο και το κοινό στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ιαπωνία.
Στη βιβλιογραφία που αφορά στο έργο του συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, εκτενείς αναφορές σε μονογραφίες και λεξικά (The Great Pianists: From Mozart to the Present, The New Grove Dictionary of Music and Musicians, Die Musik in Geschichte und Gegenwart: Allgemeine Enzyklopädie der Music (MGG), Baker`s Biographical Dictionary of Musicians, Harenberg Klaviermusikführer: 600 Werke von Barock bis zur Gegenwart, κά) καθώς και συνεντεύξεις, άρθρα και παρουσιάσεις σε εξώφυλλα, σε οδηγούς πιανιστικού ρεπερτορίου, στον περιοδικό και ημερήσιο τύπο (Reclams Klaviermusikführer 1, International Piano Quarterly, Piano, Piano Magazine, Fono Forum, Piano News, Piano Wereld, Der Spiegel, Stern, Τhe New York Times, κ.α.). Το έγκριτο γαλλικό μουσικό περιοδικό Diapason (ένθ. Les 100 Pianistes du Siècle) τον εντάσσει στους εκατό καλύτερους πιανίστες του εικοστού αιώνα.
Δύο διάσημοι σκηνοθέτες, ο Claude Chabrol και ο βραβευμένος με Oscar, François Reichenbach, τον κινηματογράφησαν σε κοντσέρτα του.
Το 1992 η ιαπωνική τηλεόραση NHK TV αφιέρωσε σειρά δεκατριών εκπομπών με masterclasses και ρεσιτάλ του, πάνω σε έργα Frédéric Chopin.
Στις 17 Οκτωβρίου 1999 έδωσε ρεσιτάλ στο Carnegie Hall, για την επέτειο των εκατό χρόνων από το θάνατο του Frédéric Chopin. Το κοντσέρτο ηχογραφήθηκε (audio και video) και εκδόθηκε από την Piano 21.
Διετέλεσε μέλος επιτροπών των παρακάτω διεθνών διαγωνισμών: Chopin, Βαρσοβία, 1990 – Liszt, Ουτρέχτη, 1996 – Vendôme Prize, Παρίσι, 2000 – Marguerite Long-Jacques Thibaud-Ville de Paris, 2001 – Seiler, Ρόδος, 2004 – Ιδρύματος Ευαγγελίας Τζιαρρή, Λάρνακα, 2005 – Beethoven, Βόννη, 2005.Beethoven
Το 2006, ο Κυπριανός Κατσαρής ήταν ο πρώτος πιανίστας που δίδαξε marsterclasses στο σπίτι του Franz Liszt στη Βαϊμάρη, από τότε που ο ίδιος ο συνθέτης δίδαξε εκεί για τελευταία φορά, το 1886. Επίσης δίδαξε masterclasses στα παρακάτω εκπαιδευτικά ιδρύματα: Mozarteum του Salzburg, Κολέγιο Μουσικής του Mannes (Νέα Υόρκη), Πανεπιστήμιο του Toronto, Ακαδημία Τεχνών του Μεξικού, Ακαδημία Τεχνών του Hong-Kong, Βασιλικό Ωδείο της Χάγης, Ελληνικό Ωδείο (Παράρτημα Αμαρουσίου) κα.
Τον Ιανουάριο του 2006, την ημέρα της επετείου για τα 250 χρόνια από την γέννηση του Mozart, εμφανίσθηκε στη επίσημη πρώτη συναυλία της  Mozart Orchestra Mannheim (μετά την ίδρυση της) την οποία διηύθυνε ο μαέστρος και ιδρυτής της  Thomas Fey.

Από το 1977 έως το 2007 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Echternach στο Λουξεμβούργο, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Aρχηγού του Κράτους, Μεγάλου Δούκα Henri.  
Τον Αύγουστο του 2008 στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, μετά από ειδική πρόσκληση. ο Cyprien Katsaris εμφανίσθηκε  στο “National Center for the Performing Arts” του Πεκίνου με την Beijing Symphony Orchestra και με άλλους 9 διεθνείς, επίλεκτους- πιανίστες από όλο τον κόσμο συμπεριλαμβανομένου του κινέζου «σταρ» Lang Lang, σε ένα κοντσέρτο για 10 πιάνα που γράφτηκε ειδικά γι αυτή την ιστορική συναυλία

Η συνεργασία του Συπριέν με τον θρυλικό έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη ξεκινάει το 1978 με μια συναυλία στο Παρίσι για τους πρόσφυγες της  Κύπρου και στη  συνέχεια το 1980 για την ηχογράγηση ενός cd με την ορχήστρα της Ραδιοτηλεόρασης του Λουξεμβούργου. Το 2017 ο Κατσαρής ηχογράφισε  και εξέδωσε με την Piano 21   την  διάρκειας 53 λεπτών σύνθεσή του για πιάνο  “Grand Fantasy on Zorba”. βασισμένη πάνω  στο έργο του Θεοδωράκη  το οποίο του εμπιστεύτηκε ο ίδιος ο Μίκης πολλά χρόνια πριν.

Τον Δεκέμβριο του 2018 ο Συπριέν Κατσαρής έλαβε τιμητική πρόσκληση μετά από επιθυμία του Προέδρου της Κίνας και έλαβε  μέρος ως ο μοναδικός   καλεσμένος   πιανίστας στην φαντασμογορική επίσημη τελετή λήξης του China International Film Festival όπου μεταξύ άλλων ήταν καλεσμένοι διεθνούς φήμης αστέρες του κινηματογράφου όπως η Juliette Binoche, Johnny Deep, Isabelle Huppert κ.α

Το έργο του έχει  τιμηθεί με τις  διακρίσεις: Ιππότης Τιμής του Cameroun, 1975 – Καλλιτέχνης της UΝΕSCO για την Ειρήνη, 1997 – Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών (Γαλλία), 2000 – Μετάλλιο Vermeil της πόλης του Παρισιού, 2001, “Commandeur de l?Ordre de Mérite du Grand-Duché de Luxembourg” (2009), Takis and Louki Nemitsas Foundation Prize, Λευκωσία (16.9.2011.), “150 Great Cypriots’ βραβεία εφημερίδας Φιλελεύθερος, Λευκωσία, 2015  ”Αριστείο Γραμμάτων, Τεχνών και Επιστημών” Υπ. Πολιτισμού, από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Νίκο Αναστασιάδη,  Λευκωσία 2016                                                               
Είναι μέλος της ADAP, Association of Artists for Peace, (Σύνδεσμος Καλλιτεχνών για την Ειρήνη) με έδρα το Παρίσι. Ηλεκτρονική διεύθυνση: www.cyprienkatsaris.net

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

“Eίχα την τύχη να ακούσω τον Κυπριανό Κατσαρή στη λαμπρή ερμηνεία του Τρίτου Κοντσέρτου του Rachmaninov και επίσης τη μεγαλειώδη ερμηνεία του τελευταίου μέρους του έργου μου Vingt Regards. Η ατσάλινη τεχνική, το φλογερό πνεύμα, η αυθεντία και κυρίως η ακτινοβολία και η ηχητική του υπεροχή, κάνουν τον Κυπριανό Κατσαρή έναν εξαίρετο πιανίστα και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στη μελλοντική του πορεία”.
Olivier Messiaen

“Είμαι πεπεισμένος ότι ο Κυπριανός Κατσαρής αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική αξία της γενιάς του”.
Gyorgy Cziffra                   

GRAMOPHON: Μ. Βρετανία
Tο άλμπουμ   του Cyprien Katsaris έρχεται σαν ένα καλοδεχούμενο  δώρο, σαν ένα  αντίδοτο απέναντι  στις αμέτρητες  ηχογραφήσεις  που κυκλοφορούν, με το πλήρες έργο   του συνθέτη…..
“Ο Γαλλοκύπριος βιρτουόζος  είναι συνηθισμένος να σκέφτεται  έξω από τον καθιερωμένο τρόπο και έχει  συλλάβει την ιδέα   να παρουσιάσει ένα χρονολογικό πρόγραμμα των αυθεντικών έργων του Μπετόβεν αλλά και των μεταγραφών των έργων του.
Είναι μια ελκυστική πρόταση τόσο για τους λάτρεις του Μπετόβεν όσο και για τους φανατικούς  του ρεπερτορίου. Δε θα συναντήσετε συχνά την “Ανοιξη” και τις σονάτες για βιολί του  Kreutzer  σε μεταγραφή για σόλο πιάνο ή τη μεταγραφή του Adagio από την Ενάτη Συμφωνία  του  Wagner.”

REVIEW ON THE CAMBRIDGE CRITIQUE:Μ. Βρετανία
Η ερμηνεία του Κατσαρή είναι διαποτισμένη με εκλεπτυσμένο πάθος  όπου απαιτείται, αλλά γεμάτο, δυνατό και τολμηρό. Το όραμα του είναι τεράστιο – ένα δυναμικό άλμπουμ ένα  εξαπλό πακέτο ( 6 cd’s) μουσικής απόλαυσης που θα ενισχύσει την άποψή σας  για  τη μουσική του   Μπετόβεν. »

CLASSICS TODAY REVIEW: Διεθνές
«Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Cyprien Katsaris παρουσιάζει  την πιο μεγαλοφυή άποψη για την επέτειο του Μπετόβεν.
Ενθαρρύνω τους λάτρεις του πιάνου και τους  φανατικούς  των μεταγραφών να ακολουθήσουν τον Κατσαρή, για να  ξεφύγουν  από το συμβατικό μονοπάτι του Μπετόβεν.  Τα ενημερωτικά συνοπτικά  σχόλια  του πιανίστα κοσμούν και   ολοκληρώνουν  αυτό το συναρπαστικό και πολύ ευχάριστο άλμπουμ. »

MIDLANDS CLASSICAL MUSIC MAKING: Μ. Βρετανία
«Η 250η επέτειος από τη γέννηση του Μπετόβεν θα δει πολλές εορταστικές νέες ηχογραφήσεις, αλλά λίγες τόσο φανταστικά δομημένες όσο αυτή.
Ο Κατσαρής δίνει συμπαγείς και στιβαρές εκτελέσεις από τις οκτώ σονάτες του Μπετόβεν, συμπεριλαμβανομένης μιας συγκλονιστικής και φλογερής Appasssionata και φέρνει στο φως επίσης συναρπαστικά σπάνια έργα του  Beethoven. »

PIZZICATO: Λουξεμβούργο  
«Μια εξαιρετικά πρωτότυπη συνεισφορά στο Έτος του Μπετόβεν. Ο  Katsaris δεν χρειάζεται πλέον να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Δείχνει το μεγάλο ταλέντο του και το κύρος  του με ερμηνείες που είναι πολύ προσωπικές, αλλά ποτέ  υπερβολικές,  ακαδημαικές ή ακόμη και εξεζητημένες. Είτε στις μεταγραφές είτε στις  σονάτες, οι απόψεις του είναι αξιοθαύμαστα περίτεχνες και  δομημένες.
Οι δυναμικές διαβαθμίσεις του Katsaris και το στιβαρό,  εμφατικό φινάλε του στη  Moonlight Sonata είναι τόσο εκπληκτικά όσο η ρητορική της  Tempest Sonata, η συνοχή  της Appassionata ή η πολύπλευρα  πειστική δραματουργία στο Opus 111. »

ONLINEMERKER.COM: Γερμανία
Σε κάθε περίπτωση  ο Katsaris  είναι ευλογημένος με το ταλέντο να  αφηγείται μουσικές  ιστορίες.  Γήινος στην έκφρασή  του, γεμάτος ευρηματικότητα και αυθορμητισμό στις δυναμικές του αντιθέσεις ,  ανάλαφρος  στο άγγιγμα του, η ερμηνεία  του συνδυάζει εκπληκτική τεχνική με μια αδιάκοπη απόλυτη φρεσκάδα.

PIANO NEWS: Γερμανία
Ο Cyprien Katsaris βρήκε πραγματικά την  αποστολή   του ως “εξερευνητής” ή μάλλον ως  ιδιαίτερα  οξυδερκής ερμηνευτής  στην ανάμίξη του γνώριμου (οικείου)  με το άγνωστο.. Αυτό το άλμπουμ του Beethoven είναι κάτι το μοναδικό, ένα πραγματικό δώρο για το Έτος  Beethoven.

DIAPASON: Γαλλία
“Στην  ακριβή ερμηνεία  του Cyprien Katsaris (καλά ισορροπημένες αποχρώσεις,  σαφώς σχεδιασμένες φράσεις,  τέχνη των διαθέσεων)  απαντάται   η φαντασία της κάθε στιγμής, που  φέρνει στο φως μια   αναπάντεχη αντίστιξη, καθώς επανέρχεται  η ίδια μελωδική φράση,  ή μια τέτοια σαγηνευτική  στιγμή  που  τονίζεται  από  μια διακριτική επιβράδυνση. Με αυτό τον τρόπο ανανεώνεται η αντίληψή μας όσον αφορά στα  πιο γνωστά έργα του ρεπερτορίου και προσφέρεται στο ακροατήριο το ιδανικό πλαίσιο για την ουσιαστική τους υπόσταση.
Jérôme Bastianelli

AUDIOFILE – MAGAZINE: Γαλλία
Ακόμη και αν το έτος της 250ης επετείου  ήδη μετρά πολλές προτάσεις, αναμφίβολα λίγες   ανταποκρίνονται  στο ύψος  αυτής το θαυμάσιας ιστορικής έρευνας, καθώς και της αναζήτησης των  αισθήσεων , που εξυπηρετείται από μια ερμηνεία υψηλής  καλλιτεχνικής αξίας  και μεγάλης  δεξιοτεχνίας. Bravissimo!

FONOFORUM: Γερμανία
Όποιος ακούσει   αυτό το άλμπουμ  μπορεί να βιώσει κάθε δυνατή διάσταση  του Μπετόβεν, ακόμη και στα πιο λησμονημένα και υποτιμημένα έργα του.

RECORD GEIJIUTSU MAGAZINE : Ιαπωνία
Η ηχογράφηση του μήνα!  (Ιούλιος 2020)

Τελευταία νέα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Thessaloniki
clear sky
18.2 ° C
19.4 °
16.7 °
18 %
1.9kmh
0 %
Πα
17 °
Σα
18 °
Κυ
13 °
Δε
12 °
Τρ
11 °