Οι σίριαλ κίλερ επιστρέφουν στις οθόνες μας

Οι σίριαλ κίλερ επιστρέφουν στις οθόνες μας

Ο καστανάνθρωπος
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Δημιουργός: Ντόρτε Βέρνε Χο, Μίκελ Σέρουπ
Ερμηνείες: Ντανίκα Κούρσιτς, Ντέιβιντ Ντένσικ, Ιμπεν Ντόρνερ

Η ανεξάντλητη σκανδιναβική αστυνομική λογοτεχνία μπορεί να αποτελέσει σταθερή πηγή έμπνευσης για τηλεοπτικές μεταφορές, κάτι το οποίο αποδεικνύει και η νέα μίνι σειρά του Netflix με τίτλο «Καστανάνθρωπος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Ο Καστανάνθρωπος» | Soren Sveistrup (Τα αγαπημένα μας βιβλία)

H σειρά μάς στέλνει συγκεκριμένα στη Δανία, που συγκλονίζεται από μια σειρά άγριων φόνων γυναικών. Η αστυνόμος Νάια Τούλιν μαζί με τον συνεργάτη της, Μαρκ Χες, θα κληθούν να εξιχνιάσουν την υπόθεση προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουν το νόημα των «καστανανθρώπων», των μικρών ομοιωμάτων δηλαδή που αφήνονται σαν υπογραφή του εκτελεστή στον τόπο του εγκλήματος. Παράλληλα, η υπόθεση εξαφάνισης ενός νεαρού κοριτσιού, κόρης μιας υπουργού της κυβέρνησης, έρχεται ξανά στο προσκήνιο.

Η μίνι σειρά των έξι επεισοδίων είναι αυτό ακριβώς που υπόσχεται η περιγραφή της: ένα ατμοσφαιρικό αστυνομικό θρίλερ, ποτισμένο από μπόλικη βορειοευρωπαϊκή μουντάδα και κατάθλιψη, μαζί με τακτοποιημένη πλοκή και καλοστημένες ανατροπές. Οπτικά το επίπεδο είναι επίσης υψηλό, με τα κατακόκκινα –κυριολεκτικά και μεταφορικά– καστανοδάση να κυριαρχούν σε μερικά υπέροχα πλάνα, ενώ και ο χειρισμός της κάμερας υπηρετεί άψογα τις στιγμές έντασης, όταν αυτές προκύπτουν. Μοναδικό πιθανό ψεγάδι είναι οι κάπως άνευρες ερμηνείες, που δεν διευκολύνουν ακριβώς την επικοινωνία ήρωα – θεατή.

Το χρυσό γάντι ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2019)
Σκηνοθεσία: Φατίχ Ακίν
Ερμηνείες: Γιόνας Ντάσλερ, Μαργκαρέτε Τίζελ, Αδάμ Μπουσδούκος

Η πιο προκλητική, τολμηρή ταινία του πολύ αγαπητού (και) στη χώρα μας Φατίχ Ακίν είναι ένα σοκαριστικό αλλά πολύ καλοφτιαγμένο θρίλερ, το οποίο βλέπουμε στην πλατφόρμα του Cinobo. Η ιστορία του είναι αυτή ενός αληθινού σίριαλ κίλερ. Ο Φριτζ Χόνκα είναι ένας άσχημος, σχεδόν παραμορφωμένος νέος άνδρας, ο οποίος αναζητάει συντροφιά στο ποτό και στις γυναίκες που συναντά κάθε βράδυ στο ομώνυμο της ταινίας μπαρ. Μερικές από αυτές, ωστόσο, βρίσκουν φρικιαστικό τέλος στα χέρια του.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Ακίν φλερτάρει εδώ επικίνδυνα με τα όρια της γραφικής βίας· θέλει πραγματικά γερό στομάχι για να αντέξει κάποιος μερικές σκηνές, με τον ήχο να είναι συχνά εξίσου ανατριχιαστικός με την εικόνα. Αυτή, ωστόσο, είναι μόνο μια πρώτη ανάγνωση. Σε δεύτερο επίπεδο, το φιλμ αποτελεί ένα ενδιαφέρον κοινωνικό πορτρέτο, αναμφισβήτητα ωμό και άγριο, ταυτόχρονα όμως και αλλόκοτα ελκυστικό. Η φωτογραφία του Ράινερ Κλάουσμαν είναι εξαιρετική, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις σκηνές στο μπαρ, όπου βλέπουμε το γκροτέσκο πρόσωπο μιας Γερμανίας διαλυμένης σε κάθε επίπεδο, να ποτίζεται στο αλκοόλ και στην ανάλαφρη μουσική, σαν να πασχίζει να ξεχάσει. Ο νεαρός Γιόνας Ντάσλερ από την πλευρά του, αν και αγνώριστος κάτω από τα προσθετικά και το μακιγιάζ, καταφέρνει να αποδώσει πειστικά τον Χόνκα σε όλο του το απωθητικό μεγαλείο· άλλες φορές πάλι οι αντιδράσεις του είναι κωμικές, προκαλώντας ακόμη και το γνήσιο γέλιο του θεατή.

Αιμίλιος Χαρμπής-kathimerini.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε