Στις 19 Μαρτίου του 1939 γεννιέται η Ούρσουλα Άντρες (Ursula Andress), ελβετίδα ηθοποιός, το πρώτο κορίτσι του Τζέιμς Μποντ και σύμβολο του σεξ τη δεκαετία του 1960.
Ερμηνεύοντας ρόλους, επί το πλείστον, ωραίων γυναικών, η Ούρσουλα Άντρες θεωρείται ένα από τα παγκοσμίως παραδεκτά σύμβολα του sex, καθώς μερικές αισθησιακές εμφανίσεις της στο φακό, άφησαν εποχή…
Γεννήθηκε στην Ελβετία. Η οικογένειά της ήταν εξαιρετικά αυστηρή, σε σημείο που δεν επέτρεπε στα παιδιά να μιλάνε αν δεν τους απηύθυναν το λόγο οι γονείς τους.
Η μητέρα της ασχολούνταν με την κηπουρική και ο πατέρας της, Ρολφ, ήταν Γερμανός διπλωμάτης, που εξαφανίστηκε για άγνωστους λόγους στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η Άντρες ήταν ένα ατίθασο πνεύμα που ονειρευόταν μια καριέρα στο Χόλιγουντ.
Όταν ενηλικιώθηκε, τόλμησε να αψηφήσει τα συντηρητικά ήθη της οικογένειάς της και ταξίδεψε μέχρι την Ιταλία, όπου συμμετείχε σε διάφορες κωμωδίες.
Η εντυπωσιακή ομορφιά της σύντομα τράβηξε το ενδιαφέρον ενός από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς του κόσμου, του Μάρλον Μπράντο. Φήμες έλεγαν ότι ο Μπράντο υπήρξε και εραστής της Άντρες, αλλά δεν έχουν αποδειχτεί.
Το Χόλυγουντ και ο Τζέιμς Ντιν
Το 1955, η 19χρονη τότε Άντρες έφτασε στο Χόλυγουντ και υπέγραψε συμβόλαιο με το στούντιο Paramount. Της απαγόρευσαν να συμμετέχει σε ταινίες μέχρι να τελειοποιήσει τα αγγλικά της, αλλά της επέτρεπαν να κυκλοφορεί στους χουλιγουντιανούς κύκλους για γνωριμίες. Μία από αυτές ήταν και ο νεαρός ηθοποιός Τζέιμς Ντιν, ο οποίος τότε γινόταν ολοένα και περισσότερο γνωστός.
Η σχέση τους ήταν θυελλώδης και παθιασμένη, αλλά δεν είχε μέλλον. Διαφωνούσαν για τα πάντα…
Χώρισαν ένα μήνα πριν από τον πρόωρο θάνατο του Τζέιμς Ντιν σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, την 30η Σεπτεμβρίου του 1955.
Το 1957 παντρεύτηκε τον αμερικανό ηθοποιό, σκηνοθέτη και φωτογράφο Τζον Ντέρεκ (1926-1998), ο οποίος επέβλεπε κάθε πτυχή της καριέρας της, όπως το έκανε και αργότερα με τη δεύτερη σύζυγό του Μπο Ντέρεκ, που μπορεί να θεωρηθεί ένα αντίγραφο της Άντρες. Ο γάμος τους κράτησε εννέα χρόνια και το διαζύγιό τους το 1966 δεν διατάραξε τις φιλικές τους σχέσεις.
Ο Τζέιμς Μποντ και το θρυλικό λευκό μπικίνι
Το 1962 η Ούρσουλα Άντρες έπαιξε το κορίτσι του Τζέιμς Μποντ (Σον Κόνερι), ονόματι Χάνεϊ Ράιντερ, στην πρώτη ταινία της σειράς με τον τίτλο «Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007, εναντίον Δόκτορος Νο» («Dr No»), που σκηνοθέτησε ο Τέρενς Γιανγκ.
Η σκηνή κατά την οποία η Ούρσουλα Άντρες αναδύεται από τη θάλασσα με ένα λευκό μπικίνι (τολμηρό για την εποχή) στοιχειώνει ακόμη στο μυαλό πολλών ανδρών… Πρόκειται για το διασημότερο μαγιό στην ιστορία, ενώ αυτή είναι ίσως η πλέον αξιομνημόνευτη σκηνή από όλες τις ταινίες του Τζέιμς Μποντ.
Η μελωδία που σιγοτραγουδά με την ντουμπλαρισμένη φωνή της -καθώς είχε έντονη γερμανική προφορά όταν μιλούσε αγγλικά- είναι ένα γνωστό τζαμαϊκανό τραγούδι, με τίτλο «Under the Mango Tree». Μόλις όμως η κοπέλα αντιλαμβάνεται την παρουσία του άγνωστου άνδρα, τρομάζει και διακόπτει το τραγούδι της. Εκείνος – που δεν είναι άλλος από τον διάσημο Πράκτορα 007- την καθησυχάζει και η όμορφη νέα του συστήνεται ως «Ράιντερ. Χάνι Ράιντερ» και είναι η πρώτη από τους έρωτες του Μποντ.
Για την ερμηνεία της, η Ούρσουλα Άντρες απέσπασε Χρυσή Σφαίρα, τη μοναδική διάκριση της καριέρας της.
Η Ούρσουλα Άντρες έκανε το μπικίνι αποδεκτό στις παραλίες του κόσμου, σε μία εποχή κατά την οποία διατηρούσε ακόμη στοιχεία μεταπολεμικού συντηρητισμού…
Η Ούρσουλα Άντρες τα επόμενα χρόνια
Το 1963 ήταν μία παραγωγική χρονιά για τη νεαρή πρωταγωνίστρια. Έπαιξε δίπλα στον Έλβις Πρίσλεϊ στη μουσική κωμωδία «Ξεφάντωμα στο Μεξικό» («Fun in Acapulco») και στο κωμικό γουέστερν «Τέσσερις για το Τέξας» («4 for Texas»), δίπλα στον Φρανκ Σινάτρα, τον Ντιν Μάρτιν και την Ανίτα Έκμπεργκ, ενώ έκανε και μία γυμνή φωτογράφηση για το Playboy.
Τα επόμενα χρόνια η Ούρσουλα Άντρες απασχολούσε τον Τύπο για τους έρωτές της και λιγότερο για τις καλλιτεχνικές της επιδόσεις.
Στους άνδρες που πέρασαν από τη ζωή της αξίζει να αναφέρουμε τους Τζέιμς Ντιν, Ζαν-Πολ Μπελμοντό (ήταν η αιτία για τον χωρισμό του από την πρώτη του σύζυγο Ελοντίν Κονσταντέν), Φάμπιο Τέστι και Χάρι Χάμλιν, με τον οποίο απέκτησε το μοναδικό της παιδί.
Ανάμεσα στους εραστές της ήταν κι ένας Έλληνας, ο Ερρίκος Πετιλόν, ο οποίος είχε δηλώσει για τη σχέση τους: «Για μένα ήταν ένα πρόσωπο – μύθος. Συναντηθήκαμε, λοιπόν, είχαμε πολύ καλή χημεία και προέκυψε ένας έρωτας που κράτησε δύο χρόνια. Τώρα που κοιτάω πίσω ήταν μία εμπειρία πολύ ξεχωριστή».
Η Ούρσουλα Άντρες συνέχισε να γυρίζει ταινίες, από τις οποίες οι πιο γνωστές είναι η κωμωδία «Χαρέμι για δύο» («What’s New Pussycat», 1965) με συμπρωταγωνιστή τον Πίτερ Σέλερς και σεναριογράφο τον Γούντι Άλεν, η παρωδία των ταινιών του Τζέιμς Μποντ «Τζέιμς Μποντ 007: Καζινό Ρουαγιάλ («Casino Royale»), που γύρισε ο Τζον Χιούστον το 1966, το σπαγγέτι γουέστερν «Μονομαχία στον Κόκκινο Ήλιο» («Soleil Rouge», 1971), η ταινία επιστημονικής φαντασίας «Η σύγκρουση των Γιγάντων» («The Clash of Titans», 1981) και η ιστορική τηλεοπτική σειρά «Πέτρος ο Μέγας» («Peter the Great», 1986).
«Αν δεν μπορώ να είμαι δραστήρια, προτιμώ να πεθάνω» Ούρσουλα Άντρες
Το 2012 οι αναγνώστες της αγγλικής εφημερίδας «The Sun» απεφάνθησαν ότι είναι το πιο σέξι κορίτσι του Τζέιμς Μποντ, σε δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η εφημερίδα για τα 50 χρόνια της κινηματογραφικής διαδρομής του «Πράκτορα 007».
Στις μέρες μας, η Ούρσουλα Άντρες έχει αποσυρθεί από τα φώτα της δημοσιότητας. «Αν δεν μπορώ να είμαι δραστήρια, προτιμώ να πεθάνω», είχε δηλώσει κάποτε στην Daily Mail.
Όλα τα χρόνια της καριέρας της, δεν ήταν λίγοι οι επικριτές της, καθώς πολλοί σχολίαζαν αρνητικά ότι εκείνη δεν υπήρξε ποτέ ηθοποιός, παρά μόνο σύμβολο του σεξ και πως όταν η εξωτερική εμφάνισή της άρχισε να φθείρεται, η καριέρα της εξασθένισε σε μεγάλο βαθμό.
Ό,τι αρνητικό και να έχει γραφτεί για εκείνη το σίγουρο είναι ότι γυναίκες σαν την Ούρσουλα Άντρες, γεννιούνται μόνο μία φορά.
Διαβάστε επίσης: Ορνέλλα Μούτι η πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου
Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε
Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα
Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως