Παραλία Θεσσαλονίκης

Παραλιακό μέτωπο: Οκτώ αυταπόδεικτες αλήθειες που προκύπτουν από το κείμενο του ΕΧΣ

Παίρνει μπρος (;) ή μένει πίσω με διχασμό  η ενοποίηση και ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Θεσσαλονίκης από το Καλοχώρι μέχρι το Αγγελοχώρι, μήκους 40 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αν είναι εφικτό, τον Δεκέμβριο του 2022 θα υπογραφεί το προεδρικό διάταγμα και θα βρισκόμαστε ουσιαστικά στην αρχή. Μόνο από την απόφαση του 2017 μέχρι τη μελέτη πέρασαν 4 χρόνια. Δημιουργείται η εντύπωση ότι η μελέτη – σχέδιο της ενοποίησης του παραλιακού μετώπου, έχει στόχο κυρίως την επικοινωνία. Το σχέδιο για το ενιαίο θαλάσσιο μέτωπο ενώ αρχικά παρουσιάστηκε σαν κάτι μεγάλο, εμπεριέχει πολλά κενά. Μεγαλύτερο όλων η ανισότητα δυτικά – ανατολικά. Προβλέπονται θετικά πολεοδομικά παραγωγικά μέτρα ανατολικά και μόνο πεζόδρομος και απομάκρυνση 100 φορτηγών ύλης σε 27 μήνες δυτικά ως ήπια εξυγίανση.

Η ίδια η μελέτη αναφέρει στο κεφάλαιο 6 ότι δεν μπορεί να προσδιορίσει πόσες νέες μελέτες χρειάζονται, πόσος χρόνος χρειάζεται, το κόστος της επένδυσης, πόσο μάλλον και τη χρηματοδότηση. Είναι αδύνατο να μιλάμε για οποιαδήποτε χρηματοδότηση, όταν δεν μπορεί να προσδιοριστεί το κόστος μελετών και αναγκαίων έργων.  Οι υποσχέσεις για εύκολη χρηματοδότηση παραπέμπουν σε εμπειρίες 30ετίας, μετρό, ή άλλων στοιχειωμένων έργων. Στην ουσία, παραπέμπει σε μεγάλη αοριστία υλοποίησης και χρόνο πολλών δεκαετιών.

Προκαλεί η έλλειψη παραγωγικών πολεοδομικών παρεμβάσεων στη δυτική Θεσσαλονίκη, για να αναπτυχθεί η περιοχή με τους 400.000 κατοίκους.

Σύμφωνα με τη μελέτη, από τα 40 χλμ της έκτασης που παραλιακού μετώπου, τα 35 χλμ είναι ανατολικά και μόνο τα 4 χλμ. είναι δυτικά.

Δεν είναι ισόρροπη ανάπτυξη αυτό από μόνο του. Ανατολικά προβλέπονται πολεοδομικές παρεμβάσεις για νέες επενδύσεις.

Δυτικά προβλέπεται μόνο πεζόδρομος και 100 φορτηγά μπάζα. Προβλέπεται πριμοδότηση εκτάσεων ανατολικά και επιλεκτική υποβάθμιση δια της αποχής δυτικά. Οι παρεμβάσεις είναι διακοπτόμενες, Αξιός, Γαλλικός, Καλοχώρι, Δενδροπόταμος, λιμάνι, Καλαμαριά, αεροδρόμιο.

Παραλιακό Μέτωπο Χάρτης

Δυτικά είναι ο οικονομικός πνεύμονας της Θεσσαλονίκης. Μια συνεχής παράκτια ζώνη όχι από το Καλοχώρι, αλλά από τις εκβολές των Αξιού, Αλιάκμονα ως το Αγγελοχώρι την Αγία Τριάδα, με ισόρροπα κατανεμημένη ανάπτυξη, θα αναδεικνύει τη μοναδικότητα της πόλης.

Ανατολικά: δεκάδες έργα, παραλία, μαρίνες, χρήσεις γης, και 2 σαφείς πολεοδομικές αναπτύξεις για προσέλκυση επενδύσεων στην Πυλαία και αγρόκτημα ΑΠΘ.

Δυτικά: ένας πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος, καταστροφικό πολεοδομικό “φράγμα – τείχος”, μόνο 100 φορτηγών μπάζα, αντί για εμπλησμό και πλήρη εξυγίανση στο βούρκο, κλειδώνουν ολόκληρη την πόλη στα 3 χλμ.και εμποδίζουν την ανάπτυξη 400.000 κατοίκων. Αναζητείται ο αναφερόμενος “στόχος και ο θησαυρός”.

 

Δεν είναι δημόσιος ο κατάλογος 43 φορέων και 138 φορέων ή συλλογικοτήτων.

Στην ιστοσελίδα της περιφέρειας είναι αναρτημένη η διαβούλευση και μόνο. Δεν υπάρχει όμως ανοικτή διαβούλευση, αλλά αντίθετα αναφέρεται η αποστολή προτάσεων σε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Έτσι όμως, αποκλείεται η διαφάνεια των προτάσεων και ο αντικειμενικός διάλογος των ενδιαφερόμενων μερών, ακόμα και η ανταλλαγή απόψεων, όπως αντίστοιχα γίνεται εξάλλου στην ανοιχτή διαβούλευση της στο opengov.gr

Τις αρχικές αντίθετες προβλέψεις της ΠΚΜ στο Περιφερειακό Χωροταξικό, διόρθωσε θετικά η Κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τα ΓΠΣ των Δήμων δεν προτείνουν έργα, κανενός Δήμου, ούτε της Μενεμένης το 2016, ούτε του Δέλτα του οποίου το ΓΠΣ είναι του 2011, ούτε το ΓΠΣ Θεσσαλονίκης που δεν ολοκληρώθηκε ακόμη. Προτείνονται εσφαλμένα λουκέτα στη βιοτεχνία και ερημοποίηση γύρω από το Στρατόπεδο Κακιούση, τα βυρσοδεψία και την περιοχή.

Αναφέρεται στο ΕΧΣ, για την Seveso ΙΙ στην Τζέτ Όιλ. Είναι γνωστό ότι καταργήθηκε η Σεβέζο ΙΙ από το 2012 και ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απεφάνθη από το 2019 καθαρά και ειδικά για τη δυτική Θεσσαλονίκη, ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί εκτός ορίων δεξαμενών.

Το 2017 δεν εκφράστηκε συγκεκριμένη άποψη από κανέναν Δήμο. Εκκρεμούσε ακόμη το Περιφερειακό Χωροταξικό, όπου οι όλοι οι Δήμοι είχαν αντίθετες θέσεις για τα μείζονα ζητήματα της δυτικής Θεσσαλονίκης. Είναι επίσημα κατατεθειμένα από το 2015 και 2016 από την ΠΕΔ.ΚΜ με 5 υπογραφές Δημάρχων. Και το 2020 με το Περιφερειακό Χωροταξικό υπέβαλαν δικαστικές ενστάσεις στο ΣτΕ οι 2 μεγάλοι δυτικοί Δήμοι. Ίσως, θα έπρεπε να ληφθεί υπόψιν.

Όλοι επιδιώκουν την ανάταξη της περιοχής. Μόνο μελέτες με πριμοδότηση μόνο της μισής Θεσσαλονίκης βάζει τους πολίτες σε δύσκολη θέση. Θα ευχόμασταν να γίνουν οι διορθώσεις για μια ισόρροπη ανάπτυξη, προκειμένου να υπάρχει η ελπίδα τουλάχιστον για το καλό όλων.

Σημειώνεται ότι στη Γνωμοδότηση επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου Παραλιακού Μετώπου Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, που εισηγήθηκε στις 5/1 η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης κ.Βούλα Πατουλίδου στην 2η Τακτική συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, αναδείχθηκαν επίσημα ότι προβλέπονται ανατολικά παραγωγικές δραστηριότητες και δυτικά μόνο πεζόδρομος και ήπια εξυγίανση, δηλαδή χωρίς πλήρη εξυγίανση και μάλιστα σε περιοχές που προβλεπόταν μέχρι πρόσφατα το επιχειρηματικό και το εκθεσιακό κέντρο. Δεν υπάρχει το δόγμα της ισόρροπης ανάπτυξης, που όλοι διαμαρτύρονται και αναζητούν!

Διαβάστε τις σχετικές  απαντήσεις για το θέμα του Παραλιακού μετώπου και τη διαβούλευσή του, από τον Πάρη Μπίλλια.

Πέντε απαντήσεις για το παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης από τον Πάρη Μπίλλια

 

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε