ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Τα θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας απαιτούσαν καλή προετοιμασία, εξοικείωση με το μάθημα σε βάθος χρόνου και πνευματικές ικανότητες. Σχετικά εύκολη η περίληψη, ενώ οι ερωτήσεις θεωρίας προέρχονταν από τη διδαχθείσα ύλη και ήταν αναμενόμενες. Το λογοτεχνικό κείμενο ήταν αρκετά κατανοητό, με πρωτότυπα ερωτήματα. Τα ζητούμενα στο θέμα της Παραγωγής Λόγου ήταν απαιτητικά και οι μαθητές καλούνταν να αντλήσουν και να αξιοποιήσουν υλικό από τα δοθέντα κείμενα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΝΩΣΤΟ
Τα δύο Κείμενα προήλθαν από διαφορετικές θεματικές ενότητες μετά από καιρό. Οι τύποι των ερωτήσεων ήταν αναμενόμενοι. Η Ερώτηση κατανόησης, η ερώτηση εισαγωγής και η λεξιλογική άσκηση δεν έκρυβαν ιδιαίτερες δυσκολίες. Μέτριας δυσκολίας και οι ερμηνευτικές ερωτήσεις όσο και το παράλληλο κείμενο. Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις απαιτούσαν για μια ακόμη φορά τα σχόλια του σχολικού βιβλίου. Συνολικά, βατά τα θέματα, διαχειρίσιμα σε χρόνο.
ΑΓΝΩΣΤΟ
Απαιτητικό το κείμενο του Θουκυδίδη, με πυκνό λόγο που δυσκόλεψε τους μαθητές κυρίως στη μετάφραση. Μέτριας δυσκολίας η ερώτηση κατανόησης, ενώ πολύ εύκολη η παρατήρηση Γ.3α (ονοματικό μέρος), δυσκολότερη η Γ3β (ρηματικό μέρος).
Δύσκολη η παρατήρηση Γ4α του Συντακτικού, ενώ προβληματική ήταν η Γ4β που αφορούσε το Συντακτικό. Συνολικά, μέτριας δυσκολίας θέματα, για καλά προετοιμασμένους μαθητές.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Τα θέματα στο μάθημα της Βιολογίας απαιτούσαν απαντήσεις που βρίσκονται σε μεγάλη έκταση της αυξημένης, για τη φετινή χρονιά, ύλης χωρίς όμως τα ερωτήματα να καλύπτουν ισόποσα και ισοβαρώς όλες τις ενότητες, ιδιαιτέρως αυτές που επαναπροστέθηκαν. Η καινοτομία των φετινών θεμάτων στο σύνολό τους, μια τάση που διαφαίνεται τα τελευταία έτη, είναι η ανάδειξη της κριτικής και κυρίως συνδυαστικής σκέψης του μαθητή, της κατανόησης και εμβάθυνσης στους μηχανισμούς που περιγράφονται στο σχολικό βιβλίο και η αποστασιοποίηση από τυποποιημένες μακροσκελείς απαντήσεις. Υπήρξε διαβάθμιση στον συντελεστή δυσκολίας κάθε θέματος χωρίς όμως αυτό να προβληματίζει τους καλά προετοιμασμένους υποψήφιους.
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Τα θέματα των Λατινικών κρίνονται σε γενικές γραμμές βατά, χωρίς εκπλήξεις. Οι ασκήσεις εισαγωγής και ετυμολογίας, που τέθηκαν για πρώτη φορά φέτος, ήταν κλειστού τύπου (αντιστοίχισης), αρκετά απλές και αναμενόμενες. Τα θέματα της γραμματικής ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και οι συντακτικές παρατηρήσεις μικρής έκτασης και αρκετά εύκολες για έναν διαβασμένο μαθητή.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Τα θέματα των εξετάσεων στο μάθημα της Πληροφορικής χαρακτηρίζονται συνολικά μέτριας δυσκολίας. Στα θεωρητικά θέματα Α’ και Β’ υπήρξε σφαιρική κάλυψη της ύλης και ειδικά των νέων τμημάτων της. Η δυσκολία εδώ ήταν κλιμακούμενη. Μόνο αρνητικό σημείο κάποιες ασάφειες στο Α3 που θα μπορούσαν να βάλουν σε άσκοπο προβληματισμό έναν καλά διαβασμένο μαθητή. Το Θέμα Γ’ ήταν μιας μέσης δυσκολίας άσκηση του 10ου κεφαλαίου. Πέρα από το ερώτημα Γ3.β δεν υπήρχε κάποιο άλλο που να ξεχώριζε. Το θέμα Δ’ ήταν άσκηση του 3ου-9ου κεφαλαίου. Η λύση βασιζόταν απόλυτα σε βασικές μεθοδολογίες. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα (εύκολα) δύο χρόνια η κλιμάκωση της δυσκολίας των θεμάτων φέτος θα βοηθήσει περισσότερο τους καλά προετοιμασμένους μαθητές
ΧΗΜΕΙΑ
Τα φετινά θέματα της Χημείας ήταν σαφή και κάλυπταν σχεδόν όλη την ύλη του μαθήματος. Στο μεγαλύτερο μέρος τους βασίζονταν σε γνωστές μεθοδολογίες και στη θεωρία του σχολικού βιβλίου. Υπήρχε διαβάθμιση στη δυσκολία των θεμάτων Β και Δ με το Β4 να απαιτεί συνδυαστική και κριτική σκέψη και περαιτέρω κλιμάκωση στα Δ2-Δ3 για πολύ καλά προετοιμασμένους αλλά συγχρόνως ικανούς στη διαχείριση του άγχους στην πορεία εύρεσης της λύσης. Ο χρόνος ήταν σύμμαχος, καθώς σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές ήταν αρκετός για τη διαχείριση των θεμάτων.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένα, με κλιμακούμενη δυσκολία, με το θέμα Δ να είναι απαιτητικό σε ιδιαίτερες μαθηματικές δεξιότητες και τεχνικές. Κάλυπταν την εξεταστέα ύλη σε μεγάλο βαθμό και βρίσκονταν στο πλαίσιο της οριζόμενης εξεταστέας ύλης. Ήταν ορθά διατυπωμένα από μαθηματικής άποψης χωρίς σημεία πιθανών παρερμηνειών. Η διάρκεια της εξέτασης, σε σχέση με τον όγκο και τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, κρίνεται οριακή.
ΦΥΣΙΚΗ
Τα θέματα της Φυσικής ήταν σαφή ως προς την διατύπωση τους και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Κάλυπταν σημαντικό εύρος μέρος της ύλης και απαιτούσαν καλή και οργανωμένη προετοιμασία σε συνδυασμό με την καλλιέργεια δεξιοτήτων στη διάρκεια της σχολικής πορείας των μαθητών. Τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 ήταν αυξημένης δυσκολίας και ο μαθητής κλήθηκε να επιστρατεύσει την κριτική του ικανότητα, για να τα διαχειριστεί με επιτυχία.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές βατά, χωρίς παγίδες ή κάποιο συνδυαστικό θέμα. Αρκετά ζητούμενα από κεφάλαιο για το προσφυγικό, γεγονός σχετικά αναμενόμενο. Υπάρχει ερώτημα που αφορά το Κρητικό Ζήτημα, το οποίο ήταν εκτός της ύλης τα δύο προηγούμενα χρόνια. Η μία πηγή που σχετιζόταν με το συγκεκριμένο θέμα ήταν από το σχολικό βιβλίο. Συνολικά τα θέματα ήταν βατά, για έναν καλά προετοιμασμένο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα θέματα την Οικονομία ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας και πιο απαιτητικά σε σχέση με τα περσινά. Απαιτούσαν γνώσεις συγκεκριμένες αλλά και γενικότερες σε επίπεδο θεωρίας, εξάσκηση σε ασκήσεις και ιδιαίτερη προσοχή στις πράξεις. Κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης και έδιναν τη δυνατότητα στους καλά προετοιμασμένους μαθητές να κάνουν τη διαφορά.
Φροντιστήρια ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ
Εκπαιδευτική Υπεροχή!
- Πλατεία Αριστοτέλους: Λ. Νίκης 13 | 2310.26.24.11
- Καμάρα: Εγνατίας 117 | 2310.26.37.76
- Δυτική Θεσ/νίκη: (Εύοσμος) Καραολή & Δημητρίου 149 | 2310.70.01.03
- Νεάπολη: Α. Παπανδρέου 48 | 2310.61.35.55
- Πεύκα: Λ. Παπανικολάου 56 | 2310.58.21.21
- Ανατολική Θεσ/νίκη: Παπαναστασίου 90 | 2310.98.98.99
- Ντεπώ: Βασιλίσσης Όλγας 219 (Έναντι Βίλας Μπιάνκα) | 2310.41.88.88
- Καλαμαριά: Πασαλίδη 60 | 2310.44.66.66
- Θέρμη: Β. Ταβάκη 36 (Έναντι Δημαρχείου) | 2310.38.38.30
Φροντιστήρια ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ
Τα καλύτερα φροντιστήρια… δίπλα σου
www.baharakis.gr
Διαβάστε επίσης: Φροντιστήρια ΜΠΑΧΑΡΑΚΗ: Πρώτοι και καλύτεροι
Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε
Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα
Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως