7.3 C
Thessaloniki
6.7 C
Athens

Σοφία (συγκρότημα Blood Stain Child)

Μια Ελληνίδα από τη Θεσσαλονίκη στην Ιαπωνία και μάλιστα τραγουδίστρια σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα συγκροτήματα της περιβόητης visual kei -μια σκηνής που συνδυάζει το σκληρό ήχο με μελωδικές αναφορές, με κουστούμια και μακιγιάζ συχνά εμπνευσμένα από τα manga- μιλά στην Δανάη Σοφία Βαρδαλή και το περιοδικό CITY για τους Blood Stain Child, λίγες ημέρες πριν την εμφάνισή τους στη Θεσσαλονίκη.

Πώς βρέθηκες στην Ιαπωνία και πώς μπήκες στις τάξεις των Blood Stain Child;

Το πώς βρέθηκα στην Ιαπωνία είναι κάτι μάλλον φυσικό επακόλουθο της έως τώρα πορείας μου, παρά κάτι άξιον απορίας. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου είχα μια παράξενη έλξη προς οτιδήποτε ιαπωνικό και επίσης, όπως τα περισσότερα παιδιά της γενιάς μου, μεγάλωσα βλέποντας ιαπωνικά κινούμενα σχέδια. Με άλλα λόγια, αν πρέπει να κατηγορηθεί κάποιος για την σημερινή μου κατάσταση, είναι κανάλια όπως το Power, το Βεργίνα, το TV100 κτλ (γέλια). Από το 2005 διοργανώνω event σύγχρονης ιαπωνικής μουσικής και κουλτούρας στην Ελλάδα -Θεσσαλονίκη και Αθήνα- τα οποία ήταν και τα πρώτα του είδους τους, ακριβώς διότι εισήγαγαν επίσημα τη σύγχρονη ιαπωνική ποπ κουλτούρα και κυρίως τη μουσική υποκατηγορία visual kei στην ελληνική πραγματικότητα, δημιουργώντας μια νέα σκηνή στην Ελλάδα. Επίσης, από το 2006 άρχισα να εργάζομαι ως promoter/manager ιαπωνικών visual kei συγκροτημάτων και έτσι συνεργάστηκα με πάρα πολλούς καλλιτέχνες, μουσικούς παράγοντες και δισκογραφικές εταιρείες. Ένα συγκρότημα που ξεχώρισα για τον ήχο του ήταν οι Blood Stain Child (BSC). Συνεργάστηκα μαζί τους για περίπου ενάμιση χρόνο ως promoter και εντελώς τυχαία, όταν συναντηθήκαμε στην Ιαπωνιία με τον Ryu (μπάσο, φωνή), του ανέφερα πως εκτός των άλλων, είμαι και μουσικός από πάρα πολύ μικρή ηλικία. Αμέσως με ρώτησε αν μπορώ να του στείλω κάποιο δείγμα της δουλειάς μου. Ως κλασικός αποκαρδιωμένος Έλληνας μουσικός που δεν έβλεπε φως στον ορίζοντα όσον αφορά τα καλλιτεχνικά, δεν είχα κάτι σοβαρό στα χέρια μου παρά μόνο κακογραμμένες διασκευές των Cure, που είχα κάνει με την κιθάρα μου πριν ξεκινήσω φωνητική, για να δοκιμάσω αν λειτουργεί το windows media recorder (γέλια)! Ωστόσο, ακούγοντας τα κομμάτια, ο Ryu ενθουσιάστηκε και μέσα σε μισή ώρα μου ζήτησε να λάβω μέρος στο επόμενο άλμπουμ των Blood Stain Child. End of story!
 
Μίλησέ μας λίγο για την ιστορία του συγκροτήματος, την πορεία του, τον ήχο αλλά και για τη γενικότερη αισθητική σας…
Η ιστορία του συγκροτήματος είναι αρκετά μεγάλη. Οι BSC ξεκίνησαν το 1999 με το όνομα Visionquest και στη συνέχεια άλλαξαν το όνομά τους σε BSC. Ο ήχος τους ήταν σαφώς επηρεασμένος από τη μελωδική death metal σκηνή της Ευρώπης. Στη συνέχεια, σταδιακά άρχισαν να ενσωματώνουν trance και techno στοιχεία και τα κομμάτια έγιναν πιο περίπλοκα, ενώ ο ήχος άρχισε να γίνεται αναγνωρίσιμος, μιας και εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν πολλά συγκροτήματα με τέτοιο ήχο και ιδίως στην Ιαπωνία. Τα ετερόκλητα μουσικά γούστα των μελών έφτασαν να δημιουργήσουν αυτό που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο και το ονομάσαμε «Εpsilon». Ο ήχος του άλμπουμ αυτού δίνει έμφαση στα ηλεκτρονικά στοιχεία, χωρίς να λείπει ο ακραίος metal ήχος, ωστόσο κάποιος μπορεί να βρει μέσα στοιχεία rock, pop, industrial, trip hop και διάφορα άλλα. Νομίζω πως το άλμπουμ αυτό έχει κάτι για τον καθένα. Είναι σαν ένα συναισθηματικό τραινάκι του λούνα παρκ (γέλια)! Η σημερινή αισθητική του συγκροτήματος είναι και αυτή μια ανάμειξη στιλ, ωστόσο πλέον κλίνει αρκετά προς τη visual kei αισθητική.

Ανήκετε στο γενικότερο μουσικό και ενδυματολογικό ρεύμα visual rock/visual kei, το οποίο στην Ευρώπη σε μεγάλο βαθμό άγνωστο.
Πώς ξεκίνησε αυτό ως μουσικό κίνημα και ποια είναι τα πιο γνωστά συγκροτήματα του είδους;
Το visual kei έχει πλέον λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις στην Ευρώπη και στην Αμερική. Αρκετά (ιαπωνικά) συγκροτήματα έχουν τη δυνατότητα να περιοδεύουν με επιτυχία, να εμφανίζονται σε μεγάλου βεληνεκούς διεθνή μουσικά φεστιβάλ, όπως το Wacken Open Air (το μεγαλύτερο ίσως metal φεστιβάλ της Ευρώπης) καθώς και σε anime conventions, τα οποία συγκεντρώνουν δεκάδες χιλιάδες κόσμου. Εν παραδείγματι, τον Ιούνιο οι Blood Stain Child ταξίδεψαν ως το Τέξας για να εμφανιστούν στο A-Kon, ένα από τα μεγαλύτεα αμερικανικά συνέδρια anime, με προσέλευση 25.000 ατόμων. Το visual kei ξεκίνησε κάπου στα μέσα του ’80 με συγκροτήματα όπως οι X-Japan και οι Buck-Tick, ωστόσο η διεθνής, μαζική αναγνώριση ήρθε κυρίως από το 2000 και μετά. Άλλα γνωστά και ιστορικά συγκροτήματα του κινήματος είναι οι Luna Sea, οι Malice Mizer, οι Dir en Grey, οι Kuroyume κλπ. Σήμερα, ιδιαίτερη και μάλιστα mainstream επιτυχία γνωρίζουν συγκροτήματα όπως οι Dir en Grey, οι Gazette και οι Versailles.

Ποια είναι τα μουσικά σας ακούσματα αλλά και οι βασικές επιρροές που θα μπορούσες να πεις ότι έχουν διαμορφώσει τον ήχο και την εικόνα σας;
Χμμ… Ο καθένας μας ακούει διαφορετικά πράγματα. Ο Ryu ακούει metal και anime songs. O Aki (πλήκτρα) ακούει κυρίως ηλεκτρονική μουσική, industrial κλπ. Ο G.S.R. (κιθάρα) ακούει ιαπωνικό ροκ (όχι visual kei) και είδωλό του είναι ο T.M. Revolution. Ο Ryo είναι ταυτόχρονα φανατικός οπαδός του black και death metal. O Gami (ντραμς) ακούει J-pop και κυρίως idol bands όπως οι AKB 48 (γέλια)! Εγώ ακούω πολλά και διάφορα, έχω περάσει από πολλές μουσικές φάσεις και τις αγαπάω όλες: από ’80s electro pop και techno, μέχρι ’90’s britpop και alternative, μελωδικό metal, industrial/EBM κλπ. Τα τελευταία επτά χρόνια ωστόσο, ασχολούμαι σχεδόν αποκλειστικά με το visual kei, που συνδυάζει επιτυχώς όλα τα αγαπημένα μου μουσικά είδη, στην τιμή του ενός και μάλιστα στην πιο ευφάνταστη συσκευασία! Σε κάτι τέτοια νομίζω οι Ιάπωνες είναι οι καλύτεροι (γέλια)!

Τι είναι αυτό που κάνει πολλούς Δυτικούς να γοητεύονται τόσο από τη χώρα αυτή, την κουλτούρα της αλλά και τις πολλές υποκουλτούρες ή ακόμη και ακραίες τάσεις (ενδυματολογικές, σεξουαλικές κλπ) που ανθίζουν εκεί ίσως περισσότερο και από τις… κερασιές;
Νομίζω πως το διαφορετικό αυτομάτως προσελκύει από τη φύση του, έστω και για καθαρά θεωρητικούς λόγους. Προσωπικά, μου άρεσαν τα κινούμενα σχέδια και η αισθητική αντίληψη της Ιαπωνίας γενικότερα και εν συνεχεία με προσέλκυσε το visual kei ως οπτικοακουστική οντότητα. Μοιάζει με την ιαπωνική απάντηση στο δυτικό gothic και στο metal, από την οπτική γωνία του… διαστήματος (γέλια)! Κάπως έτσι…

Στη Θεσσαλονίκη ήσουν υπεύθυνη για τη διοργάνωση των πρώτων j-rock πάρτι. Τι ανταπόκριση είχαν/έχουν αυτά και τι αλλαγές παρατηρείς στο (συγκεκριμένο) κοινό της πόλης, τώρα που επιστρέφεις;
Τα πάρτι από την αρχή γνώρισαν επιτυχία και στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Αθήνα. Οι τοπικοί παράγοντες ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί ως προς το να μου παραχωρήσουν το μαγαζί τους για την εκδήλωση, αλλά πείστηκαν άμεσα νομίζω, βλέποντας τα πρώτα αποτελέσματα. Αυτό που ήθελα να καταφέρω από την αρχή ήταν να διαδώσω τη μουσική που μου αρέσει και για αυτό το λόγο άλλωστε ξεκίνησα να παίζω ως VJ στα πάρτι αυτά. Είναι γεγονός πως έχει πλέον δημιουργηθεί ένας πυρήνας ατόμων στην Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη που ακούει αυτή τη μουσική, ταξιδεύει στο εξωτερικό για να δει τη συναυλία του αγαπημένου του συγκροτήματος και ασχολείται εκτεταμένα με το μουσικό είδος. Ωστόσο, οι περισσότεροι Έλληνες fans ασχολούνται κυρίως με τα anime.

Στην Ιαπωνία υπάρχει στήριξη από τη μουσική βιομηχανία για τους νέους μουσικούς;
Παρατήρησα ότι η μπάντα σου έχει αρκετές χορηγίες από εταιρείες μουσικών οργάνων. Είναι κάτι διαδεδομένο ή έχει να κάνει κατά βάση με τη συγκεκριμένη σκηνή; Η Ιαπωνία δίνει αρκετές ευκαιρίες στους νέους καλλιτέχνες, ωστόσο ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Σχετικά μετα τα endorsements (χορηγίες), είναι πρακτική που συνηθίζεται γενικώς, ιδίως με τις κιθάρες ESP, ωστόσο δεν μπορείς να έχεις κάποια χορηγία αν δεν ικανοποιείς τα standards της εταιρείας που σε επιλέγει να διαφημίσεις τα προϊόντα της. Υπάρχει και εκεί ανταγωνισμός και οι εταιρείες είναι αρκετά επιλεκτικές.

Είναι η πρώτη φορά που θα εμφανιστείτε στην Ελλάδα και τι θα παρουσιάσετε στη συναυλία στο Eightball;
Είναι η πρώτη φορά που θα έρθουμε στην Ευρώπη γενικότερα και θα παρουσιάσουμε αυτό ακριβώς που είμαστε. Είναι αρκετά πολύπλοκο από μόνο του, οπότε σας υπόσχομαι πως θα έχει ενδιαφέρον!

info:
Blood Stain Child live στο Eightball Club
H ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ

Τελευταία νέα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Thessaloniki
clear sky
7.3 ° C
8.9 °
3 °
81 %
3.1kmh
0 %
Τε
15 °
Πε
15 °
Πα
16 °
Σα
16 °
Κυ
8 °