16.6 C
Thessaloniki
19.9 C
Athens

Lidl Ελλάς, πιστοί στις αξίες της «υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος»

Συνέντευξη, Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς

Εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, ως καταναλωτές αλλά και ως πολίτες, γινόμαστε αποδέκτες μιας διαφορετικής καμπάνιας της Lidl Ελλάς.

Η εταιρεία δεν περιορίζεται αποκλειστικά στη διαφήμιση των προϊόντων της, αλλά προχωρά με έναν πρωτότυπο σχεδιασμό, στην προώθηση ποικίλων κοινωνικών δράσεων που στοχεύουν στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του πολίτη.

Νέο μοντέλο λειτουργίας των επιχειρήσεων

Η εμπειρία της οικονομικής κρίσης, η απρόσμενη πανδημία της COVID-19 άλλαξαν εκ βάθρων το περιβάλλον για τις επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να αναδειχθούν νέες ανάγκες και προτεραιότητες για τους πολίτες – καταναλωτές.

Υπό το πρίσμα αυτό, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων και ανοιχτού διαλόγου.

Κάθε σύγχρονη επιχείρηση καλείται να επαναπροσδιορίσει το ρόλο της, την ευθύνη της απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον και να διαμορφώσει εκ νέου την επιχειρηματική της δραστηριότητα και στρατηγική.

Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών η εταιρεία Lidl Ελλάς κάνει πράξη την εταιρική υπευθυνότητα μέσω στοχευμένων δράσεων που στηρίζονται στο τρίπτυχο οικονομική ανάπτυξη, κοινωνική συνοχή και προστασία περιβάλλοντος.

Lidl Ελλάς, πιστοί στις αξίες της «υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος»

Για την έννοια της Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας, τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες της Lidl Ελλάς, το cityportal.gr συνομίλησε με την κ. Βασιλική Αδαμίδου*, Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Υπευθυνότητας της εταιρείας.

Κυρία Αδαμίδου τι σημαίνει για τη Lidl Ελλάς «υπεύθυνη επιχειρηματικότητα» στην πράξη»;

Υπευθυνότητα είναι η καθημερινή προσπάθεια όλων μας για ένα καλύτερο αύριο, λειτουργώντας ως γραμμικό σύστημα ολικής ευθύνης.

Στη Lidl Ελλάς γνωρίζουμε πολύ καλά πως βιώσιμη ανάπτυξη και βιώσιμο περιβάλλον είναι δύο έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, γι’ αυτό και ενσωματώνουμε πρακτικές υπεύθυνης επιχειρηματικότητας στην καθημερινή λειτουργία μας, που στοχεύουν σε ένα βιώσιμο μέλλον του πλανήτη.

Επενδύουμε σε διαδικασίες για την προστασία του περιβάλλοντος, ενσωματώνουμε τις αρχές της κυκλικής οικονομίας σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας και θέτουμε προδιαγραφές οικολογικού σχεδιασμού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα, προάγουμε τη βιώσιμη κατανάλωση, την ισορροπημένη διατροφή και τη μείωση στη σπατάλη τροφίμων αλλά και στη χρήση του πλαστικού.

Η δέσμευσή μας στα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής και της κυκλικής οικονομίας αλλά και στα ειδικότερα ζητήματα προστασίας του περιβάλλοντος είναι δεδομένη, ενώ προτεραιότητά μας είναι η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας αλλά και η ενθάρρυνση της ανάληψης δράσης σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.

Όλα τα παραπάνω έρχεται να επισφραγίσει η ένταξή μας στις ΤHE MOST SUSTAINABLE COMPANIES ΙΝ GREECE για 4η συνεχόμενη φορά. Στο πλαίσιο του υπεύθυνου και βιώσιμου επιχειρείν, λοιπόν, συμπληρώνουμε διαρκώς τη στρατηγική μας και εξελίσσουμε τις εταιρικές μας δομές ώστε να υπηρετούμε καλύτερα αυτό που ονομάζουμε Stakeholder Εconomy. Έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο την κερδοφορία της επιχείρησης αλλά κυρίως την ευημερία των συνανθρώπων μας και το κοινό συμφέρον.

Στη Lidl Ελλάς παραμένουμε πιστοί στις αξίες της «υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ήθος» απέναντι στον τόπο, την κοινωνία, κάθε καταναλωτή και κάθε συνεργάτη.

Μαραθώνιος καινοτομίας SUP Free hackathon – πείτε λίγα λόγια για αυτή τη δράση και τους στόχους που έχετε θέσει

Ένα μεγάλο brand φροντίζει να ηγείται ανοίγοντας δρόμους. Δεν οραματιζόμαστε απλώς το καλύτερο αύριο. Το δημιουργούμε στην πράξη, με όλα όσα συνθέτουν την καθημερινότητα όλων μας. Η βιώσιμη ανάπτυξη, το περιβάλλον και το μέλλον του πλανήτη μας είναι θεματικές που συνυπάρχουν βαθιά μέσα στο DNA μας.

Είμαστε η πρώτη εταιρία στον χώρο του λιανεμπορίου στην Ελλάδα, που έχουμε αποσύρει οριστικά από 1 Ιανουαρίου του 2020 όλα τα πλαστικά μίας χρήσης από τα καταστήματά μας. Αναγνωρίζουμε την ευθύνη που μας αναλογεί αναφορικά με το περιβάλλον και έτσι δεσμευόμαστε ως το 2025 για μείωση 20% στο πλαστικό και για το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μας να είναι στο μέγιστο ανακυκλώσιμες.

Προς την κατάκτηση αυτού του στόχου και μέχρι το τέλος του 2021 δεσμευόμαστε να αφαιρέσουμε το μαύρο πλαστικό – που ανακυκλώνεται δύσκολα – από όλες τις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μας.

Τα παραπάνω μέτρα αποτελούν μέρος της διεθνούς στρατηγικής του ομίλου Schwarz, «Reset Plastic», που ξεκίνησε το 2018, με όραμα «λιγότερο πλαστικό, κλειστός κύκλος πρώτων υλών».

Αναμνηστική φωτογραφία από τον τελικό του SUP Free hackathon στο Sani Resort

Κάτω από το «Reset Plastic» έρχεται και κουμπώνει ο πρώτος μαραθώνιος καινοτομίας για μια Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μίας Χρήσης, το SUP Free hackathon και η συνεργασία μας με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη, υπό τη διοργάνωση της εταιρίας τεχνολογίας και καινοτομίας Crowdpolicy και την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία το Σάββατο 12 Ιουνίου, παρουσία θεσμικών εκπροσώπων στο Sani Resort στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής, Sustainable Hospitality Patron της εκδήλωσης.

Αισθάνομαι χαρά και ικανοποίηση που φτάσαμε στο τέλος ενός δημιουργικού ταξιδιού που ανοίγει νέους δρόμους. Με πρωτότυπες εφαρμογές που μπορούν να μετασχηματιστούν σε παραγωγικές λύσεις. Θελήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε και ταυτόχρονα να ενεργοποιήσουμε την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, κυρίως όμως τους νέους επιστήμονες! Είναι αυτοί ακριβώς που μπορούν να ανατρέψουν πρακτικές και να «αναστρέψουν» αντιλήψεις στην εποχή της αποφασιστικής αλλαγής και της ανατρεπτικής εξέλιξης που ζούμε. Και στη Lidl Ελλάς η δημιουργική σκέψη και οι τολμηρές λύσεις γίνονται πράξη.

Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγος που αποφασίσαμε να στηρίξουμε το SUP Free Ηackathon. Γιατί οι μεγάλες εταιρίες μπορούν και πρέπει να αποτελούν πρότυπα κινητροδότησης και βιωσιμότητας. Να ανοίγουν δρόμους, αλλά και να γεφυρώνουν τις ανάγκες της σημερινής γενιάς με αυτές των επόμενων.

200 χρόνια δημοτικό τραγούδι. Πώς εμπνευστήκατε την αναβίωσή του και ποια τα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης δράσης;

To 2021 αποτελεί μια χρονιά ορόσημο για όλους τους Έλληνες, με τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821 να αποκτά ακόμα μεγαλύτερη συμβολική φόρτιση, καθώς έρχεται μετά από μια παγκόσμια υγειονομική και οικονομική κρίση.

Στον πυρήνα του προγράμματος «200 χρόνια Δημοτικό τραγούδι», του οποίου την καλλιτεχνική επιμέλεια και το γενικό συντονισμό έχει αναλάβει ο συνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος σε συνεργασία με τον Λάμπρο Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Kαποδιστριακού και Εθνικού Πανεπιστημίου Αθηνών, βρίσκεται η δημιουργία μιας συλλογής από 63 δημοτικά τραγούδια.

Πρόκειται για μια τολμηρή προσέγγιση ενός σημαντικού μέρους της εθνικής πολιτισμικής παράδοσης, καθώς κανείς μέχρι σήμερα δεν είχε προσπαθήσει να επικαιροποιήσει το δημοτικό τραγούδι -τόσο τη δημώδη μουσική και τον δημώδη στίχο- χωρίς να καταφύγει σε δημιουργικές ακρότητες.

Μέσα από τρεις κύκλους δράσεων (3 κύκλοι x 21 τραγούδια), θα δοθεί η ιστορία της χώρας αλλά και η εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας από το 1821 έως σήμερα, επιδιώκοντας στην πραγματικότητα την παραγωγή μιας νέας άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω ενός διαχρονικού έργου μεγάλης συναισθηματικής και ιστορικής αξίας.Lidl Ελλάς

Ο πρώτος κύκλος, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, περιλαμβάνει την ηχογράφηση 21 τραγουδιών τα οποία αποτελούν νέες μελοποιήσεις και ανασκευές δημοτικών κειμένων ή/και τραγουδιών, ήδη υφιστάμενων δημοτικών στίχων. Οι διασκευές και μελοποιήσεις έγιναν από 7 σύγχρονους συνθέτες/στιχουργούς με πηγή έμπνευσης τα δημοτικά κείμενα και τραγούδια.

Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, τη Δευτέρα 28 Ιουνίου, όπου θα εκτελεστούν δημόσια άλλα 21 δημοτικά τραγούδια, σε επιμέλεια του Σταύρου Ξαρχάκου και του Λάμπρου Λιάβα κατά τρόπο ώστε το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα να προσιδιάζει κατά το δυνατόν περισσότερο στις αυθεντικές τους εκτελέσεις.

Πρόκειται για μια «μουσική κιβωτό» από τα 21 πλέον αντιπροσωπευτικά εμβληματικά δημοτικά τραγούδια που αναφέρονται στην Εθνεγερσία: από τον Θούριο του Ρήγα στα κλέφτικα και τα ιστορικά που αποτυπώνουν τη συλλογική ταυτότητα και μνήμη. Στη συναυλία θα συμμετάσχει και το συγκρότημα Polis Ensemble παρέα με τους Κατερίνα Παπαδοπούλου και τον Παναγιώτη Αγγελακόπουλου, υπό την επιμέλεια – ενορχήστρωση του Αλέξανδρου Καψοκαβάδη. Τα έσοδα από τη συναυλία θα δοθούν στο Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.

O τρίτος κύκλος περιλαμβάνει μία συναυλία στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου, κατά την οποία ο Σταύρος Ξαρχάκος θα παρουσιάσει και θα διευθύνει ένα καινούργιο έργο του. Πρόκειται για μια σουίτα για ορχηστρικό σύνολο, χορωδία και τραγουδίστρια την Ηρώ Σαϊα με πηγή έμπνευσης 21 επίλεκτα δημοτικά τραγούδια. Ο Σταύρος Ξαρχάκος θα αναλάβει και τη Διεύθυνση Ορχήστρας υπό την ιδιότητα του Μαέστρου της εν λόγω Συναυλίας με καταξιωμένους μουσικούς απ’ όλο το φάσμα του ρεπερτορίου.

Όλα τα έσοδα θα δοθούν στο Πειραματικό Μουσικό Λύκειο Παλλήνης, για την προσφορά τιμητικών χρηματικών επάθλων ως υποτροφίες.

Ποια λογική υπάρχει πίσω από τη μεγαλόπνοη αυτή πρωτοβουλία

Η λογική πίσω από τη μεγαλόπνοη αυτή πρωτοβουλία είναι να περπατήσουμε μαζί, νεότερες και παλιότερες γενιές, τα μονοπάτια της δημώδους παράδοσης. Στην ποίηση και τη μουσική. Αυτή που ξεδιπλώνεται μέσα από την αέναη ανάγκη του λαού μας να εκφράζει τον ψυχικό του φόρτο, τα ιδανικά του. Τους πόνους και τις χαρές του, ακόμη τις εντυπώσεις και τις σκέψεις του μέσα στην ευκολομνημόνευτη ποίηση του δημοτικού τραγουδιού.

Τον γενικό συντονισμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια της πρωτοβουλίας θα έχει ο Σταύρος Ξαρχάκος, σε συνεργασία με τον Λάμπρο Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

* Βασιλική Αδαμίδου

H Βασιλική Αδαμίδου είναι Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας και Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς. Είναι διεθνώς πιστοποιημένη Sustainability (CSR) Practitioner από το Κέντρο Αειφορίας (CSE) και το Chartered Management Institute. Εχει εκπροσωπήσει το Ελληνικό Δίκτυο για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών για Human and Business Rights.

Ηγείται στην κοινή προσπάθεια της Lidl Ελλάς με το Υπουργείο Τουρισμού και το Δήμο Σαντορίνης «Plastic Free Santοrini» για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση της τουριστικής αγοράς, συμμετείχε στην πρωτοβουλία για τα πρώτα πάρκα στην Ευρώπη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης της ΑΑ σε Αττική και Βόρεια Ελλάδα με αποκλειστική χορηγία της εταιρίας για την ενημέρωση κι εκπαίδευση των σχολείων.

Δικές της πρωτοβουλίες έχουν δημιουργήσει ακόμα έργα κληρονομιάς στη χώρα όπως είναι τα Κέντρο Στήριξης Νομού Αττικής και Βορείου Ελλάδας του Οργανισμού «Χαμόγελο του Παιδιού» που στηρίζει όλα τα σπίτια φιλοξενίας και πλήθος οικογενειών με προβλήματα διαβίωσης.

Ακολουθείστε το Cityportal.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα

Διαβάστε όλα τα Τελευταία Νέα (Ελλάδα, Διεθνή) στο Cityportal.gr

Cityportal.gr Live ενημέρωση: O κορωνοϊός λεπτό προς λεπτό στην Ελλάδα και παγκοσμίως

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • VIP
City ΕΞΟΔΟΣ

Τελευταία νέα

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Thessaloniki
clear sky
16.3 ° C
17.1 °
14.3 °
81 %
0.9kmh
0 %
Πα
16 °
Σα
21 °
Κυ
18 °
Δε
16 °
Τρ
15 °