Στο… απυρόβλητο παραμένουν οι εταιρείες courier για τις καθυστερήσεις των lockdown

Φόβους ότι η εξέταση των αιτιών που προκάλεσαν το black out στις ταχυμεταφορές κατά τη διάρκεια των περσινών lockdown παραπέμπεται στις Ελληνικές Καλένδες γεννά η καθυστέρηση που παρατηρείται στην έρευνα που πραγματοποιεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Η ΕΕΤΤ έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες έρευνα ζητώντας εξηγήσεις από τις εταιρείες. Αφορμή υπήρξαν χιλιάδες καταγγελίες όχι μόνο για καθυστερήσεις αλλά και για πρακτικές που στοιχειοθετούν ξεκάθαρη παραβίαση των όρων λειτουργίας των επιχειρήσεων ταχυμεταφορών.

Βασικό ζήτημα αποτελεί η τακτική που υιοθέτησαν πολλές εταιρείες courier, ειδικά την περίοδο των Χριστουγέννων, για ειδοποιήσεις παραλαβής από το κατάστημα επειδή θεωρητικά οι διανομείς δεν έβρισκαν τους παραλήπτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν χιλιάδες καταγγελίες καταναλωτών που λόγω της καραντίνας βρισκόντουσαν σπίτι τους και έβρισκαν ειδοποίηση στην πόρτα τους, ενώ το κουδούνι δεν είχε χτυπήσει ποτέ, ή λάμβαναν SMS πως ο διανομέας δεν τους βρήκε ενώ δεν είχαν φύγει λεπτό από το σπίτι.

Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι πολλές εταιρείες δεν τηρούσαν την υποχρέωση που έχουν βάσει της άδειας λειτουργίας τους ως ταχυδρομικοί πάροχοι για δεύτερη προσπάθεια παράδοσης του δέματος σε περίπτωση απουσίας του παραλήπτη.

Όταν έγινε γνωστό πως ξεκίνησε η έρευνα, πηγές της αγοράς εκτιμούσαν ότι η διαδικασία θα διαρκούσε ορισμένες εβδομάδες και έκαναν λόγο ακόμη και για βαριά πρόστιμα στις εταιρείες. Λόγω της πανδημίας αποφασίστηκε να μην ακολουθηθεί η κανονική διαδικασία με ακρόαση των στελεχών των εταιρειών που εποπτεύει η ΕΕΤΤ, αλλά να κατατεθούν υπομνήματα και να ακολουθήσουν τα σχετικά πορίσματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ολοκληρωθεί τα πορίσματα για το πρώτο και το δεύτερο lockdown. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πότε αυτά τα πορίσματα θα εξεταστούν από την επιτροπή ακροάσεων και αυτό για υποθέσεις και καταγγελίες που έχουν να κάνουν για την άνοιξη του 2020 και το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου της προηγούμενης χρονιάς.

Εκτινάχθηκαν οι καταγγελίες

Το μέγεθος του προβλήματος που δημιούργησε η πανδημία στις ταχυμεταφορές αναδεικνύουν και τα στοιχεία του Συνηγόρου του Καταναλωτή για την προηγούμενη χρονιά που παρουσιάστηκαν αυτή την εβδομάδα. Οι αναφορές των πολιτών για προβλήματα στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών εκτινάχθηκαν κατά 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019, ενώ περίπου οι μισές αναφορές (45%) αφορούσαν καθυστερήσεις στις παραδόσεις δεμάτων και ταχυδρομικών αντικειμένων.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα από τις καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην ΕΕΤΤ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες για το χρονικό διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου 2020, κατά το πρώτο lockdown, επταπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου 2019 έως τις 15 Ιανουαρίου 2020 υποβλήθηκαν περίπου 3.000 καταγγελίες, όταν ένα χρόνο πριν είχαν υποβληθεί μόλις 200.

Του Κώστα Κετσιετζή – capital.gr

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε