Ισορροπία ενέργειας

Συμβουλές για καλύτερη ποιότητα ύπνου

Ο ύπνος είναι αναμφισβήτητα ένας από τους πιο σημαντικούς, αλλά ίσως λιγότερο κατανοητούς παράγοντες της ζωής. Σχετίζεται άμεσα με την ευζωία και τη μακροζωία μας.

Δυστυχώς για πολλούς από μας δεν είναι κάτι εύκολο. Το καθημερινό άγχος και οι συνθήκες της ζωής μας, μας στερούν τις απαραίτητες ώρες ξεκούρασης. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχουν γίνει πολλές σημαντικές ανακαλύψεις που ρίχνουν νέο φως στο θέμα του ύπνου.

Δεν χρειάζεται να νιώθουμε συντεντριμμένοι που δεν κοιμηθήκαμε. Χρειάζεται απλά να μάθουμε να ακούμε το σώμα μας και να μας φροντίζουμε.

Ακολουθήστε πέντε μικρές συμβουλές και …. καλή ξεκούραση:

  1. Πριν ξαπλώσετε δοκιμάστε να πιείτα ένα φλυτζάνι ζεστό γάλα με λίγο μέλι. Το μυστικό που κάνει αυτή την συνταγή αποτελεσματική είναι ο συνδυασμός τρυπτοφάνης, που βρίσκεται στο γάλα και υδατανθράκων, που βρίσκονται στο μέλι. Η τρυπτοφάνη είναι ένα πολύτιμο θρεπτικό συστατικό, που βελτιώνει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου, συμβάλλοντας στην παραγωγή σεροτονίνης, ενώ οι υδατάνθρακες βοηθούν στη μετάδοση της ορμόνης στον εγκέφαλό με γρήγορο τρόπο.

2. Περιορίστε την έκθεση σε μπλε φως. Κάντε log off από τις συσκευές που εκπέμπουν μπλε φως, τουλάχιστον μισή ώρα πριν τον ύπνο. Ορισμένες ηλεκτρονικές συσκευές (smartphones, tablets, φορητοί υπολογιστές) εκπέμπουν μπλε φως σε ποσότητες που δεν είναι επιβλαβείς μόνο για τον αμφιβληστροειδή. αλλά και για τον εγκέφαλο. Το μπλε φως επηρεάζει τον καρδιακό ρυθμό και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο αϋπνίας και κατάθλιψης.

3. Το άγχος είναι ο πιο συχνός λόγος που μένετε ξάγρυπνοι το βράδυ. Διαχειριστείτε το με ορισμένες τεχνικές και ασκήσεις διαλογισμού. Η πιο απλή άσκηση διαλογισμού είναι η συγκέντρωσή μας στην ανάσα μας.

4. Κάντε ένα ζεστό αφρόλουτρο. Θα εκπλαγείτε με το πόσο διαφορετικά θα νιώσετε μετά από αυτό το πολύ απλό κόλπο. Ένα ζεστό μπάνιο πριν κοιμηθούμε, μας βοηθάει να αποκοιμηθούμε ταχύτερα και μάλιστα με υψηλότερη ποιότητα ύπνου. Το νερό είναι θεραπευτικό και για το νευρικό μας σύστημα.

5. Αυξήστε στην πρόσληψη μελατονίνης, της ορμόνης που ρυθμίζει τον ύπνο, είτε με συμπληρώματα διατροφής, είτε με τροφές όπως είναι οι μπανάνες, η βρώμη, ο ανανάς, τα πορτοκάλια, οι ντομάτες και τα βύσσινα.


Διαβάστε επίσης:

Μακιγιάζ: Φρέσκο ξεκίνημα για το φθινόπωρο