{ Μουσική }

Συνέντευξη Τύπου για «Το Παλιόπαιδο»

του νέου εκπαιδευτικού της προγράμματος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης

 

Κατηγορίες: Συναυλίες, Live

Συνέντευξη Τύπου για «Το Παλιόπαιδο»



Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Σόλων Μιχαηλίδης» η συνέντευξη τύπου της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού της προγράμματος «Το Παλιόπαιδο».

Πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «Σόλων Μιχαηλίδης» η συνέντευξη τύπου της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση του νέου εκπαιδευτικού της προγράμματος «Το Παλιόπαιδο», που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το μουσικό πρόγραμμα κοινωνικής ένταξης El Sistema Greece, με τη δωρεά του Stavros Niarchos Foundation.

«Το Παλιόπαιδο», είναι ένα θεατρικό έργο της Angeliki Darlasi, βασισμένο στο ομώνυμο βραβευμένο βιβλίο της, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Πατάκη-Patakis Publishers . Σκηνοθετεί ο Dimitris Tsilinikos, ενώ συμμετέχουν σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε.. Στο ρόλο του «Παλιόπαιδου», o Μάριος Τζόγκανος.
Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και την El Sistema Greece Youth Orchestra διευθύνουν ο Διονύσης Παντής και η Ζαφείρα Αντζούς Ράμος.


Στο πάνελ παραβρέθηκαν ο εξάρχων βιολιστής της Κ.Ο.Θ. και σολίστ της συναυλίας Αντώνης Σουσάμογλου, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κ.Θ.Β.Ε. Νίκος Κολοβός, ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Τσιλινίκος, ο πρωταγωνιστής Μάριος Τζόγκανος, η εκπρόσωπος του El Sistema Greece Αδριάνα Γρηγορίου και η συγγραφέας του βιβλίου Αγγελική Δαρλάση.
Η διευθύντρια της Κ.Ο.Θ. Ζωή Τσόκανου δεν μπόρεσε να παραβρεθεί λόγω μίας ξαφνικής ασθένειας.

Η συνέντευξη ξεκίνησε με ένα σύντομο θεατρικό δρώμενο από την παράσταση.
Στην αρχή, ο Αντώνης Σουσάμογλου αναφέρθηκε σε αυτή τη νέα συνεργασία με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε ένα ακόμη εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μετά από τα επιτυχημένα «Πέτρος και Λύκος» και «Πάμε Ορχήστρα», τονίζοντας πως είμαστε στην εποχή των συνεργειών και η Κ.Ο.Θ. το αποδεικνύει συνεχώς στην πράξη. Ο εξάρχων της Κ.Ο.Θ. στάθηκε ιδιαίτερα στο συμβολισμό της συνεργασίας της Κ.Ο.Θ. με το El Sistema Greece και την αναμενόμενη από όλους συνύπαρξη επί σκηνής των μουσικών.

Ο Νίκος Κολοβός με τη σειρά του προσυπέγραψε την καλή συνεργασία με την Κ.Ο.Θ. και εξέφρασε τη σιγουριά του για την επιτυχία και αυτού του προγράμματος, προσδοκώντας σε ακόμη περισσότερες συνέργειες των δύο φορέων στο μέλλον. Το παρών έδωσε και ο διευθυντής σπουδών της Δραματικής Σχολής του Κ.Θ.Β.Ε., Γιάννης Ρήγας, οι μαθητές του οποίου πρωταγωνιστούν στην παράσταση, ενώ και ο Μάριος Τζόγκανος είναι απόφοιτος της ίδιας σχολής.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η συγγραφέας του βιβλίου Αγγελική Δαρλάση, που εκμυστηρεύτηκε πως όλα ξεκίνησαν όταν είδε το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου «El Sistema, Σώζοντας Ζωές» (2011). Συγκλονισμένη από την ιστορία και την προσφορά αυτού του προγράμματος πήρε την απόφαση να γράψει το πολυβραβευμένο, σήμερα, βιβλίο της «Το Παλιόπαιδο», που είναι μεν η ιστορία ενός παιδιού από τα πρώτα που μπήκαν στην ορχήστρα του Abreu, αλλά αφορά σε κάθε παιδί, που έχει πρόβλημα κοινωνικού αποκλεισμού και έχει στερηθεί την ταυτότητά του. Μάλιστα, η συγγραφέας σημείωσε ότι τα πιο έξυπνα παιδιά ελκύονται πιο συχνά από την παραβατικότητα, ενώ τόνισε το γεγονός πως στα καλλιτεχνικά σχολεία το bullying είναι ανύπαρκτο.

Η Instrument & Orchestra Manager του El Sistema Greece Αδριάνα Γρηγορίου αναφέρθηκε στην ιστορία του προγράμματος, που ξεκίνησε ο José Antonio Abreu τη δεκαετία του ?70 σ? ένα γκαράζ του Καράκας της Βενεζουέλας με σκοπό να σώσει, μέσα από τη δύναμη της μουσικής, όσα περισσότερα παιδιά μπορούσε από τη φτώχεια, τους δρόμους και την εγκληματικότητα κάνοντάς τα μέλη μιας συμφωνικής ορχήστρας. Μια απλή και συνάμα τόσο έξυπνη ιδέα, αφού η ένταξη του παιδιού σε μία συμφωνική ορχήστρα, του μαθαίνει όχι μόνο μουσική, αλλά και το να είναι μέλος μίας ομάδας, ανήκοντας κάπου. Σήμερα το El Sistema λειτουργεί σε περισσότερες από 60 χώρες σε όλο τον κόσμο, ως μία ιδέα που προσαρμόζεται σε κάθε χώρα ξεχωριστά. Στην Ελλάδα ξεκίνησε το 2016 και έκτοτε λειτουργεί μαθαίνοντας μουσική σε όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας και οικονομικών δυνατοτήτων.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Δημήτρης Τσιλινίκος διηγήθηκε την ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από τη δημιουργία αυτής της παράστασης, που ξεκίνησε όταν η συγγραφέας τον άκουσε να διαβάζει το βιβλίο στην εκπομπή της Αναστασίας Γρηγοριάδου στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3 και θέλησε να τον γνωρίσει. Μιλώντας ο σκηνοθέτης για το γεγονός αυτό με τον Αντώνη Σουσάμογλου, έμαθε πως λειτουργεί και στην Ελλάδα το El Sistema και μάλιστα η ορχήστρα του βρισκόταν για συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Πήγαν λοιπόν μαζί και με τη Ζωή Τσόκανου να την παρακολουθήσουν και εκεί έπεσε αυτή η ιδέα από τον Τσιλινίκο, που ενθουσίασε εξαρχής τη Ζωή Τσόκανου, η οποία αποφάσισε να το κάνει ξεπερνώντας κάθε δυσκολία στην πορεία.

Η συνέντευξη έκλεισε με ένα σύντομο μουσικό δρώμενο, με τον Αντώνη Σουσάμογλου να ερμηνεύει απόσπασμα από την «Καντσονέτα» του κοντσέρτου για βιολί του Τσαϊκόφσκι, που θα παρουσιάσει και στην παράσταση ως σολίστ, και τον έναν από τους δύο μαέστρους του προγράμματος, τον Διονύση Παντή, να τον συνοδεύει στο πιάνο

:

Για να μαθαίνεις πρώτος τι γίνεται στη Θεσσαλονίκη
Ακολούθησε μας στο Facebook

 





 



TOP 10 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ