Τα οφέλη του e-shop και οι συνεργάτες που θα απογειώσουν την επιχείρηση

* Γράφει η Γεωργία Κολοφίκα

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίχθηκε πρόσφατα με εντυπωσιακό τρόπο και αναμένεται να συνεχίσει την ανοδική του πορεία και στα επόμενα χρόνια.

Οι ανάγκες των καταναλωτών μπορεί να μην περιορίστηκαν κατά το χρονικό διάστημα που παρέμειναν κλειστά πολλά καταστήματα, αλλά σίγουρα οι συνήθειες τους άλλαξαν σημαντικά. Όχι μόνο όσον αφορά τα προϊόντα που επιλέγουν, αλλά και τον τρόπο που πραγματοποιούν τις αγορές τους. Ακόμη και άνθρωποι που δεν ήταν εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, έμαθαν να αναζητούν προϊόντα και να ολοκληρώνουν συναλλαγές ηλεκτρονικά. 

Από την άλλη πλευρά οι έννοιες click away και click in shop έκαναν πολλούς μικρούς επιχειρηματίες να προχωρήσουν σε δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) με στόχο την προβολή και την πώληση των προϊόντων τους. Τα οφέλη ήταν πολλά για τους περισσότερους, αλλά όπως συμβαίνει με κάθε ενέργεια πρέπει να έχει και συνέχεια. Τα επόμενα βήματα είναι κρίσιμα για τους επιχειρηματίες που δεν έχουν έντονη παρουσία στο διαδίκτυο. Στατιστικές οργανισμών και πολλών πανεπιστημίων δείχνουν ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται πλέον τις ηλεκτρονικές αγορές και τις προτιμούν για λόγους ευκολίας. 

Με βάση τις εξελίξεις, οι επιχειρηματίες θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να ενισχύσουν την παρουσία τους στις online αγορές, ώστε να αυξήσουν τα έσοδά τους και να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Αρωγοί στην προσπάθεια τους είναι οι συνεργάτες που θα επιλέξουν, καθώς και οι εργαζόμενοι που θα προσλάβουν. Μια ομάδα ανθρώπων που θα συνεργαστεί ομαλά, θα λειτουργήσει αποτελεσματικά το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα απογειώσει την επιχείρηση. 

Οι συνεργάτες που θα απογειώσουν την επιχείρηση

Οι εσωτερικοί και εξωτερικοί συνεργάτες που θα χρειαστεί μια επιχείρηση, η οποία έχει δραστηριότητα στο εμπόριο και είτε ενδιαφέρεται να επεκταθεί είτε να ενισχύσει τη δραστηριότητα της στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι κατά κύριο λόγο οι παρακάτω: 

  • Web Developer για την δημιουργία ή ανανέωση του ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • Digital Marketing Expert για την προώθηση της ιστοσελίδας με βάση όλες τις τεχνικές του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η εξειδίκευση στις τεχνικές θα βοηθήσει στην μεγιστοποίηση της προβολής των προϊόντων και θα συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων.  
  • E-shop Administrator. Ο υπεύθυνος του ηλεκτρονικού καταστήματος για τη διαχείριση όλου του κυκλώματος. Αντίστοιχη θέση με τον υπεύθυνο καταστήματος, χωρίς την προσωπική επαφή με τους πελάτες.  
  • Υπεύθυνος εξυπηρέτησης πελατών για την επικοινωνία με στόχο την διαχείριση παραγγελιών και την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης. Ανάλογα με τον όγκο των πωλήσεων μπορεί να είναι και περισσότερα από ένα άτομα. 
  • Εταιρείες ταχυμεταφορών (courier) για την άμεση παράδοση των προϊόντων.    
  • Δικηγόρος για τη νομική κάλυψη και την τήρηση των όρων των προσωπικών δεδομένων (GDPR).
  • Λογιστής για τα θέματα φορολογίας και ασφάλειας.

Παράλληλα το ελληνικό κράτος αποδεικνύεται αρωγός καθώς επικροτεί ενέργειες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και αναβαθμίζουν την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία.

Ανακοινώθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Ανάπτυξης νέα προθεσμία για επιχορήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου με στόχο την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος με τον τίτλο e-λιανικό, ενώ και το Υπουργείο Εργασίας ανακοινώνει τακτικά προγράμματα επιχορήγησης επιχειρήσεων για την απασχόληση ανέργων. 

Ο εκσυγχρονισμός των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με την καινοτομία και την ψηφιακή οικονομία στην μετά Covid-19 φαίνεται πως έχει πάρει τον δρόμο του.

Η διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, καθώς απαιτεί ταχύτητα, υπομονή, επιμονή και εξειδικευμένη υποστήριξη. Στην ανωτέρω προσπάθεια υπάρχουν επίσης σημαντικά εργαλεία χρηματοδότησης, καθώς η Πολιτεία έχει αντιληφθεί πλέον την ανάγκη και την υποστηρίζει σθεναρά. Είναι καιρός λοιπόν, η κρίση να αποτελέσει ευκαιρία και οι σύγχρονες τεχνολογίες του εμπορίου και του επιχειρείν να μπορέσουν να εφαρμοστούν σε ολοένα και μεγαλύτερη έκταση με τα γνωστά τους ευεργετικά αποτελέσματα.  

Συντάκτης: Γεωργία Κολοφίκα

*Senior Consultant Management Consulting Department ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ Α.Ε.

Για ερωτήσεις, ιδιαίτερες περιπτώσεις και εξειδικευμένες συμβουλές, Λογιστικές, Φοροτεχνικές Μισθοδοτικές, Επενδυτικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον οικονομικό συνεργάτη του cityportal.gr την ΦΟΒΕΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΕ, Αθήνα: 210 33 11 330  και Θεσσαλονίκη: 2310 514 669

 

Ακολουθήστε το cityportal.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Διαβάστε για Συναυλίες, Σινεμά, Θέατρο, βιβλία, τέχνες, εκδρομές στην ατζέντα (ημερολόγιο) αλλά και όλα τα Τελευταία νέα από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον Κόσμο, σήμερα, τώρα που συμβαίνουν.

 

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα | Ενημερωθείτε